Acer garantie

Pagina: 1
Acties:
  • 4.270 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181620

Topicstarter
Na mijn vorige Topic over een laptop ben ik niet ingegaan op de aanbieding van Alternate... Ze konden de extra garantie niet leveren (onbekende levertijd)...

Nu wil ik een Acer laptop gaan kopen, maar ik lees in verschillende topics dat de garantie van Acer niet 100% is. Dat je je laptop niet binnen 5 dagen terug krijgt, dat dingen niet gerepareerd worden of dat je hem gewoon terug krijgt zonder dat er iets mee gedaan is...

Wat hiervan is allemaal waar, en wat niet? Zijn er nog dingen die ik over het hoofd zie?

De prijzen van Acer laptops zijn goedkoop in vergelijking tot andere merken.

Dus mijn vraag: Is het verstandig om een Acer laptop te kopen, of kan ik beter verder zoeken naar een goed merk waar ik weinig problemen mee heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-06 23:52
Waarom is Acer goedkoper? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxxi
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-04 19:18
Ik heb zelf een Acer.
Op het eerste moment lijkt alles leuk te werken.

Maar er zitten echt een hoop "goedkope" grappen in.

Besteed iets meer en koop een HP of Asus ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181620

Topicstarter
Maxxi schreef op zondag 23 juli 2006 @ 15:19:
Maar er zitten echt een hoop "goedkope" grappen in.
Wat bedoel je hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Ik heb ook meerdere Acers, zelfs eentje in de filipeinen gekocht en die kon ik gewoon in nederland brengen toen de cdspeler niet meer werkte, misschien een week later en een nieuwe cdspeler later kreeg ik hem gewoon terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Je vraagt dus eigenlijk aan ons of we voor jou de afweging tussen goedkoop en kwaliteit willen maken. Dit zul je toch echt zelf moeten doen aan de hand van de hoeveelheid tijd en geld die je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162692

Ik zat atm ook op een acer laptop.
Ik vind het prima laptop's die een goede performance voor hun prijs geven.
En ze blijven hun prijs waard na een half jaar en gaan niet opeens 30% gaan dalen.
Zoals bij andere. Bovendien vind ik Acer een van de top merken voor laptops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartgabriels
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-03-2022
IK heb zelf al 2 acers gehad. Na de 1e had ik gezegd: deze nooit meer (problemen met DVD speler, 2 maanden later scherm dat uitflikkert, en 2 dagen na garantieperiode de connectie in de laptop zelf die doorsmoort).

Toch kon ik het niet laten om daarna (dankzij de goedkopere prijzen) opnieuw voor Acer te kiezen, en opnieuw kom ik bedrogen uit. Opnieuw de DVD speler die brak is, en tenslotee de scharnieren die kapot geraken. Nooit meer Acer voor mij.

Ik heb nu al bijna 1 jaar lang een HP pavilion. Deze zijn topkwaliteit (zowel vanbinnen, onder de motorkap, als langsbuite, van aluminium gemaakte kap). En deze heeft me dan nog minder gekost dan die 2 acers die ik voorheen had.

*edit* het ging eigenlijk over de garantie.
Deze vind ik bij Acer niet zo super. Om een simpele DVD speler te vervangen (welke dan nog een standaard uitvoering is, zonder franjes) ben ik mijn laptop 3 weken kwijt geweest.

Maat van mij heeft ook net acer gekocht (ondanks het afraden van mij, maar weeral verleid door de goedkopere prijzen). Deze startte 1 keer op de 3 niet op (veel pieplawaai als gevolg). Heeft deze in de eerste week terug gebracht naar de winkel, maar moest rekenen op een gewone garantieafhandeling (dus geen DOA). Deze is zijn laptop 6 weken kwijtgeweest. We zijn toen gaan spreken met de regiomanager van Vandenborre, en deze wist ons te vertellen dat deze periodes bij Acer geen uitzonderingen zijn.

Maar inderdaad, waarop drukt Acer de kosten ?? Op de ondersteuning, aangezien dit het duurste is van allemaal.

