Toon posts:

PC via TV.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Omdat er veel mensen op mijn pc zitten, en dus ook automatisch worden ingelogt op verschillende website's ( Bijvoorbeeld : GOT, om lekker in het rond te posten ) heb ik via salland een leuk 2e hands systeempje gekocht om deze onder in de woonkamer te zetten.
Nu zou je kunnen zeggen, zet dan overal een wachtwoord op, maar het gaat er ook om, dat ik 30 keer per dag word gevraagd om iets op te willen zoeken, of dat "hun" erachter mogen, in het speciaal mijn moeder.

Graag zou ik mijn eigen game-pc, op mijn slaapkamer willen zetten, ZONDER mijn huidige 17 Inch monitor, omdat die gewoon groot en lomp is, en omdat ik geen bureau heb om hem op te zetten.

Ik dacht dus dat het al niet meer mogelijk was, totdat ik mijn hoofd stootte aan de tv! :D
Ik moest meteen terug denken, aan de keer dat ik in de huiskamer aan het klooien was, om DIVX af te spelen op de tv, en dat ik mijn hoofd stootte aan je raad het al, de tv 8)
Dit was niet overigens gelukt om een onbekende reden.
Ik had zwart-wit beeld, en het ging niet met Nvidia videokaarten via een S-Video kabeltje, of zoiets.

Maar goed, de tv van de huiskamer en de tv op mijn slaapkamer verschillen nogal.
Tv huiskamer : Scart aansluiting, andere tulp aansluitingen, S-Video etc. ~10 jaar oud.
Tv slaapkamer : Scart aansluiting :/ ~1 jaar oud.

Nu wil ik dus heel erg graag weten, of het mogelijk is om mijn PC aan te sluiten op de TV boven, via een SCART-Aansluiting. Als dit mogelijk is, heb ik geen last van mijn 17 Inch monitor, en word de temperatuur in de slaapkamer niet aanzienlijk verhoogd, omdat hij zo warm word.
Natuurlijk heb ik zelf al een beetje gezocht, maar ik ben dus niet echt bekend met S-Video kabels, en Scart kabels, en kom dus nergens wijs uit.
Als er iemand is met ervaring, zonder dat ik eerst een fortuin uit moet geven aan kabels, dan zou dat heel fijn zijn..

Wat me net nog te binnen schiet, is dat het beeld met die poging zwart-wit was, maar ik had ook geen geluid. Hierbij heb ik gewoon de standaard meegeleverde kabel gebruikt.

Hier de achterkant van de tv waarop "het" hopelijk *zucht* op gaat gebeuren.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ramon-hesseling/achterkant_tv.jpg

Ik weet bijna zeker dat er achter de rondjes naast de COAX, en helemaal links het vierkantje, dat daar niks achter zit. Maar toch laat ik weten wat er bij staat.

Helemaal rechts - De SCART aansluiting natuurlijk.
De witte kabel - De COAX
Bovenste rondje - Audio out
Onderste rondje - Video out
Vierkantje - 12/24V
Zwart puntje - Niks :P

Oja.

System specs;

Nvidia Asus Geforce 6600GT Extreme.
Windows XP Pro SP2

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2006 17:29 ]

• Rye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-01 01:46

Rye

Lol, dus eigenlijk maken mensen gebruik van jouw game-pc en heb jij een systeem voor hun gekocht omdat ze anders op jouw pc moeten zitten.
Ik had ze mooi zelf een systeem laten kopen.
Maar goed.

TV gaat veel te onscherp zijn, of je moet een HDTV scherm hebben..
Als je toch wilt doorgaan, gewoon aansluiten via de scart.
Je beelt is dan zwart/wit als het goed is, maar dat kan je namelijk bij de instellingen van je tv-out regelen.

Standaard staat de tv-out op S-Video, terwijl dat eigenlijk op Tulp moet staan.
Hier door is je beeld zwart-wit.
En het punt dat je geen geluid had is vrij logisch.
Je videokaart stuurt immers geen geluid door die kabel, die kaart krijgt helemaal niks met geluid te maken.

