Okay 1000 watt is wat veel zou ik zeggen, maar ik weet ook niet wat pmpo betekent, zelf heb ik soundwave 1000 3d flat panel net gekocht, klinkt wel goed vindt ik maar wat is nu PMPO vraag ik me af
Verwijderd
Dat is een aanduiding voor het vermogen van de speakers, maar een hele verneukeratieve! Hoeveel het exact is durf ik niet te zeggen, maar ik dacht zo rond de 40w rms ofzo, in ieder geval niet rekenen op het geluid wat je krijgt als je in een discotheek staat! De geluidskwaliteit bij dit soort setjes is zowieso al slecht, omdat een goede fabrikant z'n vermogen niet in pmpo aangeeft...
40 watt ??? Je mag blij zijn als er een 3 watt ictje in zit.... PMPO betekent Peak Maximum Power Output. Dit is een fractie van een seconde gemeten over de spoel van een speaker en houd dus nix in. Dit is tenminste de officiele uitleg. In de praktijk houd het nog minder in.
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
Verwijderd
Tannoy geeft zijn vermogens wel aan in PMPO, erg jammer. Op de website staat wel het RMS erbij vermeld, maar toen ik de mijnes kocht stond er alleen peak (toch t zelfde als PMPO)???
Peak, PMPO en MAX zijn fictieve waarden.
Deze zijn zeer makkelijk te manipuleren door de fabrikant om een hoge waarde te kunnen opmeten. Door bijvoorbeeld de spanning te verhogen. Zo hebben Pioneer autoradio 's zgn 4 x 45 Watt. Dit is echter PMPO en gemeten op 14.4 volt. Gemiddelde auto levert 12 Volt. Hierdoor hou je uiteindelijk 4 x 17 Watt RMS over op 12 Volt, ondanks de fabrieksopgave van 4x27 Watt RMS @14.4 Volt.
PMPO beteken Peak Music Power Output en RMS betekent Root Mean Square. Als de fabrikant een goede meting heeft gedaan (onder reele omstandigheden, goede Voltage + weerstand) dan is RMS (half-wortel 2 x PMPO).
Deze zijn zeer makkelijk te manipuleren door de fabrikant om een hoge waarde te kunnen opmeten. Door bijvoorbeeld de spanning te verhogen. Zo hebben Pioneer autoradio 's zgn 4 x 45 Watt. Dit is echter PMPO en gemeten op 14.4 volt. Gemiddelde auto levert 12 Volt. Hierdoor hou je uiteindelijk 4 x 17 Watt RMS over op 12 Volt, ondanks de fabrieksopgave van 4x27 Watt RMS @14.4 Volt.
PMPO beteken Peak Music Power Output en RMS betekent Root Mean Square. Als de fabrikant een goede meting heeft gedaan (onder reele omstandigheden, goede Voltage + weerstand) dan is RMS (half-wortel 2 x PMPO).
Audi C5 3.0 + Audi C4 2.3 nog 2 ringen te gaan :)
pmpo is makkelijk te berekenen: neem de rms waarde en vermenigvuldig deze met een willekeurig getal tussen de 100 en 1000, afhankelijk van hoe hard je de mensen wil oplichten. dan heb je de pmpo waarde.
Volgens mij is het gemiddelde speakertje gefrituurd als je er FF 1000 watt overheen zet.......Op zondag 28 januari 2001 00:20 schreef JT het volgende:
40 watt ??? Je mag blij zijn als er een 3 watt ictje in zit.... PMPO betekent Peak Maximum Power Output. Dit is een fractie van een seconde gemeten over de spoel van een speaker en houd dus nix in. Dit is tenminste de officiele uitleg. In de praktijk houd het nog minder in.
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -
Ook Tannoy heeft een marketingafdeling. Die overigens ook verantwoordelijk zijn voor de term RMS vermogen, technisch nogal fout.Tannoy geeft zijn vermogens wel aan in PMPO, erg jammer. Op de website staat wel het RMS erbij vermeld, maar toen ik de mijnes kocht stond er alleen peak (toch t zelfde als PMPO)???