[ Voor 39% gewijzigd door bartgabriels op 23-07-2006 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chatslet
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-05 15:45
Dan is die maat van jou niet zo slim geweest. Binnen die 7 dagen moet er gewoon meteen een nieuwe laptop komen geleverd door die winkel. Anders had hij gebruik kunnen maken van de wettelijke afkoelperiode van 7 dagen en zijn geld terug kunnen vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartgabriels
Tha_Lord schreef op zondag 23 juli 2006 @ 18:21:
Dan is die maat van jou niet zo slim geweest. Binnen die 7 dagen moet er gewoon meteen een nieuwe laptop komen geleverd door die winkel. Anders had hij gebruik kunnen maken van de wettelijke afkoelperiode van 7 dagen en zijn geld terug kunnen vragen.
We zittein België he ;) Bij mijn weten is er geen afkoelperiode voorzien als je dit gewoon in de winkel koopt (via het internet of postorder wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Jawel je hebt 7 (8?) dagen dat je hem kunt terugbrengen. Bij postorderbedrijven (webshops etc) heb je dit ook vanaf de volgende dag dat het geleverd werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartgabriels
0X55AA schreef op zondag 23 juli 2006 @ 18:39:
Jawel je hebt 7 (8?) dagen dat je hem kunt terugbrengen. Bij postorderbedrijven (webshops etc) heb je dit ook vanaf de volgende dag dat het geleverd werd.
Hmm, dan hebbe we deze regel niet gezien tijdens de lessen Recht, maar het kan.

Maar daar ging het helemaal niet over. Het ging vooral over de garantie en garantieafhandeling van Acer. Mijn voorbeeld vormt dus een goede illustratie. Je kan natuurlijk geluk hebben, dat je nooit beroep hoeft te doen op de garantieverlening van Acer, dan loopt alles op wieltjes en heb je een mooie machine aan een mooie prijs. Maar vanaf het verkeertd loopt, loopt het volgens mij goed fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chatslet
  • Laatst online: 23-05 15:45
Garantie afhandeling van Acer heb ik verder geen ervaring mee maar het lijkt mij dat als je voor een Acer moet gaan dat je dan een travelmate moet nemen want dat is de zakelijke lijn. Net zoals dat jij bij Dell beter een Latitude kunt nemen. Ik snap trouwens niet waarom je niet voor Dell gaat? Die is toch veel goedkoper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:39
In Nederland heb je wettelijk inderdaad via internet 7 dagen recht van retourneren zonder opgaaf van reden. Daarnaast heb je in de winkels normaal gesproken wettelijk gezien recht op 8 dagen niet goed, geld terug. Dit kan overigens, als het maatwerk betreft, afwijken.

Edit: Om even terug te komen op het topic, Acer zal misschien niet de allerbeste zijn, zal misschien af en toe eens een steekje laten vallen, maar laat je de kop niet gek praten.
Het is wat dat betreft hetzelfde als met auto's. Vraag je mij wat ik van Citroën vind, zeg ik: Shit, rare auto's, vreemde wegligging etc. Niet kopen.
Want ik vind het persoonlijk niet fijn rijden. Terwijl mijn buurman net zijn 10e Citroen heeft gekocht.

Er zijn nou eenmaal mensen die nogal merkengeil zijn, om het maar even zo te omschrijven. Ieder merk heeft zijn voor- en nadelen.
Ik verkoop ontzettend veel Acers bij mij in de winkel, zowel PC's als laptops, en heb nog nooit problemen gehad. Af en toe eens een beeldscherm voor klanten opsturen, gemiddeld binnen een week terug. Systemen idem. Laptop is tot nu toe 1 keer voorgekomen, die was zelfs keurig na 3 dagen gecrediteerd (tja, winkel he). Konden wij gewoon weer een nieuwe bestellen.

Dus wat mij betreft is Acer echt top. Scherp geprijsd, nog best aardig vorm gegeven ook, en service is voor zover ik weet prima. Zeker met die uitgebreide verzekering/garantieverlenging. Laptop laten vallen, en de LCD kapot o.a.?
Kost je 119 euro incl. BTW, en hij is weer gefikst. Dusdanig kapot dat hij niet meer te repareren valt? Wordt hij gewoon vervangen door een soortgelijke, gelijkwaardige of betere laptop.

Je hoort veel goede dingen over Asus, daar kan ik je ook wel wat slechte verhalen over vertellen hoor, als het moet. Barebones die naar Tsjechië moeten worden opgestuurd, en na 2 maand retour komen. Vervolgens blijkt ook de klacht nog niet verholpen te zijn. Dus weer retour sturen, is nu na 6 weken eindelijk terug. Da's wel ruim 3 maand!!

Dus ach, nogmaals, ieder merk heeft zijn voor- en nadelen, en zelfs bij het beste merk, als je die al als dusdanig kunt bestempelen, zal er ongetwijfeld af en toe wat mis gaan.