Als je geluid wilt, zal je of je boxen van je pc moeten gebruiken of je zult een kabel van je geluidskaart ook in dat scartblokje moeten doen.
Je moet dan wel een blok hebben waar je zelf de tulp stekkers nog moet in doen.

www.ping-win.nl

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Heb je anders al aan een ophang-systeem gedacht? Ik heb ook een 17" CRT op een Jerker staan (Ikea) Dit kun je prima wegklappen. Als er bij je bureau helemaal geen ruimte is, kun je ook altijd nog zo'n 'Vogel's' kopen, die voor televisies zijn :)

En als je natuurlijk geld hebt zou een TFT een oplossing zijn, maar aangezien je moeder altijd aan JOUW systeem zit, en jij nu voor HAAR een nieuwe gekocht hebt, en dus JOUW monitor aan hen GEEFT.. })

Voor dat geluid kun je ook een headset aanschaffen, maar als het via je TV moet, zijn er gewoon kabeltjes voor jack > tulp, dus als je achter op je televisie toch die ingangen hebt..

[ Voor 20% gewijzigd door TheZeroorez op 23-07-2006 17:40 ]

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Verwijderd schreef op zondag 23 juli 2006 @ 17:26:
Nu wil ik dus heel erg graag weten, of het mogelijk is om mijn PC aan te sluiten op de TV boven, via een SCART-Aansluiting.
Ja, dit kan door middel van onderstaand SCART-blokje.
Afbeeldingslocatie: http://www.cosh.ag/pics/thumbs/mgaud303.jpg

Volgens mij heb je De grote tv-out FAQ niet doorgenomen ;)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Verwijderd

Topicstarter
Rye schreef op zondag 23 juli 2006 @ 17:35:
Lol, dus eigenlijk maken mensen gebruik van jouw game-pc en heb jij een systeem voor hun gekocht omdat ze anders op jouw pc moeten zitten.
Ik had ze mooi zelf een systeem laten kopen.
Maar goed.

TV gaat veel te onscherp zijn, of je moet een HDTV scherm hebben..
Als je toch wilt doorgaan, gewoon aansluiten via de scart.
Je beelt is dan zwart/wit als het goed is, maar dat kan je namelijk bij de instellingen van je tv-out regelen.

Standaard staat de tv-out op S-Video, terwijl dat eigenlijk op Tulp moet staan.
Hier door is je beeld zwart-wit.
En het punt dat je geen geluid had is vrij logisch.
Je videokaart stuurt immers geen geluid door die kabel, die kaart krijgt helemaal niks met geluid te maken.

Als je geluid wilt, zal je of je boxen van je pc moeten gebruiken of je zult een kabel van je geluidskaart ook in dat scartblokje moeten doen.
Je moet dan wel een blok hebben waar je zelf de tulp stekkers nog moet in doen.
Ik heb de pc "uitgekozen" hij was maar 80 euro ofzo, ik heb hem niet betaald, maar goed.
Waarom gaat dat on-scherp zijn dan?
Dat van het geluid had ik apart moeten aansluiten via de geluidskaart, maar dat werkte ook niet. (Boeiend ook, is verleden tijd) ik zet er wel speakers neer oid.
Nu begrijp ik er nog geen zak van van wat je zegt, ik moet een lege scart-blok hebben, waar ik dan de originele kabel van de videokaart in moet duwen?
Dan kan ik in het control panel van Nvidia, aangeven dat hij "tulp" moet zijn, en dan moet alles werken? Ik dacht dat ik op GOT had gelezen dat dit niet ging met Nvidia kaarten.
En als ik geluid via de tv zou willen, wat niet eens stereo is ;( , kan dit dan gewoon via een kabel vanaf mijn on-board audio geval, naar de Scart?
Kun je me misschien uitleggen wat voor kabels ik nodig moet hebben, of zijn er toevallig kitjes te koop waar alles al in zit.

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-07 23:06
Afbeeldingslocatie: http://elektronica-online.nl/productimages/1987.jpg

• MavhRik
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-07 19:10

MavhRik

Marcel

Je TV als monitor gebruiken zou ik niet doen... mits je een TV hebt met een hoge resolutie, maar dat zal wel niet :)

Als je toch je PC op je TV wil aansluiten moet je dit topic even lezen, ik zat namelijk met percies dezelfde vraag :)

PC beeld en geluid naar TV SCART

maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.

Verwijderd

Topicstarter
r00n schreef op zondag 23 juli 2006 @ 17:40:
[...]

