Hoi hoi... 
een tijdje geleden heb ik een Fujitsu-Siemens LifeBook B-2154 gehad met de volgende specs:

- Celeron 450 MHz
- 320 Mb (standaard 64 Mb, maar zelf 256 Mb erbij geprikt
)
- 20 Gb (standaard 6 Gb, maar verwisseld met een 20 Gb die ik nog had liggen
)
- 10,4" touchscreen TFT (800 x 600 res.)
- externe FDD (wel bootable)
- 56K6 modem
- 10/100 NIC (wel bootable)
- IRDA
- 2x USB (niet bootable)
- 1x PCMCIA slot
leuk spele dingetje opzicht, alleen jammer dat er geen CDRom bij zit...
en daar zit nou ook precies het probleem, geen CDRom, geen schone Windows install...
en ik zou graag een schone installatie van Win2K Pro of WinXP Pro op de laptop willen hebben
na een beetje googlen ben ik er achter gekomen dat de laptop een externe PCMCIA CDRom gebruikt
na een beetje verder zoeken op het internet heb ik iemand gevonden die zijn externe CDRom wilde verkopen (HP M820)... deze heb ik van hem gekocht, alleen ben ik er een beetje laat achter gekomen dat de externe CDRom een SCSI drive is met een PCMCIA interface (ipv een IDE met PCMCIA interface)...

het probleem is dat ik niet de Windows CD kan laten booten op de externe drive
ik heb echt van alles geprobeerd maar zonder resultaat:
- gewone bootfloppy gemaakt met de drivers van de externe drive
dat lukte me nog net met een beetje googlen, maar helaas wil setup Win2k/XP niet starten vanuit dos
- Win2K bootfloppies gemaakt en daarmee proberen te booten
lukt niet, na floppy 4 doet ie niks meer (blijft hangen bij Setup is starting Windows 2000)
heb ook geprobeerd met F6 (third party drivers), de drivers van de externe CDRom heb ik op een aparte floppy gecopied maar setup vraagt naar txtsetup.oem file
- booten via LAN
ook geprobeerd met behulp van Microsoft Knowledge Base (RIS Server, Active Directory, PXE, DHCP, blablabla
), maar lukt niet heb daarvoor gewoon weg te weinig kennis voor in huis
- HDD swap truck (Windows Win2K/XP sintallen op een andere laptop mét CDRom)
lukt ook niet (lukt alleen bij WIn95/98)
- Googlen
nope geen info over Win2K/XP alleen over Win95/98
- GOT
1 draadje kunnen vinden, maar dat is ook over Win98
Laptop Probleem: OS Kapot: Booten!?
- mn hoofd keihard tegen de muur slaan...
wie-o-wie kan mij hierbij helpen? mijn dank is groot...
een tijdje geleden heb ik een Fujitsu-Siemens LifeBook B-2154 gehad met de volgende specs:

- Celeron 450 MHz
- 320 Mb (standaard 64 Mb, maar zelf 256 Mb erbij geprikt
- 20 Gb (standaard 6 Gb, maar verwisseld met een 20 Gb die ik nog had liggen
- 10,4" touchscreen TFT (800 x 600 res.)
- externe FDD (wel bootable)
- 56K6 modem
- 10/100 NIC (wel bootable)
- IRDA
- 2x USB (niet bootable)
- 1x PCMCIA slot
leuk spele dingetje opzicht, alleen jammer dat er geen CDRom bij zit...
en daar zit nou ook precies het probleem, geen CDRom, geen schone Windows install...
en ik zou graag een schone installatie van Win2K Pro of WinXP Pro op de laptop willen hebben
na een beetje googlen ben ik er achter gekomen dat de laptop een externe PCMCIA CDRom gebruikt
na een beetje verder zoeken op het internet heb ik iemand gevonden die zijn externe CDRom wilde verkopen (HP M820)... deze heb ik van hem gekocht, alleen ben ik er een beetje laat achter gekomen dat de externe CDRom een SCSI drive is met een PCMCIA interface (ipv een IDE met PCMCIA interface)...

het probleem is dat ik niet de Windows CD kan laten booten op de externe drive
ik heb echt van alles geprobeerd maar zonder resultaat:
- gewone bootfloppy gemaakt met de drivers van de externe drive
dat lukte me nog net met een beetje googlen, maar helaas wil setup Win2k/XP niet starten vanuit dos
- Win2K bootfloppies gemaakt en daarmee proberen te booten
lukt niet, na floppy 4 doet ie niks meer (blijft hangen bij Setup is starting Windows 2000)
heb ook geprobeerd met F6 (third party drivers), de drivers van de externe CDRom heb ik op een aparte floppy gecopied maar setup vraagt naar txtsetup.oem file
- booten via LAN
ook geprobeerd met behulp van Microsoft Knowledge Base (RIS Server, Active Directory, PXE, DHCP, blablabla
- HDD swap truck (Windows Win2K/XP sintallen op een andere laptop mét CDRom)
lukt ook niet (lukt alleen bij WIn95/98)
- Googlen
nope geen info over Win2K/XP alleen over Win95/98
- GOT
1 draadje kunnen vinden, maar dat is ook over Win98
Laptop Probleem: OS Kapot: Booten!?
- mn hoofd keihard tegen de muur slaan...
wie-o-wie kan mij hierbij helpen? mijn dank is groot...
Man - a being in search of meaning