PMPO is niet een puur leugen, of volledig inhoudsloos. Er zullen vast regels voor zijn. Het is alleen suggestief, en het leidt mensen om de tuin die er net niet genoeg vanaf weten. De PMPO waarde is niet erg nutig om te weten.
Ik zou me als ik jou was zoiezo niet als te druk maken over het vermogen van de versterker in die speakers. Of de power handling. En je richten op dingen die wel boeien, hoe ze klinken om maar eens iets geks te noemen.
Jag
Mijn 150w boxjes waren in elk geval goedkoop. 15,- voor 150watt
Maar eenmaal opengeschroefd bleken het 2x1w speakertjes te zijn. Bij computerspeakers is het gebruik van pmpo waarden eigenlijk extra onzinnig. Meestal zit er een versterker ingebouwd en als die maar 2x1w is kun je ook nooit 150w er door heen jagen lijkt mij.
Idd, dat zijn van die dingen, dat weet het gros niet, en daar kan je dus al heel erg mee kloten.
Een luidspreker is een passief element, dwz hij kan geen spanning leveren of zo. Hij kan alleen heel goed de energie van de versterker omzetten in warmte, en ook nog een miniscuul klein beetje geluid.
Jag
Een luidspreker is een passief element, dwz hij kan geen spanning leveren of zo. Hij kan alleen heel goed de energie van de versterker omzetten in warmte, en ook nog een miniscuul klein beetje geluid.
Jag
ik denk ook niet dat pmpo niet aan regels onderhevig is, maar het is zeker wel gewoon verzonnen om extra hoge waardes op de doos te kunnen zetten. je zou ook van een auto kunnen zeggen dat ie 500 vk heeft, en dat dan definieren als varkenskracht ipv de gebruikelijke paardekracht. geen probleem, alles volgens de regels, maar echt logisch is het niet. gelukkig hebben de meeste autokopers nog wel het besef om dan naar pk's te vragen(hoop ik), maar omdat de meeste mensen totaal geen verstand hebben van audio, worden ze feitelijk gewoon opgelicht.Op zondag 28 januari 2001 07:12 schreef Jag het volgende:
[..]
Ook Tannoy heeft een marketingafdeling. Die overigens ook verantwoordelijk zijn voor de term RMS vermogen, technisch nogal fout.
PMPO is niet een puur leugen, of volledig inhoudsloos. Er zullen vast regels voor zijn. Het is alleen suggestief, en het leidt mensen om de tuin die er net niet genoeg vanaf weten. De PMPO waarde is niet erg nutig om te weten.
Ik zou me als ik jou was zoiezo niet als te druk maken over het vermogen van de versterker in die speakers. Of de power handling. En je richten op dingen die wel boeien, hoe ze klinken om maar eens iets geks te noemen.
Jag
Okay ik denk dat ik het snap gewoon oplicht waarde maarja in 1000 watt geloofde ik toch al niet.
Mijn subwoofer heeft 15 watt RMS
en mijn speakers zijn 3 watt RMS per stuk
dus dat is het dus werkelijk en dat klinkt logisch.
In ieder geval bedankt
Mijn subwoofer heeft 15 watt RMS
en mijn speakers zijn 3 watt RMS per stuk
dus dat is het dus werkelijk en dat klinkt logisch.
In ieder geval bedankt
Verwijderd
Het maakt mij verder niet zoveel uit hoeveel watt die boxen zijn. Het geluid is wel mooi vind ik zelf, hoewel ze in grote ruimtes veel mooier klinken. ze zijn 250 watt piek. Ik ga uit van 150 watt rms ofzow.
150 watt rms is erg veel. Denk dat zelf 15watt rms een te hoge schatting is.Op zondag 28 januari 2001 20:48 schreef Kluif_DBZfreak het volgende:
Het maakt mij verder niet zoveel uit hoeveel watt die boxen zijn. Het geluid is wel mooi vind ik zelf, hoewel ze in grote ruimtes veel mooier klinken. ze zijn 250 watt piek. Ik ga uit van 150 watt rms ofzow.
Pagina: 1