Laptop voor de arme student

Pagina: 1
Acties:
  • 67 views sinds 30-01-2008

• Abz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 04-04-2021
Beste mensen,

Aan het einde van deze geweldige zomer ga ik studeren aan de Erasmus Universiteit te Rotterdam (bedrijfskunde). Alleen zit ik met een probleem. Ik kom namelijk uit het zonnige zuiden (brabant dus) en moet vrij lang op en neer reizen. Het leek me dus wel handig om een laptop aan de schaffen om tijdens de saaie uurtjes in de trein toch (nuttig) bezig te zijn.

Budget: ongeveer 800 euro

Eisen:

- Moet er wel een beetje fatsoenlijk op kunnen gamen( niet perce de allernieuwste spellen)
- een goeie batterijduur lijkt me wel handig
- een goeie geluidskaart
- voldoende hardeschijfruimte (muziek , video etc)

Meer kan ik nu niet verzinnen en moet nu weer friet voor de familie gaan halen xD

laters,

Abz

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Er zijn verschillende topic's in CSL met betrekking tot budget laptops misschien een idee om daar eens rond te neuzen, veel posters stellen namelijk dezelfde eisen ;)

Neem aan dat je al wat laptops op het oog hebt?

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Qua harddisk kun je beter een externe halen en meeste laptops hebben 60gb dus als je het niet genoeg vindt, kun je later altijd een overweging maken om een externe halen. En verder voor 800 euro kun je verschillende laptops halen maar welke games wil je precies spelen? En geluid is zowiezo meestal onboardsound maar voor mp3/films moet het geen probleem zijn. Misschien moet je toch naar tweedehands kijken?

Lucky Goldstar

• mae-t.net
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Zelf heb ik goede ervaringen met de Asus Z92U, een breedbeeldlaptopje dat rond de 800 euro zit. Voor die prijs uitgerust met S3300/80GB/512MB/WXPH, en de nodige in- en uitgangen.

Verwijderd

Voor een laptop van de rond 800 euro met een beetje goede specs moet je bij Dell zijn. Als ik jouw was zou ik de Dell Inspiron 6400 topic volgen.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Voor 800 euro een nieuwe laptop om redelijk mee te kunnen gamen gaat denk ik heel moeilijk worden.
Zelf heb ik een HP/Compaq NX6125 aangeschaft voor 799 en daar kan ik eigenlijk alles mee doen alleen zit er geen 3d kaart in.

Wil je een beetje kunnen gamen moet je eigenlijk een X700 of beter hebben maar dan zit je al snel over de 1000 euro. Misschien is een 2e hands laptop wat.

Wil je wat oudere spellen spelen die geen 3d kaart nodig hebben is het voor 800 euro wel te doen.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:27

Thandor

SilverStreak

Ik zie nergens dat je zelf een aantal notebooks hebt uitgezocht en vooral, waarom je dergelijke notebooks interessant vond.

Er zullen best notebooks te vinden zijn in jouw prijsklasse. Zoek de aantrekkelijkste uit en kies er daar één van. Persoonlijke keuzes zoals schermgrootte en gewicht zijn logischerwijs persoonlijk en die keuzes dien je dan ook zelf te maken :o

Dicht wegens gebrek aan eigen inzet/vooronderzoek.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.