[Port-mapping] - WinGate & Azureus

Pagina: 1
Acties:

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-03 13:14

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Topicstarter
Ik zit op dit moment bij kennissen van me om hun netwerk uit te breiden; ze hebben recentelijk 2 nieuwe PC's erbij gekocht en die moeten nu in de huidige config worden ingepast. Al enige tijd hebben ze WinGate 6.0.4 draaien en dat werkte out-of-the-box zonder problemen voor het browsen en emailen. Nou heeft de dochter van die kennissen een redelijke interesse voor TV-series en wil graag oudere afleveringen downloaden en daarbij heeft ze "via-via" goede ervaringen gekregen met Azureus en nu moet dat in dit netwerk ook.

Anyway, ik ben nu al bijna een uur aan het $^%^&@# met dat pakket maar krijg het niet voor elkaar om WinGate te laten snappen dat Azureus mag draaien. Nu krijg ik hier random rode of gele smilies binnen dat pakket en de statuslampjes van Azureus staan allemaal rood (behalve DHT op oranje). Ondanks mijn netwerk-technische achtergrond, begin ik het spoor een beetje bijster te raken om haar verder te helpen, dus bij deze een beroep op jullie.

Wat heb ik al gedaan?
- Het Grote Poortmappingsverhaal nogmaals gelezen.
- Mooie screenshot op WinGate-forum gelezen
- Geprobeerd om in combinatie met deze genoemde URL's een andere poort toe te wijzen.
- GoT-search doorgespit op waarschijnlijk keywords

Volgens mij mis ik ergens een heeeeel klein stapje om dit aan de praat te krijgen dus gaarne een tip van jullie.

*edit*
Helemaal vergeten te melden; willekeurige PC zonder WinGate op het modem aansluiten werkt wel!

[ Voor 5% gewijzigd door MAX3400 op 23-07-2006 14:44 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Op die screenshot forward hij poort 6881-6889 UDP. Azureus draait standaard op 6881 TCP, meer niet.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• MAX3400

MAX3400

Topicstarter
Kijk, hier had ik inderdaad iets aan... Voorlopig is DHT groen (dus het aantal users wordt weergegeven) en de queues zijn nu alleen nog maar rood of blauw.

NAT daarentegen staat nu constant op grijs ipv rood...

• mangahuisman
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-01 14:18
laat haar http://www.pczapper.nl/ downloaden dan kan ze online alle video streams bekijken van alle tv-kanalen! en gratis ...

• adoy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

adoy

1 dubbele WifWaffer® aub!

Als je goed had gelezen, wil ze wat *oudere* series kijken. Nu hebben we in nederland wel oneindig veel herhalingen, maar dat zijn meestal de series die je net niet wil zien. :)

In Azureus kun je instellen op welke poort die moet luisteren voor inkomende connecties. Als je die forward in je router, ben je voor 99% al klaar. (DHT is op zich niet zo belangrijk.)

Fotogear -> Nikon D50 ★ Stukjes glas ★ Flitsert ★ Kleine snuisterijen

• MAX3400

MAX3400

Topicstarter
Allen bedankt maar ik ben eruit; ergens diep in de registry stond nog een extra port-fwd die niet in de GUI terugkwam en blijkbaar (ondanks dat het verschillende poorten waren) stonden die tegen elkaar in te hikken. Probleem is van grijs/oranje naar alles groen!

Pagina: 1