Ja, dit kan door middel van onderstaand SCART-blokje.
[afbeelding]

Volgens mij heb je De grote tv-out FAQ niet doorgenomen ;)
Ik moest laatst googlen van iemand. Dus ik zie door de bomen het bos niet meer.
Heb je anders al aan een ophang-systeem gedacht? Ik heb ook een 17" CRT op een Jerker staan (Ikea) Dit kun je prima wegklappen. Als er bij je bureau helemaal geen ruimte is, kun je ook altijd nog zo'n 'Vogel's' kopen, die voor televisies zijn

En als je natuurlijk geld hebt zou een TFT een oplossing zijn, maar aangezien je moeder altijd aan JOUW systeem zit, en jij nu voor HAAR een nieuwe gekocht hebt, en dus JOUW monitor aan hen GEEFT..

Voor dat geluid kun je ook een headset aanschaffen, maar als het via je TV moet, zijn er gewoon kabeltjes voor jack > tulp, dus als je achter op je televisie toch die ingangen hebt..
Ja daar heb ik al aan gedacht, maar het is gewoon een lomp onding. Een TFT is niet alleen te duur, maar ook onhandig, werkt alleen goed met bepaalde resoluties, zie vaker verhalen over beestjes, en ik zie elke pixel op het beeld zitten, wat dus lekker lelijk is.
Mijn monitor kan me gestolen worden, die heb ik zelf toch niet betaald ;(

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
SCART is een verzameling van aansluiten. Het bevat oa: TV-in, TV-out, audio link in en audio rechts in. Meer heb je niet nodig voor je project.

Alles wat je wilt weten over scart kun je natuurlijk nalezen op de wikipedia pagina over scart. Wat trouwens ook zo'n beetje de eerste hit is op Google. Er zijn ook meerdere soortgelijke projecten op GoT geweest inclusief schema's. Wel zoeken hè ;).

Je desktop op de PC ziet er trouwens niet uit. Beter is een tft'tje kopen als je weinig ruimte hebt. Deze kun je ook aan de muur ophangen.

[ Voor 16% gewijzigd door dr snuggles op 23-07-2006 17:46 ]

• TheZeroorez
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 23 juli 2006 @ 17:41:
Waarom gaat dat on-scherp zijn dan?
• Je krijgt een 640*320-like resolutie, de pixels staan dus erg ver uit elkaar, kijk als je TV + PC aan staan eens achtereenvolgens van dichtbij naar de schermen.. :Y)
• Hij hangt zoals ik het zie aan je muur, vrij hoog neem ik aan?
Verwijderd schreef op zondag 23 juli 2006 @ 17:45:
ik zie elke pixel op het beeld zitten, wat dus lekker lelijk is.
Da's bij een televisie dus vele malen erger.

[ Voor 23% gewijzigd door TheZeroorez op 23-07-2006 17:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
TheZeroorez schreef op zondag 23 juli 2006 @ 17:45:
[...]

• Je krijgt een 640*320-like resolutie, de pixels staan dus erg ver uit elkaar, kijk als je TV + PC aan staan eens achtereenvolgens van dichtbij naar de schermen.. :Y)
• Hij hangt zoals ik het zie aan je muur, vrij hoog neem ik aan?

[...]

Da's bij een televisie dus vele malen erger.
Puh, ook bij zo'n inie minie tvtje, van 30CM ?
De resolutie maakt me op zich niet zoveel uit, als het hele beeld vol zit met pixels die je duidelijk ziet is het een ander verhaal.

http://www.sallandautomatisering.nl/?pid=18973&ref=2

Is misschien wel leuk om gewoon mee te bestellen, ik dacht dat die dingen 200 - 300 euro kostten :)

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Verwijderd schreef op zondag 23 juli 2006 @ 17:54:
[...]
De resolutie maakt me op zich niet zoveel uit, als het hele beeld vol zit met pixels die je duidelijk ziet is het een ander verhaal.
Elke PAL-televisie heeft een resolutie van 720x576, dus is alleen de beelddiagonaal van belang.

• Orion84
  • Laatst online: 21:18

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Niet alleen de lage resolutie maakt een tv ongeschikt voor computeren, ook de manier waarop het beeld wordt opgebouwd zorgt voor een best wel onrustig effect. Zeker via composiet of s-video. Een tv is gewoon niet bedoeld om van dichtbij te bekijken, en als je er ver af gaat zitten dan is dat voor computeren ook niet echt praktisch. Je kan veel tekst niet of nauwelijks lezen etc.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-07 12:06
je gaat dan idd veel te slecht beeld krijgen zeker als je dichtbij zit. Een tv heeft volgens mij ook een erg lage vernieuwings frequentie (hertz), krijg je koppijn van als die te laag is ik dan. weet niet zeker of dit waar is volgens mij zijn de meeste tv's maximaal 60hz. En dan nog een lage resolutie dat zal niet zo super fijn kijken lijkt me.