[ Voor 78% gewijzigd door Brede P op 24-07-2006 10:53 ]

Systemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haroldso
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-05-2024
Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook voor de prijs ben gevallen. Tevens ziet de Aspire 7720G er goed uit, en voor die prijs wat je allemaal krijgt. Maar nu komt het....de laptop van mij schijnt z'n Wlan driver niet te laden als de laptop op stroom staat. Start ik hem op zonder stroom geen probleem. Dit is nu de 2e keer dat ik hem terug heb moeten sturen naar Acer. Gelukkig heb ik de Acer Advantage uitbreiding van 3 jaar erbij gekocht. Ik had hem de eerste keer na 5 werkdagen al weer terug. Nu kijken of ze het probleem kunnen oplossen. Ik denk dat het een moederbord probleem is, maarja we zien wel. De nieuwigheid gaat er dan wel snel vanaf. Lijkt wel of de hele tijd een 2e handse krijg, en dat terwijl als je wat koopt de nieuwigheid er pas na een paar maanden eraf gaat, ging die bij mij er al na een paar dagen af....heel jammer :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moneta
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-12-2021
Acer verkoopt daarnaast natuurlijk ff een stuk meer dan Toshiba, Sony, Asus en MSI dus je zal daar ook meer over te horen krijgen. En ja, als jij een notebook hebt die niet opstart, jij stuurt hem op naar Acer, hun zetten hem aan en hij boot gewoon, wat verwacht je dan? Hij doet het gewoon en sturen ze hem terug en dan zal je altijd zien dat het bij jou natuurlijk weer niet doet maar die pech kan je hebben. Dat heb je ook bij Asus, MSI en al die andere merken. Het blijft electronica.

That's the way the cookie crumbles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haroldso
Heb je helemaal gelijk in, alleen blijft het niet leuk als je pas een nieuwe laptop hebt gekocht en je hebt meteen zulke problemen. Zoals ik al zei, de nieuwigheid is er dan snel af. Heb hiervoor een Dell laptops en HP laptops gehad en helemaal geen problemen. Maarja pech kan je hebben, nu is het waarschijnlijk mijn beurt. Service is voor de rest heel goed hoor van Acer, maar alleen al om die nieuwigheid gevoel terug te krijgen hoop ik dat ik een nieuwe terug krijg, ipv een die al een paar keer helemaal open gemaakt is en door andere mensen aangeraakt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Moneta schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 17:41:
Acer verkoopt daarnaast natuurlijk ff een stuk meer dan Toshiba
gewaagde uitspraak lijkt mij. misschien waar in nederland maar wereldwijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Laatst online: 23:07

Honesty

kattenneus!

Ik heb sinds verleden week ook mijn eerste acer besteld. voor mij was de reden op de eerste plaats de prijs/kwaliteit verhouding. Ik heb de AS7720G besteld en zal zeker in dit forum mijn ervaringen postten. Wij hebben altijd zoveel pech dat ik nu al weet dat we de garantie nodig gaan hebben.
Onze Asus laptop is nu al voor de derde keer opgestuurd(nadat de eerste keer er ook niets aan gedaan was) dus het is echt niet alleen bij Acer slecht, ik denk dat iedere fabrikant goede en slechte laptop levert al weet ik wel bijna zeker dat er kwalitieitsverschil is en dat ik natuurlijk voor acer heb gekozen omdat ik weet dat hij vaker op mijn buro zal staan dan ik onderweg ben:)

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-06 15:48

Comgenie

Soms heb je dat

Ik heb 1 acer gehad. Al snel kwamen er problemen, zoals scherm die spontaan ineens 1 kleur werd ofzo. Brakke dvd speler, wifi wat niet luisterde, en uiteindelijk viel die zelfs veel uit. Hij is naar Acer gestuurt.. na 8 weken was die nog niet gefixt en waren ze 'm volgensmij zelfs kwijt geraakt =/ ? Kreeg toen van Mediamarkt (Waar ik 'm had gehaalt) een tegoed bon van bedrag van laptop, om een andere laptop uit te zoeken. Tis nu een toshiba geworden. Hij had aan begin wel heel even problemen, er bleek dus iets niet helemaal in orde te zijn met moederbord. Binnen een week had ik hem terug en was die gemaakt, verder nooit een enkel probleem mee gehad.

Dus mijn mening is dat Acer qua garantie enzo echt niet zo hoog scoort. En als het echt belangrijk is dat je hem zo snel mogelijk terug hebt, zou ik ook meteen voor een pick&return garantie gaan kijken, waar je evt. nog een leenlaptop bij krijgt ook.

No animals were harmed in the making of this comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyzNDaHood
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
Sommigen hebben gewoon zwaar pech, sommige geluk. Dus ik zou zeggen, weeg het voor je zelf af. Waag je erop? Of koop je toch liever een andere merk met langere (standaard) garantie en/of betere kwaliteit? En anders kan je nog een Acer met Acer Advantage of een aparte verzekering nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haroldso
Ik heb mijn laptop nu terug. Het probleem is helemaal opgelost. Ik ben weer blij. Ik moet eerlijk bekennen dat als je die extra garantie erbij neemt je een hele goede service hebt. Complimenten voor Acer. Heb trouwens ook het geheugen verhoogd naar 3Gb en een 4Gb SD kaart erin gezet voor Readyboost, hij is niet meer bij te houden zo snel dat die is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-06 21:37
Ik heb hier op school ook veel Acers (50% heeft er dan ook een) zien overlijden. Van de ~13 Acers zijn er gewoon 6-7 die kuren vertonen binnen een jaar...

