Toon posts:

[XP] CD rom drives onzichtbaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Na lange tijd wilde ik vandaag even een cd-tje copieren. Alles bij de hand tot ik zag dat mijn drives "kwijt" waren. In apparaatbeheer staat alles er gewoon netjes maar wel met overbekende uitroepteken.

Ik krijg een code 19 als foutmelding; Windows kan dit apparaat niet starten omdat de configuratiegegevens in het register onvolledig of beschadigd zijn. (Code 19)

In de afgelopen tijd heb ik de nodig Video en Audio tooltjes lopen installeren dus ik dacht dat ik systeemherstel wel ergens kon komen, helaas dit werkt niet.

Verder zijn er geen kabels ed uit geweest, alles zit netjes vast, kortom geen idee waarom alles niet blijkt te werken.

Aangezien mij PC ook niet zo lekker draait zou een nieuwe XP install ook een optie zijn .... alleen de vraag is dan hoe ?!

Iemand een idee ?

Dank voor het meedenken !

Verwijderd

Ik heb dit ook al eens gezien op een computer.
De cd-roms werkten toen niet in Windows, maar wel na de bios. Dus in principe kan je gewoon opstarten van cd en Windows herinstalleren wanneer gewenst.

Maar misschien zijn er anderen die een betere oplossintg kennen.

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:08
http://www.aumha.org/downloads/cdgone.zip

downloaden en de regfile cdgone.reg draaien. Daarna rebooten.

• dacreator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-07-2021
Systeemherstel maakt het alleen maar ergerder, zo zie je maar weer.

Je kunt gewoon een nieuwe install doen, zolang je bios de cdrom ziet is er niks aan de hand. De drivers worden tijdens installatie geinstalleerd voor windows gebruik.

Verwijderd

Topicstarter
Lizard schreef op zondag 23 juli 2006 @ 15:03:
http://www.aumha.org/downloads/cdgone.zip

downloaden en de regfile cdgone.reg draaien. Daarna rebooten.
Dank u zeer vriendelijke voor deze eenvoudige doch doeltreffende oplossing _/-\o_ Hij doet het weer !
Ter info .... Pinnacle kwam direct met een of andere fout die hersteld moest worden, denk dat hier ook de oorzaak zit.

Dank voor de moeite ! :*)