• TheZeroorez
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 23 juli 2006 @ 17:54:
[...]

http://www.sallandautomatisering.nl/?pid=18973&ref=2

Is misschien wel leuk om gewoon mee te bestellen, ik dacht dat die dingen 200 - 300 euro kostten :)
Ookal is dit niet een top-scherm voor gaming, is het beter dan die televisie. Maar wat ik me nu ineens bedenk.. Die CRT wil je niet in je kamer, want dat neemt teveel ruimte in, maar je hebt wél een televisie..

Als je die televisie nu lekker verkoopt ofzo, die steun van je televisie iets lager hangt, en die CRT erop gooit, en vervolgens een TV-kaart in je computer hangt.. :D (Dan heb je beter beeld dan met die TFT, want die is in verhouding vrij 'traag')

[ Voor 6% gewijzigd door TheZeroorez op 23-07-2006 18:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
TheZeroorez schreef op zondag 23 juli 2006 @ 18:23:
[...]

Ookal is dit niet een top-scherm voor gaming, is het beter dan die televisie. Maar wat ik me nu ineens bedenk.. Die CRT wil je niet in je kamer, want dat neemt teveel ruimte in, maar je hebt wél een televisie..

Als je die televisie nu lekker verkoopt ofzo, die steun van je televisie iets lager hangt, en die CRT erop gooit, en vervolgens een TV-kaart in je computer hangt.. :D (Dan heb je beter beeld dan met die TFT, want die is in verhouding vrij 'traag')
Ik lig maar 2 meter van de tv af, dus dat valt op zich nog mee.
Een tv-kaart kost ook weer geld, en ik moet telkens de pc aanzetten als ik tv wil kijken.
Daar komt ook nog eens bij, dat de huidige steun maar 10KG max aan kan, en deze monitor weegt een paar ton ofzo (Rond de 35 kg :~ )

Het probleem is, dat ik nu werkeloos ben, en dat ik wacht tot school weer begint (BBL opleiding).
Als ik het geld had, had ik natuurlijk een kleine HD-TV aangeschaft, en daarbij ook andere HD-Troep zodat ik in ieder geval CRT kwaliteit heb (Of hoger).
Ik verwacht bijna een reactie dat ik dan een bijbaantje moet zoeken (Misschien omdat iedereen hier zogenaamd zo verstandig is :9 ) maar ik heb net rijlessen betaald van 2500 euro, en mijn pc ge-upgrade, 300 euro. Daar komt bij dat ik de rijlessen nog niet af heb, en dat daar zo'n 500 euro voor extra examen's, blabla voor vrijligt, en dat ik ook nog geld opzij moet leggen voor een auto, ik word helemaal leeggeplukt door mezelf!! :'( 8)

Misschien nog een vraag ,maar als ik een HD-TV heb, met een 7600GT (Die heeft toch HD-uitgang?)
Zit ik dan boven, of onder de CRT kwaliteit?

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2006 18:38 ]

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
whiplash1990 schreef op zondag 23 juli 2006 @ 18:19:
je gaat dan idd veel te slecht beeld krijgen zeker als je dichtbij zit. Een tv heeft volgens mij ook een erg lage vernieuwings frequentie (hertz), krijg je koppijn van als die te laag is ik dan. weet niet zeker of dit waar is volgens mij zijn de meeste tv's maximaal 60hz. En dan nog een lage resolutie dat zal niet zo super fijn kijken lijkt me.
PAL televisies hebben een vernieuwingsfrequentie van 50Hz.

• TheBlasphemer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-07 10:35
Ik kan me herrineren dat er ook TFT-schermen zijn met ingebouwde TV-tuner, misschien is dat een optie ?
Ik raad in ieder geval sterk af om je PC op de TV aan te sluiten voor dagelijks gebruik. Af en toe een filmpje kijken is wel leuk, maar erop werken is echt verschikkelijk...

[img=http://www.web2messenger.com/smallstatus/w2m/theblasp.png]

Verwijderd

waarom niet een 2dehands crt van 15 euro kopen? Of desnoods een 17 inch TFT? Een HD-TV lijkt me nogal prijzig.

• TheZeroorez
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 23 juli 2006 @ 18:33:
[...]

