[Vista] Hoe windows.old opstarten ?

Pagina: 1
Acties:

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-03 19:44

Falcon10

Hit it i would !

Topicstarter
Heb deze namiddag Windows Vista geinstalleerd en ziet er best wel leuk uit.
Echter had ik graag even terug men "oude" windows XP opgestart, ik had bij de setup van Vista gekozen om ook de oude windows te gebruiken.
En effectief, als ik wil opstarten, moet ik kiezen tussen Windows of "earlyer windows"
Echter, als ik kies voor earlyer version, dan doet hij niets, ik blijf een zwart scherm hebben.

Nogthans staat op men c schijf in Vista nogwel de Windows.old folder.

Iemand enig id hoe ik terug men XP kan opstarten ?

-| Hit it i would ! |-

Verwijderd

Volgens mij kun je dan bij software in het configuratiescherm vista verwijderen.
Wat je eigenlijk bij het installeren had moeten doen is vista op een andere partitie zetten zodat je kan dualbooten.

• Falcon10

Falcon10

Hit it i would !

Topicstarter
zie ik niet staan, toch niet om vista te uninstallen.

heb trouwens het id dat Vista ook de filesystem vanzelf aanpast zonder te vragen.
wou net terug XP clean installeren, en bij de setup van XP krijg ik te horen dat hij geen HD's vindt om op te installeren :(

-| Hit it i would ! |-

• mimic
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

mimic

O ja joh?

Falcon10 schreef op zondag 23 juli 2006 @ 20:17:
zie ik niet staan, toch niet om vista te uninstallen.

heb trouwens het id dat Vista ook de filesystem vanzelf aanpast zonder te vragen.
wou net terug XP clean installeren, en bij de setup van XP krijg ik te horen dat hij geen HD's vindt om op te installeren :(
Je hebt SATA? Zoja, even diskette in het station om de drivers er van te laden.

If not, staat er helemaal niks verder?

• Falcon10

Falcon10

Hit it i would !

Topicstarter
ja, SATA schijven.

Enkel 1 peobleem : de driver van HP wil blijkbaar enkel installeren op een diskette, en wil de PC nu net geen diskettedrive hebben.

Iemand die toevallig de drivers van de "Intel 82801GBM Sata AHCI Controller (Mobile ICH7M)" weet te vinden, op de site van intel zelf vindt ik enkel maar Matrix storage manager etc.
Als ik de files heb van de drivers, dan kan ik die even op CD zetten en vervolgens als ik tijdens de setup even de CD insteek met de SATA drivers op, kan ik misschien wel verder, of heb ik het mis ?

-| Hit it i would ! |-

Verwijderd

Enkel 1 peobleem : de driver van HP wil blijkbaar enkel installeren op een diskette, en ...

Iemand die toevallig de drivers van de "Intel 82801GBM Sata AHCI Controller (Mobile ICH7M)" weet te vinden, op de site van intel zelf vindt ik enkel maar Matrix storage manager etc.
Ja dus klaar? Je hebt de drivers dus op diskette staan... ;)
Pagina: 1