Nieuwe computers, wat zal ik doen

Pagina: 1
Acties:

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-02 23:21
Wat ik nu heb :
1 PowerMac G5 , single 1,6 GHz
1 PC P4, 1,8 GHz
1 monitor, iiyama CRT-bak, nog steeds erg goed, ook wel aan gehecht eigenlijk

Wat ik doe:
G5 : Beetje spelen met video - Final Cut Pro, Motion - downloaden zonder dat m'n computer door virussen van slag raakt
PC : klooien met Windows server 2003 / wsus en met virtual pc wat xp installaties doen netwerken enz. spelletjes, wat Unreal Tournament en TrackMania Nations.

Kom dus in ieder geval 1 monitor tekort om ze beide tegelijk te gebruiken.
Nou kan ik aan die pc een nieuwe monitor hangen, maar natuurlijk ook het hele ding vervangen door 'n iMac, heb ik gelijk een snelle Mac / een snelle pc, met wel max 2GB geheugen. Vraag is dan of de PowerMac nog nut heeft.
Ik kan ook wachten op de nieuwe PowerMac en eventueel de oude PowerMac en / of pc wegdoen, want dan heb ik ook een snelle Mac / PC.

Een laptop voor op m'n buro vind ik zelf minder prettig en heeft voor mij momenteel geen toegevoegde waarde.

• Lightning502
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-07-2025
en wat is de probleemstelling?

http://tweakers.net/gallery/123027/sys

Verwijderd

Er zit op de monitor toch een dubbele video, dus dat je kan schakelen?
Bij mij wel namelijk.

• Dancing_Animal
O ja.
De pc is qua specs wat laag, maar kan nog net, maar geheugen voor het ding is in verhouding al weer duur en echt veel kan er ook niet in (1,5 GB ofzo) maar er moet een scherm aan. Ik vroeg me dus af of het handig is in een los scherm te investeren of gelijk een iMac te kopen omdat die sneller is of te wachten op de nieuwe PowerMac en dat die dan de hele bups vervangt, ofzo. Misschien dat jullie daar over mee willen denken, het is een beetje puzzelen en ik heb er geen haast mee ofzo.
Verwijderd schreef op zondag 23 juli 2006 @ 14:06:
Er zit op de monitor toch een dubbele video, dus dat je kan schakelen?
Bij mij wel namelijk.
Ja, maar dat moet ik ga switchen tussen gewoon VGA en zo'n aansluiting met 5 van die pluggen, kan dat op een standaard VGA/DVI kaart?

[ Voor 21% gewijzigd door Dancing_Animal op 23-07-2006 14:14 ]

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Misschien begrijp ik je probleem niet goed, maar is een KVM switch niet gewoon een goede oplossing?

• Dancing_Animal
KVM, dat kan inderdaad en die switch op de monitor ook.

Maar stel dat ik toch wil gaan vervangen he, dus of 2 schermen of wat snellere bak(ken), wat zal ik dan eens doen...

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-02 15:03
Dancing_Animal schreef op zondag 23 juli 2006 @ 14:11:
[...]
Ja, maar dat moet ik ga switchen tussen gewoon VGA en zo'n aansluiting met 5 van die pluggen, kan dat op een standaard VGA/DVI kaart?
Hij bedoelt dat je met je scherm gewoon input kan kiezen tussen DB15 of BNC en zo beide systemen tegelijk aan kan sluiten en met een knop input kan wisselen.

Werkt ideaal, ik doe het zelf ook (normale PC via DVI, testbakken via analoog VGA). Ik kan met 1 knop op scherm selecteren: analoog dvi, digitaal dvi, dsub, composite, svideo. Kan eventueel ook nog picture-in-picture ;)

KVM switch is ook een optie, dan heb je ook 1 keyboard/mouse nodig (al weet ik niet hoe een mac werkt met aansluitingen of dat ook PS2 is)

Upgraden: weinig nut voor jouw. Als unreal al goed genoeg loopt hoef je ook geen betere VGA te nemen, en verder zie ik geen echt processor-zuipende dingen.
Alleen wat geheugen is altijd meegenomen, helemaal als je veel tegelijk doet (vmware enz)

Ik heb nog altijd een P3 1000Mhz (dual) en die voldoet nog altijd perfect. Alleen voor parren mis ik cpu kracht, maar dat vind ik niet genoeg reden om te upgraden. Moet er wel bij zeggen dat ik 15k disks erin heb en 4Gb ram. (vooral dat ram vind vmware heerlijk, lekker 512-1024Mb toewijzen per virtual OS)

[ Voor 36% gewijzigd door DJSmiley op 23-07-2006 14:24 ]

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Nulnulnix

BOFH

Ja dat kan. Je hebt dan alleen een extra vga -> BNC kabel nodig.
Zo werkt het hier tenminste.
Een kvm switch kan ook eventueel een oplossing bieden, mits deze het signaal van je appel aankan.

We have just one world, but we live in different ones...