Ik lig maar 2 meter van de tv af, dus dat valt op zich nog mee.
Liggen met TV kijken is chill, maar met het gamen?
Een tv-kaart kost ook weer geld
€35,- ja, een TFT is toch al €140,- zoals je zegt..
Daar komt ook nog eens bij, dat de huidige steun maar 10KG max aan kan, en deze monitor weegt een paar ton ofzo (Rond de 35 kg :~ )
Gooi hem eens op de weegschaal zou ik zeggen! 35Kg voor een CRT lijkt me toch niet? Bovendien kunnen die steunen 15 ook wel aan.. :)
Misschien nog een vraag ,maar als ik een HD-TV heb, met een 7600GT (Die heeft toch HD-uitgang?)
Zit ik dan boven, of onder de CRT kwaliteit?
7900GT heeft iig wél HD-uitgang, maar het is heel simpel te zien, op de achterkant, en anders in het boekje :) En ja, dan zit je boven CRT-kwaliteit ja.. (ben geen HD-geleerde, dus hoe het met responsetijd e.d. bij die dingen zit zou ik niet weten..)

• dr snuggles
  • Niet online
TheZeroorez schreef op zondag 23 juli 2006 @ 19:39:
7900GT heeft iig wél HD-uitgang, maar het is heel simpel te zien, op de achterkant, en anders in het boekje :) En ja, dan zit je boven CRT-kwaliteit ja.. (ben geen HD-geleerde, dus hoe het met responsetijd e.d. bij die dingen zit zou ik niet weten..)
De 6600GT van de topicstarter heeft een DVI uitgang, die kan je ook prima voor HDTV gebruiken :). De 2e revisie van 7900GT die jij bedoelt heeft een speciale HDMI uitgang welke de rechten van de consument nog wat verder inperkt.

Verwijderd

Topicstarter
TheZeroorez schreef op zondag 23 juli 2006 @ 19:39:
[...]

Liggen met TV kijken is chill, maar met het gamen?
[...]
€35,- ja, een TFT is toch al €140,- zoals je zegt..

[...]
Gooi hem eens op de weegschaal zou ik zeggen! 35Kg voor een CRT lijkt me toch niet? Bovendien kunnen die steunen 15 ook wel aan.. :)

[...]
Ok, liggen met gamen is ook niet echt geweldig..
Kwa gewicht/afmetingen zou het bij een van de punten zowiezo wel mislopen, waarom?

De monitor is 17" dat is 43.18CM. Dan moet je er de plastic behuizing van 10CM nog bij tellen, dat maakt 53.18CM.

De tv die op de steundaard staat is 37CM (Totaal), dan heb ik nog 12,5CM speling.
37CM + 12,5CM = 49,5CM
Dan ben ik dus 3,68CM te groot :)

Kwa gewicht, een CRT van 17" uit het jaar 1999 zal heus geen 15 kilo wegen, ik dacht ergens rond de 30 (Ja echt!) daarom zei ik al eerder dat hij groot en lomp was.

Nu heb ik misschien wel een hele domme vraag.

Stel mijn opstelling is :

PC die aangesloten is op de TV.
PC heeft DVD-speler
Ik speel een DVD af op de monitor via de PC, dan is het beeld toch "perfect"?
Is het beeld nou net zo 'goed' als bij het afspelen van een DVD.. of is het slechter als ik in Windows zit, of aan het gamen ben?
Of maak ik nu een grote fout, en haal ik iets door elkaar? 8)7

Verwijderd

Topicstarter
whiplash1990 schreef op zondag 23 juli 2006 @ 18:19:
Klopt, de tv in de huiskamer kan 50 én 60 HZ aan, alleen de tv boven maximaal 50. Dat is wel jammer, maar ik zit momenteel ook met 1280*768 op 60HZ en heb nergens last van, maar mijn ogen zijn zowieso al kapot :P

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-07 17:04
2e hands tv kaart (simpel dingetje) 10,=
2e hands monitor die op je steun past 10,=

Gooi je tv weg.

Ben je voor 20 euro klaar :).
Sinds mijn tv stuk is kijk ik ook gewoon tv op mijn pc, gaat prima hoor.

[ Voor 23% gewijzigd door stefan001 op 23-07-2006 23:15 ]

• dion_b
  • Laatst online: 23:13

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ramon156, voordat je allerlei vage dingen gaat doen - er is een reden waarom zoveel mensen zeggen dat een TV met PAL resolutie (720x576@50Hz) bagger is voor computerbeeldweergave, al helemaal als dat scherm nota bene even groot zo niet kleiner is dan je monitor die vast 1280x1024@75Hz kan weergeven. Je hoeft geen wiskundige genie zijn om te snappen dat je makkelijk een 720x576 source op een 1280x1024 scherm kan tonen, maar dat het omgekeerde totaal niet gaat lukken.

