Ik heb momenteel een Media Center PC te koop staan in V&A, maar ik zou het OEM Windows MCE pakket eigenlijk liever los verkopen. Ik wil dus vragen of dat toegestaan is.
Lijkt mij niet aangezien een OEM licentie zover ik weet alleen in combinatie met de 'oorspronkelijke' computer gebruikt mag worden
?
Voor zover ik weet ook, maar ik heb het pakket ook gewoon los gekocht in de winkel, dus wellicht dat het tegenwoordig wel toegestaan is?
Het los verkopen van OEM-software is niet toegestaan, maar wel in combinatie met de hardware waarbij de software is geleverd:
Het aanbieden van illegale en/of gestolen apparatuur in V&A is aanleiding tot onmiddellijke uitsluiting van alle Tweakers.net-diensten en -faciliteiten. Tweakers.net kan bovendien aangifte doen van (poging tot) heling of een ander strafbaar feit. Het aanbieden van of vragen naar retailsoftware van welke aard dan ook is niet toegestaan. Het aanbieden van en vragen naar OEM-software daarentegen wel, vermeld hierbij duidelijk dat zowel de software als de bijbehorende hardware verkocht wordt.
Waarom is het aanbieden van Retail software niet toegestaan? Retail software is niet gebonden aan hardware.
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Oke, bedankt voor de duidelijkheid.Robin schreef op zondag 23 juli 2006 @ 17:24:
Het los verkopen van OEM-software is niet toegestaan, maar wel in combinatie met de hardware waarbij de software is geleverd:
[...]
Bij mij niet. Het "pakket" is een cd doosje met boekje, licentie en 3 cd's erin (2 met windows en 1 met updates).
Ik zou zeggen van niet aangezien dat een onderdeel is wat denk ik vaak / vaker vervangen moet worden dan bijvoorbeeld een moederbordVerwijderd schreef op zondag 23 juli 2006 @ 17:32:
de hardware is in dat geval toch de afstandsbediening die bij zo'n OEM pakket zit?
Omdat daarbij niet gecontroleerd kan worden of het om legale software gaat en wij niet willen dat illegale software via V&A verhandeld wordt. Door bij OEM-software ook te eisen dat de hardware wordt verkocht, kan niet op die manier alleen software verkocht worden.Glashelder schreef op zondag 23 juli 2006 @ 17:28:
Waarom is het aanbieden van Retail software niet toegestaan? Retail software is niet gebonden aan hardware.
Pagina: 1