Toon posts:

[BF2] Tips en tweaks voor high settings?*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem,

ik heb pas een nieuwe 3dkaart gekocht ( XFX 7800 GS 256MB AGP) omdat ik het uiterste wil halen uit Battlefield 2. Maar hij kan nog steeds niet op ze mooist, ik kan alles op high doen, maar als ik anti-aliasing aanzet krijg ik het probleem dat hij happerd, terwijl dat toch veel uitmaakt aan beeldkwaliteit. Ik denk dat dit mede komt door mijn processor ( Intel petium 2,4 Ghz ), maar ik wil het eerst zeker weten voordat ik een nieuwe ga kopen, want een nieuwe processor is niet niks. Ik heb hieronder de dingen opgeschreven van mijn pc die van belang zijn bij het goed lopen van BF2 en ik hoop op een goede oplossing,

Met vriendelijke groet,
Glenn (happy gamer)

Intel petium 2,4 Ghz ( Northwood A80532 )
2048 MBRAM DDR SDRAM ( 1x 1024 + 2x 512 )
ASUS P4P800SE moederbord
ASUS A-45GA w/ APFC 450W voeding

• CaPtAiNCaRnAgE
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-06 20:37

CaPtAiNCaRnAgE

conventies boven 3-laags Popla

op welke resolutie wil je spelen?

i7 2600k | Z68A-GD65-G3 | 4 * 4 GB PC12800CL9 | MSI N470GTX Twin Frozr II | 2x Dell US 2007WFP

Verwijderd

Topicstarter
Ik speel nou op 1024 x 768

Verwijderd

Topicstarter
ja, maar misschien hoef ik niks te upgraden, maar ligt het aan iets anders, bijvoorbeeld dat me 4d kaart geen anti-aliasing aankan, ik wil graag het probleem weten.

• Kakulukia
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-09 05:41
Ik heb een amd 3000@2.6GHz en een 7800GT.
Alles op high.
Toen ik maar 1GB mem had kon ik aa niet aanzetten, het haperde, maar daarna had ik 2gb gekocht. Nu werkt het als een bus.

BF2 heeft echt de nieuwste hardware nodig, p4 2.4 is te oud.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Je stelt geen vraag, je begint alleen over een nieuwe processor. Maar gelukkig dan een 7800GS wél AA aan. Probeer schaduwinstellingen bijvoorbeeld iets lager te zetten, zodat je iets minder eyecandy hebt, en check dan eens AAx2 bijvoorbeeld, dan kun je prima zien dat hij het toch wel aan kan..
Kakulukia schreef op zondag 23 juli 2006 @ 15:11:
Ik heb een amd 3000@2.6GHz en een 7800GT.
Alles op high.
Toen ik maar 1GB mem had kon ik aa niet aanzetten, het haperde, maar daarna had ik 2gb gekocht. Nu werkt het als een bus.

BF2 heeft echt de nieuwste hardware nodig, p4 2.4 is te oud.
Voor high ja, maar m'n broertje heeft een 9800, 2,53Ghz Northwood, en 1gig geheugen, en kan het prima spelen. Nu staat het nog allemaal op 'low' maar ik tweak het wel zo voor hem dat alles wat lekkerder speelt (alleen de belangrijke dingen iets hoger) Jammer dat die Northwood van m'n broertje in een mobo hangt dat niet overklokken kan, maar anders.. })

[ Voor 55% gewijzigd door TheZeroorez op 23-07-2006 15:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dus het ligt toch aan de processor, dus als ik de zelfde processor als jou koop moet hij als een trein lopen?

Verwijderd

Topicstarter
whahah jaah, sorry ben een beetje NooBiej op het gebied van Forums,

Maar welke instellingen zijn van belang dat hij AA 4X kan ?

en hij heeft wel een OC functie maar bij 20% wordt hij al onstabiel, dus daar schiet ik ook niks mee op :(

[ Voor 110% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2006 15:19 ]

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Let er wel op dat die processor een andere socket heeft! Heeft jouw moederbord anders geen OC-opties :?
Verwijderd schreef op zondag 23 juli 2006 @ 15:15:
Maar hij kan dus geen AA 4X aan?
Vast wel, maar da's weer zwaarder, dus moeten je andere instellingen nóg meer omlaag. Het is nu namelijk wel zo dat je CPU de bottleneck is..

BTW, we beschikken hier over een edit-knopje, en gelukkig kunnen er ook meerdere quotes in één reply :Y)

[ Voor 66% gewijzigd door TheZeroorez op 23-07-2006 15:17 ]

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:56
Titelfix :) Overigens kan je zelf een heel eind komen door reviews te lezen over bepaalde hardware.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wat krijg je als je gaat [google=Battlefield 2 tweak guide]? Je krijgt dan in ieder geval deze tweakguide onder andere als eerste hit... :)

[ Voor 16% gewijzigd door CH4OS op 23-07-2006 16:42 ]

Verwijderd

Ik denk dat het in 'ieder' geval nutteloos is om een nieuw CPU te kopen, aangezien je processor nog op een oude socket 478 werkt, je kan wel een nieuw mobo+cpu kopen.. marja.. dan moet je wel op AGP blijven.. en het gaat je wat meer geld kosten.
Pagina: 1