Ga eens een keer bij iemand kijken die z'n PC op de TV aangesloten heeft. Laat hem even een paar standaard zaken (voor mijn part een willekeurige RTS game, maar een office app is even overtuigend). Wat je dan ziet is gewoon brak. Een TV is gewoon een monitor met technologie uit de jaren '50 van de vorige eeuw.

Verder heb je een 6600GT - dat is totaal nutteloze verspilling als je toch niet hoger dan 720x576 gaat draaien - zelfs een 6200 Turbocache trekt dat :z

Verder is 30kg erg onrealistisch voor een 17" CRT uit 1999. Ik heb de moeder aller CRT monitoren, een 24" breedbeeld uit 1997 die 45kg weegt, maar die is ruim 2x groter dan de grootste 17" schermen. Zelfs mijn IBM P70 uit 1995 weegt nog "maar" 25kg. Een 17" CRT uit 1999 zal doorgaans tussen de 10 en de 20kg wegen, niet meer.

Oslik blyat! Oslik!

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-07 10:50

BruT@LysT

Fear and Loathing

haha, jah DVD kijken op een TV of naar een windows desktop staren zijn wel twee heeeel verschillende dingen. Ik heb hier zelf een 72CM trinitron 100Hz staan, das opzich nog aardig voor de ogen ook, maar daar wil je echt niet je PC op bedienen. Je hebt vaak grove convergentie problemen (Rood/Groen/Blauw liggen niet perfect op elkaar), Geometrie is beroerd en de dotpitch is gigantisch dus kan je nauwelijks lezen wat er op je desktop staat. Bagger om dat zo te willen. DVD's hebben nou eenmaal een lage resolutie en zijn ook alles behalve scherp. Die zijn ook maximaal 720x576 pixels en gaat dus prima op een tv. Daarnaast zijn details van 1x1 pixel niet belangrijk, maar op een desktop omgeving wel.

En jouw tv is ook nog eens 50Hz in PAL, en in 60Hz zal het NTSC zijn waardoor je resolutie nog eens lager wordt dan de 720x576, ook niet noemenswaardig dus. Maar als je graag kapot wil gaan aan de emissie van een CRT moet je vooral pal voor zo'n TV gaan hangen.

TFT's zijn weer duur, en je wilt perse een externe TV houden, tjah dan weet ik ook geen goeie oplossing meer. Spaar voor een goeie TFT, neem een TV kaart, allemaal mogelijkheden... Je kan ook voor de grap eens een kwalitatief GOED CRT scherm halen zoals een 21" Trinitron voor 75 euro. En ga daar TV op kijken en games spelen in 1600x1200 @ 100Hz, geeft je ogen eens wat rust :)
Of je spaart je een ongeluk en je neemt een HD scherm met een acceptabele resolutie van minimaal 1280x720 en dan kan je er ook nog 'aardig' op computeren.

En dat 17" scherm mag dan wel zwaar zijn, maar niet zoo zwaar, lijkt me stug. Zeker voor een scherm uit 1999, die zijn juist een stuk lichter dan de schermen daarvoor.

[ Voor 9% gewijzigd door BruT@LysT op 23-07-2006 23:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou, om mijn ervaring maar neer te zetten.
Het aansluiten ging heel erg simpel "Klik" en ik was klaar. Bij de tv boven, die dus al wat nieuwe is, ging alles prima, en vanzelf. Ik had meteen kleur, en de refresh rate is 60hz. Je kijkt je er op een bepaalde resolutie wel scheel op, hoger als 1024*768 hoef je echt niet te doen als je alles direct wilt lezen. Als je echter geduld hebt, kun je met het vergrootglas werken (Zoals ik nu doe).
Ik geef toe dat het beeld niet echt geweldig is, maar het is wel te doen. Voor de msn-en is het prima, voor gamen is het super vet. Ik heb het gevoel (bij de first person shooter prey) dat het wel een stuk beter was dan op de monitor.

• TheZeroorez
  • Niet online
...met een vergrootglas erbij :?

Verwijderd

Topicstarter
Windows vergrootglas natuurlijk :P haha, beetje moderner denken he.
Pagina: 1