Voor de prijs hoef je ook geen Acer meer te nemen, tegenwoordig zijn er al zoveel merken die in dezelfde prijsklasse liggen: Dell (vooral met al die kortingen + bellen en afdingen), Asus met standaard 2 jaar garantie, MSI net als Asus 2 jaar garantie en HP hebben allen mooie laptopjes.

Buurjongen heeft ook een Acer, maar door alle problemen is hij hem in totaal gewoon 40% van de tijd kwijt!

Hoezo graven we ff een dood topic op zeg...

[ Voor 4% gewijzigd door GENETX op 07-08-2007 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Philflow schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 22:58:
gewaagde uitspraak lijkt mij. misschien waar in nederland maar wereldwijd?
offtopic:
In Nederland is Acer de grootste fabrikant van laptops. Toshiba de op 3 na grootste. Wereldwijd is HP de grootste en Acer de op 2 na grootste.

[ Voor 9% gewijzigd door _the_crow_ op 07-08-2007 11:18 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik heb alleen slechte ervaringen met Acer. Bij een laptop was de aansluiting van de oplader lamgeraakt. Moederbord vervangen, geen garantie, want dat gaat zo maar niet kapot natuurlijk (?). Bij diezelfde Laptop loopt nu weer een vage streep door het beeld (laten we ook niet meer repareren).
Ook met een activatie van Windows die niet werkte wilden ze niet helpen (terwijl ze wel bij Microsoft hebben geregeld dat zij de support van de bijgeleverde Windows doen). Gelukkig heeft Microsoft alsnog geholpen toen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moneta
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-12-2021
Activatie probleem onder windows Vista (?) is bekend bij Microsoft: You may be prompted to activate Windows Vista on a computer on which Windows Vista was already activated by a Volume License or OEM installation

Gewaagde uitspraak ja maar weet dat het klopt ;) Misschien wel grappig om te zien, Toshiba kon ik helaas niet vinden:

MSI: http://emops.tse.com.tw/s...nouncements&list=alphabet

Acer: http://emops.tse.com.tw/s..._id=&industry=&alphabet=A

Asus/Asustek: http://emops.tse.com.tw/s..._id=&industry=&alphabet=A

That's the way the cookie crumbles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JShal
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-04 00:58
Ik had eerst een Aspire 5024WLMi, na twee jaar werden de scheuren in de aansluiting van het beeldscherm te groot. Hierdoor opgestuurd, maar het duurde erg lang. Dat komt omdat de behuizingen van deze serie erg veel problemen hadden met de scharnieren en ze een tekort hadden aan materialen. Na 4 weken mailtje gestuurd dat ze ruim over de 5 werkdagen reparatietijd zijn. Ik kreeg daarop een nieuwe laptop, de Aspire 5633WLMi, met een veel betere behuizing. Dat was toch wel erg netjes.

Acer had i.i.g. vorig jaar een groot probleem met reparaties, wellicht omdat ze zelf niet hadden verwacht dat ze zo hard groeien als kool. Ik neem aan dat het steeds beter zal gaan. Prijs/prestaties zijn ze erg goed, nu nog prijs/service. Al moet ik zeggen dat de garantieuitbreidingen bij Acer ook wel erg goedkoop zijn t.o.v. andere fabrikanten.

Notebook ]Acer Aspire 5024WLMi / 5633WLMi / MacBook Pro 2,2 GHz | Desktop AMD Athlon 1600+ Signature is oud ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haroldso
Ik zeg maar zo, Acer is er wel flink op vooruit gegaan. Het is op zich een hele goede laptop met een zeer aantrekkelijk design en prijs. Ik heb de Acer 7720G. Ik ben er ondanks mijn opstartprobleempie zeer tevreden mee. Mede natuurlijk door de goede service van Acer, perfect! :)

[ Voor 4% gewijzigd door haroldso op 08-08-2007 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilfer
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-03-2022
Mijn ervaring met Asus is ook niet zo geweldig. Mijn laptop is al 4 keer naar asus geweest voor reparatie. De laatste rma is van 24 juni en deze is nog steeds niet afgehandeld. Ik heb eigenlijk alleen maar slechte ervaringen met Asus. Voor mij nooit meer een Asus.
Pagina: 1