Toon posts:

speedtouch 510 na firmware upgrade geen inet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heb me speedtouch 510 geupgrade van v 4.0.2 naar 4.3.1, later kwam ik erachter dat deze is uitgelekt ofzo en was voor newzeeland bedoeld.. oeps.
Nu kom ik niet meer op het internet. Ik heb een reset uitgevoerd je kent het wel:

-uitzetten
-1 keer aankop indrukken
-zodra de powerknop groen begint te knipperen 1x op de aan/uit knopje
-na 6 seconden nog een keer, daarna gaan alle 3 lampjes 1 keer knipperen en de modem is gereset

Maar wat gebeurt is dat de modem wel gerest wordt maar de nieuwe firmware blijft er gewoon op.

Wat kan ik doen om de fabrieks instellingen+firmware te herstellen?

alvast bedankt.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:55
Je kan nog wel in je modem komen? Zoja, goede firmware downloaden en dan flashen.

Als je een modem reset, dan komt nooit de oorspronkelijke firmware terug. Alleen de fabrieksinstellingen worden teruggezet.

• Maxxi
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11-2025
Sommge modems/routers hebben een firmware backup knopje.
M.a.w dat je kan switchen naar een oudere (vorige) firmware.

Die van jou ook?

Verwijderd

Topicstarter
Maxxi schreef op zondag 23 juli 2006 @ 15:27:
Sommge modems/routers hebben een firmware backup knopje.
M.a.w dat je kan switchen naar een oudere (vorige) firmware.

Die van jou ook?
volgens mij niet want ik kan geen knopje/gat vinden waarmee ik hem hardwarematig kan resetten.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

bij een 510 is dat gewoon de reset knop, alleen is het terugflashen van de firmware een iets ingewikkelder procedure.
Er staat wel ergens op speedtouchsupport ofzo wel een pdf manual waar dat instaat.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:55

Thandor

SilverStreak

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

http://www.speedtouch.nl/downloads/510R4x_config_nl_v1.exe

probeer dit programmaatje eens hiermee kun je je speedtouchmodem automatisch laten configureren

voor je provider :*)

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dat heeft alleen weinig nut als je firmware niet goed is ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
BackSlash32 schreef op zondag 23 juli 2006 @ 16:40:
Dat heeft alleen weinig nut als je firmware niet goed is ;)
idd ;) . Maar goed ik heb inmiddels weer internet. Heb net gedownlgrade naar 4.2.7XX .

Maar goed ik vind het vreemd dat je niet kunt resetten naar de oorpronkelijke firmware

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dat is op zich niet zo vreemd hoor :)
Vergelijk het maar met Dual-BIOS op een moederbord, je zal dan in je router iets meer oomph moeten hebben.
Dat is voor dit soort apparaten te kostbaar (denk even aan productieschaal) voor wat ze als verkoopwaarde hebben vergeleken bij een TFTP bootsequence waarbij je firmware kan laden :)

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:30

Eagle Creek

Breathing security

Ik had hetzelfde probleem, zelfde toestel.
De ST helpdesk kon mij niet eens vertellen wat de firmware deed (op hun eigen site!) dus na nóg een upgrade, en toen het terugzetten van mn oude settings ben ik eruit gekomen.

Slecht..

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~boons393/T.net/random_images/Dual_firmware.jpg

Dit is even een screenie van een configuratiescherm van een ST570i bij een klant.
Daar heb je wel degelijk de mogelijkheid om terug te keren naar je oude firmware, omdat die bij een upgrade gewoon passive gemaakt wordt.

Het gebruik van MS Internet Explorer spijt me oprecht, maar omdat dat ding een server is en alleen voor zakelijke doeleinden een VMWare met XP (XP is geen server os en draait daarom niet als mail server OS) en nog wat meuk is er absoluut niet meer software geinstalleerd dan nodig.

Dat rode balkje is ook vervelend, maar die thumbnails gaan me ook veel ruimte kosten op mijn homepace.

[ Voor 13% gewijzigd door Romke op 01-08-2006 02:49 ]

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• TaXaN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-09-2023
Sommige modellen hebben inderdaad een dual flash aan boord; hoofdzakelijk de business modellen (ST6xx). Je hebt dan een passive en een active firmware. Een nieuwe firmware plaats je in passive en je doet een switch over. Moest deze niet booten dan valt de bootloader automatisch terug naar de vorige firmware.

Wat de originele vraag betreft: er is heel veel veranderd tussen 4.0 en 4.3 waaronder het formaat van de configuratie file (user.ini) omdat die gelinkt is aan de CLI. Als je via de upgrade wizard werkt dan wordt er eerst een backup gemaakt van je huidige configuratie. Na de upgrade probeert ie deze terug te zetten maar dit zal niet goed gaan. Gevolg is dan typisch dat je geen inet connectiviteit meer hebt. Nog maar eens een reden om enkel te upgraden als je ISP het ondersteunt (maar we zijn tweaker voor iets :Y)).

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transformation.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Nog een tip welke absoluut opgaat voor firmware flashes: If it ain't broke don't fix it ;)

🌞🍃

Pagina: 1