Ik was onlangs bezig om wat video materiaal in mijn opengl engine te krijgen, maar stuitte daarbij direct al op het probleem van het geheel cross-platform te krijgen. Voor windows zijn er genoeg tutorials te vinden die je stap voor stap uitleggen hoe je avi files uitleest dmv windows' api's en voor unix zijn er enkele voorbeelden te vinden van het gebruik van libavcodec. Nu vind ik de laatste erg interesant, maar weet ik niet of deze een beetje redelijk te gebruiken is binnen windows.
Waarmee mijn vraag eigenlijk de volgende is: Kan ik libavcodec onder windows gebruiken, zoja, hoe gaat dat in z'n werk?
Als dit niet gaat, is er nog een andere mogelijkheid, behalve dan een extra laag te schrijven die zelf gaat kiezen of libavcodec of Win32 functies aangeroepen moeten worden?
alvast bedankt!
Waarmee mijn vraag eigenlijk de volgende is: Kan ik libavcodec onder windows gebruiken, zoja, hoe gaat dat in z'n werk?
Als dit niet gaat, is er nog een andere mogelijkheid, behalve dan een extra laag te schrijven die zelf gaat kiezen of libavcodec of Win32 functies aangeroepen moeten worden?
alvast bedankt!
oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad