Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Kind in taxi, hoe zo veilig mogelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vrouw en kind verblijven momenteel in Azië in verband met werk en reizen daar regelmatig met taxi. Ons kindje is nu 2 jaar. Nu is het zo dat taxi's geen kinderzitjes hebben, maar hoe vervoer je een kind dan op de meest veilige wijze?

- Gewoon los op de bank, geen gordel. Lijkt mij de meest slechte. Hoewel taxichauffeurs daar een redelijk normaal rijgedrag hebben is dit natuurlijk levensgevaarlijk.
- Zelf in de gordel, kind op schoot en je armen om het kind heen?
- Kind in de gordel maar 3-puntsgordels zijn niet geschikt voor kinderen. Gordel als heupgordel gebruiken dan maar?
- Andere?

Wat is nu de meest veilige manier (kinderzitje meesjouwen is geen optie.)

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:06
Op schoot volgens mij.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:13

Sick Nick

Drop the top!

De gordel omdoen rondom de heupen en de schouderband achter de rug langs, dat lijkt mij het meest veilige. Zelf vasthouden heeft geen zin, bij een ongeluk schiet het kind toch los met alle gevolgen van dien. Los op de bank geeft zo goed als hetzelfde resultaat.
Dus in de gordel, maar alleen de heupband gebruiken. En je kan natuurlijk vragen of de chauffeur extra voorzichtig wil doen ivm het kind?

Verwijderd

Sick Nick schreef op zondag 23 juli 2006 @ 14:59:
De gordel omdoen rondom de heupen en de schouderband achter de rug langs, dat lijkt mij het meest veilige. Zelf vasthouden heeft geen zin, bij een ongeluk schiet het kind toch los met alle gevolgen van dien. Los op de bank geeft zo goed als hetzelfde resultaat.
Dus in de gordel, maar alleen de heupband gebruiken. En je kan natuurlijk vragen of de chauffeur extra voorzichtig wil doen ivm het kind?
En dan je jonge kindje door midden gereten zien worden als er daadwerkelijk een ongeluk gebeurt? Nee dank je.

Meisje uit mijn klas heeft ooit een ongeluk gehad, en ze had geen gordel om. Dat was (hoe stom het ook klinkt) haar redding, had ze de gordel wel omgehad in het midden (heupgordel alleen dus) dan was ze door de kracht van de impact door midden gereten.

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:10
Verwijderd schreef op zondag 23 juli 2006 @ 15:57:
[...]

En dan je jonge kindje door midden gereten zien worden als er daadwerkelijk een ongeluk gebeurt? Nee dank je.

Meisje uit mijn klas heeft ooit een ongeluk gehad, en ze had geen gordel om. Dat was (hoe stom het ook klinkt) haar redding, had ze de gordel wel omgehad in het midden (heupgordel alleen dus) dan was ze door de kracht van de impact door midden gereten.
Misschien in dat geval wel ja....

Maar als mensen altijd een gordel zouden dragen zouden er veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel minder dodelijk ongelukken gebeuren.

Verwijderd

Vergeten bij te zetten:
Aan de andere kant is het verhaal van dat meisje wel een uitzondering, waarschijnlijk was dat gewoon een kwestie van toeval bij haar, en zal het bij veeeeel anderen niet zo zijn.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11 22:34

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Verwijderd schreef op zondag 23 juli 2006 @ 14:56:

- Zelf in de gordel, kind op schoot en je armen om het kind heen?
En denk je dat je een kind vast kunt houden bij een frontale botsing waar krachten tot 60 g kunnen optreden? Een kind van 20 kg wordt zo 1200 kg. Dat hou je echt niet vast.
Je schrijft waarschijnlijk met reden al niet "jezelf met het kind in de gordel", want dan druk je het kind waarschijnlijk dood.

Ik denk dat het veiligste nog is om het kind in de voetenruimte van de voor- of achterpassagier te leggen. Maar als de auto zwaar vervormd heb je daar ook weinig overlevenskans bij een zware frontale aanrijding.

Signatures zijn voor boomers.

• nuclear waste
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-06-2023

nuclear waste

<onzin>

Samen in de gordel dan?
Kind op je schoot, en dan pas de gordel omdoen. (als het kan inclusief schouderband, anders enkel heupband)

</onzin>

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:52

mr_petit

opperprutser

[...]

:D da's wel heel overdreven. Bij zo'n kracht dat je doormidden gereten wordt ben je ook wel dood als je de gordel gewoon om hebt.

gewoon de gordel als heupgordel gebruiken. Nog beter is een kinderzitje kopen.

Nooit samen in een gordel.

"man is not truly one, but truly two,"

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:42
zo'n kinder zitje voor op je lichaam (je weet wel dat hij dan tegen je borst aanzit terwijl het zitje aan je schouders hangt)

en dan je gordel onder dat zitje vastmaken

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

• Maasluip
  • Laatst online: 22-11 22:34

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

hydrus schreef op maandag 24 juli 2006 @ 00:53:
Samen in de gordel dan?
Kind op je schoot, en dan pas de gordel omdoen. (als het kan inclusief schouderband, anders enkel heupband)
Zie mijn post boven je. Dat wordt van officiele kant ook afgeraden.

Signatures zijn voor boomers.

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

justice_strike schreef op maandag 24 juli 2006 @ 01:17:
zo'n kinder zitje voor op je lichaam (je weet wel dat hij dan tegen je borst aanzit terwijl het zitje aan je schouders hangt)

en dan je gordel onder dat zitje vastmaken
een babybjorn bedoel je? ik weet niet of die sterk genoeg zijn voor botsing krachten..

Gordel als heupgordel gebruiken lijkt me de veiligste optie..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• IkBenAlles
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-01-2022

IkBenAlles

1 europa

Alleen heupgordel om doen is gevaarlijk. Niet vanwege het "door midden reiten effect" maar vanwege de verhoogde kans op het breken van de rug (door het snel en hard naar voor klappen bovenlichaam).

Samen staan we sterk!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

IkBenAlles schreef op maandag 24 juli 2006 @ 11:38:
Alleen heupgordel om doen is gevaarlijk. Niet vanwege het "door midden reiten effect" maar vanwege de verhoogde kans op het breken van de rug (door het snel en hard naar voor klappen bovenlichaam).
Geen gordel omdoen lijkt me nog gevaarlijker..

Kwestie van kiezen uit het minst erge in dit geval dus..
Enige veilige optie is een kinderzitje maar dat is practisch niet haalbaar, dus moet je kiezen uit 2 kwaden.. en een gebroken heup/rug is nog altijd minder erg dan overlijden omdat helemaal niet vast zat..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:32
kinderstoeltje zelf meenemen? Dat is echt het enige veilige..

• MeMoRy
  • Laatst online: 17-07 12:50
Allemaal niets!!!!

1) kind los op de achterbank vliegt door de vooruit bij een aanrijding... Je zou kunnen denken dat de stoelen het tegenhoudt, maar dat is dus niet het geval.
2) je kunt het niet vasthouden. een kind van 2 weeg 14-15 kg... Als je bots, komt er krachten tot 10G op je te staan... dan veranderd dat gewicht in 150 kg! Samen met dat je van de schrik toch niet snel genoeg kan reageren vliegt dat kind door de voorruit. (oh, is wat Maasluip zegt)
3) een kind van 2 is veels te klein voor een gewone heupgordel. vlieg er gewoon uit. Daarnaast zouden de krachten nog wel eens verkeerd verdeeld kunnen worden, waardoor ernstig intern letsel ontstaat en het kind alsnog doodgaat.

En een chauffeur vragen om voorzichtig te doen is ook stom... mensen die voorzichtig rijden zijn juist een gevaar op de weg.

Je moet echt zelf voor een VEILIG kinderzitje zorgen... anders zal elk ongeluk ernstig zijn...

U vraagt, wij antwoorden.

• Joepho
  • Laatst online: 02-01-2023

Joepho

Le mec de la pomme (Newton)

Bestaan er mischien (stevige) opblaas zitjes ?

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:31

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Joepho schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 14:12:
Bestaan er mischien (stevige) opblaas zitjes ?
Opblaas = per definitie niet stijf, dus lijkt me niet nee :)

2 jaar is nog te klein voor zo'n simpel verhogingszitje dus ook dat is geen oplossing, hoewel het misschien toch wel beter is dan zonder dat in de tweezitsgordel. De "tweepuntsgordel" gaat dan immers onder die "armen" door en het kind wordt dus niet fijngeperst, terwijl het niet onder de gordel uit kan glippen. Nog steeds niet ideaal, maar handzamer dan een volledig kinderstoeltje, en veiliger dan zonder...