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-02 08:44
Even over je huidige monitor: je hebt gewoon VGA -> 5x BNC kabels, dus dat is geen probleem.
edit:
As said before... :)

Maar: volgens mij heb je met een 20" iMac een uitstekende vervanging voor je beide computers, ik zou niet direct weten waarom je de PowerMac er dan nog naast zou willen houden.

[ Voor 9% gewijzigd door ESteg op 23-07-2006 14:26 ]

Verwijderd

Ik denk dat ik voor een iMac 20" zou gaan, en de rest verkopen.

Ik zou iig niet een van de twee die je nu hebt houden, met een nieuwe Mac kun je namelijk gewoon dual-booten en dan is 2 computers op een kamer alleen maar onhandig.

• Dancing_Animal
@DJSmiley : daar heb je wel een punt. Die PC daar kan maar 1,5 GB aan geheugen in.
Zou ik nu een iMac 20" gaan gebruiken voor virtual pc of VMWare, dan zit ik dus weer aan de grens van 2 GB.
Mijn huidige PowerMac G5 kan ik wel upgraden tot iets van 4GB ofzo, maar daar draait PC stuff als 1 slak op. Apple, schiet eens op met die nieuwe PowerMac... of moet ik Mac Pro zeggen.

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-02 18:56

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

[HK mode]
Ik neem voor 5 euro je PowerMac wel over :+
[/HK mode]

Ik zou nog even wachten. Over 2 weken is de WWDC, en er wordt verwacht dat de Mac Pro dan geïntroduceerd wordt. Ik vermoed dat dat het type machine is dat jij zoekt.

Launching containers into space

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:19
ik voor 150 :+ dat heb je toch wel over voor een 13 jarige die toch iets meer wil als een mac g3 :+ :P

ik weet alleen niet wat voor videokaart er in die imac zit anders kun je je spellen mischien niet spelen. volgens mij was het een radeon x1600 dan zou het wel kunnen maar met een standaard intel ding wordt het al moeilijker

Heel veel lurken, heel weinig posten..

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dancing_Animal schreef op zondag 23 juli 2006 @ 14:11:

[...]
Zo heb ik ook tijden mijn iiyama gebruikt. BNC en VGA kabel eraan. Hoofdbak (die een hoge reso lust) via BNC gegooid en een oud bakkie op VGA. Dat ging prima en kost je 2 keer een knopje indrukken. Dus het is wat dat betreft weinig werk (je hoeft niet iedere keer wat om te pluggen).

• Hexley
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Hexley

the Platypus

Dancing_Animal schreef op zondag 23 juli 2006 @ 14:37:
@DJSmiley : daar heb je wel een punt. Die PC daar kan maar 1,5 GB aan geheugen in.
Zou ik nu een iMac 20" gaan gebruiken voor virtual pc of VMWare, dan zit ik dus weer aan de grens van 2 GB.
Mijn huidige PowerMac G5 kan ik wel upgraden tot iets van 4GB ofzo, maar daar draait PC stuff als 1 slak op. Apple, schiet eens op met die nieuwe PowerMac... of moet ik Mac Pro zeggen.
Beetje een raar topic,...

Verder zie ik eigenlijk niet waarom 2 GB teweinig zou moeten wezen.
Als eerste draait Virtual PC niet eens op een Mac met Intel CPU.
En om nou game's via Parallels tedraaien... :P

Volgens mij zou Bootcamp, dus dual boot veel beter wezen.
Neem aan dat je dan aan 2 GB wel genoeg hebt.

Beste optie lijkt me een 20" iMac, evnt. wachten op een upgarde van de iMac.
En dan de rest dumpen...

Je zou natuurlijk ook voor een PowerMac / Mac Pro kunnen gaan.
Alleen, heb je dat nodig en is hij het geld waard?
Zelf heb ik ook aan een PowerMac gedacht, maar na een tijdje kon ik eigelijk maar weinig voordelen vinden. Tja paar kaarten meer geheugen of een harde schijf kunnen bij prikken...
De kaarten ga ik toch nooit plaatsen, meer als 2 GB is ook niet echt nodig, tegen die tijd zit ik toch weer met een andere Mac.. En de extra harddisk kan natuurlijk ook extern. Tis aardig wat geld voor eigenlijk weinig of beter gezegt een nadeel, hij is ex. scherm...

Verwacht eigenlijk dat de Mac Pro in de buurt blijf met de PowerMac qua prijzen.
2 GHz PowerPC G5: 2.069,01 + 20" Cinema: 819,00 = 2888.01 Euro
2 GHz Intel Imac 20" = 1699.00 Euro

Das toch wel een aardig verschil.... :P
Zelfs als je voor een iMac 20" + 20" Cinema zou gaan hou je een vette 300 Euro over... ;)

Und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal,
und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal.
Wenn ich Du wär, lieber Gott,
und wenn Du ich wärst, lieber Gott,
glaubst Du, ich wäre auch so streng mit Dir?

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:50

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Als je het echt nodig vindt om te upgraden, wacht dan even totdat de nieuwe powermacs of hoe ze dan ook gaan heten uitgebracht worden. Zeker als er geen haast bij is.
Pagina: 1