Navigatie in lange artikelen en logs

Pagina: 1
Acties:
  • 183 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Vaudtje
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Bij het lezen van reviews, de Best Buy Guides en eventlogs mis ik in de layout een handige plaats om naar andere delen het artikel te navigeren.
De links naar de andere paginas zijn alleen onderaan de pagina te vinden.
Vooral voor eventlogs (zoals nu Tweakers @ Campzone 2006) vind ik dat vervelend; om te zien of er iets nieuws aan is toegevoegd moet ik eerst helemaal naar beneden scrollen.
Is het niet mogelijk de index van de artikelonderdelen ook bovenaan elke pagina te plaatsen?
Als er een beetje nette, compacte stijl voor wordt uitgevonden kan die ook voor bijvoorbeeld deze log gebruikt worden, in plaats van de mini-headers die daar tussen de tekst gefrot zijn.

In deeze zin staan drie fauten

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Het probleem bij dergelijke artikelen is dat er alleen een pagina geüpdatet wordt en het voor diegene die de review voor de eerste keer leest begint vanaf pagina 1. De updates zouden achterstevoren er in worden gezet door de update bovenaan de pagina te zetten, maar het is veel handiger om echte weblogsoftware te gebruiken die toegepast is voor dit soort zaken. De web- en eventlogs worden echter sporadisch gebruikt dat het veel handiger is om de huidige software te blijven gebruiken.

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-01 15:49

JHS

Splitting the thaum.

Zou een linkje aan de bovenkant van (elke pagina van) het artikel naar de nieuwste sectie, met "Laatst geüpdated op ..." niet al veel schelen :) ? Of een overzichtje (inhoudsopgave) van de verschillende headings aan de bovenkant van (elke pagina van) het artikel met daarbij de datum waarop het geschreven is.

Dat de software dit niet regelt maakt daar op zich niet zo heel veel voor uit. Het wordt sporadisch gebruikt, dus het met de hand bijhouden van zoiets zou ook geen onoverkomelijk bezwaar moeten zijn.

DM!

• Vaudtje
  • Niet online
Ik ben er voor om de nieuwste toevoegingen aan artikelen gewoon onderaan te blijven zetten; je wil niet in omgekeerde volgorde gaan lezen.

Alleen had ik inderdaad, zoals JHS aangeeft, graag een linkje naar de recentste/andere onderdelen van de pagina. Om ruimte te besparen zou dat bv. in de vorm van een dropdown, of achter de permalink kunnen, of gewoon een linkje "laatste update" als eerste regel van het artikel.

Ik zou het fijn vinden als bij een volgende update van het CMS een nette oplossing voor het navigeren door artikelen wordt bedacht, bijvoorbeeld door een automatisch gegenereerde index van kopjes in het artikel die dan als tabje bovenaan toegevoegd wordt:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/c7e458bcdfa2052312a7f2681d70148d/full.png

Misschien kunnen de reacties dan ook per pagina worden gedaan bij een artikel als T@C, maar dat is weer een heel ander onderwerp.

[ Voor 7% gewijzigd door Vaudtje op 24-07-2006 17:12 . Reden: Mockup toegevoegd ]

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Vaudtje, het idee spreekt me wel aan eigenlijk. Zou je het op Devtrack kunnen zetten? Dan kunnen onze devvers het waar mogelijk meenemen :) .

• Vaudtje
  • Niet online
Harm schreef op maandag 24 juli 2006 @ 17:34:
Vaudtje, het idee spreekt me wel aan eigenlijk. Zou je het op Devtrack kunnen zetten? Dan kunnen onze devvers het waar mogelijk meenemen :) .
Bij dezen :)

Pagina: 1