Zoiets:
Afbeeldingslocatie: http://www.norauto.fr/upload/article/visuel_liste/Rehausseur-Uno_01.jpg

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• MeMoRy
opblaas? je moet echt die krachten die bij een botsing komen kijken niet onderschatten...

Een kind van 2 moet eigenlijk in een 5punts gordel... zo worden de krachten veilig verdeelt. je hebt ook van die piepschuimen blokken die de kracht van de riem over een wat groter oppervlak verdelen, maar ik weet niet of die goedgekeurd zijn...

• Dennis van der Stelt
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-11 15:35
Meest veilige lijkt me zoals gezegd alleen de heup gordel.

NOOIT OP SCHOOT! Zoals al is aangegeven, door de krachten tijdens een frontale botsing neemt het gewicht van voorwerpen explosief toe, waardoor het uiteindelijk onmogelijk wordt iets vast te blijven houden. Een kind van 10kg wordt honderden kilo's zwaar, wat je nooit vast kan houden.
Mijn vader heeft dit zien gebeuren op een provinciale weg. Een kind op schoot waar moeder de gordel om had. Kleine afwijking de andere baan op, tegen vrachtwagen. Kind schoot door voorraam en stuiterde over de weg. Ik kan je beloven dat dit geen prettig gezicht is.

Eerst ouder in gordel en daarna kind lijkt me ook enorm gevaarlijk. Normaal wordt jij tegen de banden van je gordel aangedrukt. Als je kind voor je zit, druk jij je kind veel harder tegen de gordel dan wanneer het op zichzelf zou zitten. Lijkt me erg gevaarlijk, zelfs al bij lage snelheden.

Of zoals hierboven, zo'n klein stoeltje. Dat is voor kinderen vanaf zo'n 3 jaar ofzo, afhankelijk van grote en gewicht. Werkt goed!

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.

• The End
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:52

The End

!Beginning

[...]

Ik vind dit soort verhalen altijd erg dubieus. Hoe weet je dat ze doormidden gereten zou zijn door de kracht van de impact? Heeft ze later hetzelfde ongeluk overgedaan met gordel om?
Als je geen gordel omhebt, dan heb je grote kans dat je op hoge snelheid de voorruit inkopt en daarna eventueel het voorwerp waardoor je in eerste instantie tot stilstand kwam.

Er zijn idd altijd mensen die een ongeluk overleven zonder airbag, gordel enz enz, maar die zijn veruit in de minderheid. Dus altijd gordel om!

Waarom koop niet gewoon een kinderzitje. De meeste zijn heel simpel te plaatsen/verwijderen en het is echt 1000000 keer veiliger.

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om vervoer per taxi. Kinderzitje is leuk om in de auto te hebben en heb ik uiteraard ook in mijn eigen auto, opa's auto enz. maar je gaat niet met een kinderzitje op je rug op pad (bij temp van 30gr en 80-90% luchtvochtigheid ;)) als je misschien met een taxi terug zou kunnen komen. D'r zijn nu eenmaal situaties is waar je je moet redden met beperkte middelen.

Vooralsnog lijkt de heupgordeloptie nog de meest veilige.

• MeMoRy
Het is jouw kind... 8)7

Maar ja, als er nou wat gebeurt en de Politie leest toevallig dit topic... :X

Verwijderd

Topicstarter
MeMoRy schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 22:48:

Maar ja, als er nou wat gebeurt en de Politie leest toevallig dit topic... :X
Zie TS:
verblijven momenteel in Azië
Dat de politie in Azië dit leest lijkt me niet zo'n groot risico ;)
Het is jouw kind... 8)7
Zoals ik al eerder zei, er zijn nu eenmaal situaties waarin de ideale manier nu eenmaal niet mogelijk is en dus wil ik gewoon een goed oordeel kunnen vormen over wat dan het best mogelijk is. Je reactie voegt verder dus ook niet echt wat toe.
edit:
lamaar

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2006 23:05 ]

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-11 16:27

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Vrouw en kind een tuktuk of een dergelijk brommer geval kado doen en z'n in een EU goedgekeurd harnasje hijsen.

Of zijn ze verplicht per taxi te gaan?

And it goes BRAAAAAPP!

Pagina: 1