Toon posts:

[Word 2003] Gegevens bestand samenvoegen, lables

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het is in Word 2003 mogelijk om variabelen te gebruiken die uit een Excel bestand worden gehaald. Als ik een 100 brieven wil verzenden maar wel een gepersonifieerde aanhef wil gebruiken, kan ik de brief beginnen met "Beste <<voornaam>> <<achternaam>>" (waarbij de woorden tussen << en >> de variabelen aangeven).
Nou, so far so good. Dit werkt prima. Maar nu wil ik labels printen. Ik heb vellen met 16 labels per A4. Het probleem is dat als ik op elke label een variabele invoeg, bij het printen, een heel vel met 1 naam wordt geprint. Dus op elke label dezelfde namen per A4.
Voor de een of andere reden kijkt Word dus naar pagina's i.p.v. labels.
Hoe is dit aan te geven?
Als mijn verhaal onduidelijk is, licht ik het wel toe.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2006 13:51 ]

• hamburger
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

hamburger

BOOOM!!!

Dit kan je oplossen door een "Next Record" / "Volgende Record" veld m.b.v. de samenvoeg knoppenbalk in alle cellen behalve de eerste te plaatsen.

Verwijderd

Topicstarter
Oke dan, dank je!
Ik kan de knop "volgende record" wel vinden maar als ik doe wat jij zegt (in alle velden behalve de eerste op volgende record), staat er dus bij label 1, record 1, en bij alle andere velden staat record 2.
Het lijkt me niet de bedoeling dat ik welke label apart ga voorzien van 'zijn' record toch?
Ik neem aan dat elke label zijn eigen record moet hebben?

• hamburger
  • Niet online

hamburger

BOOOM!!!

Je krijgt inderdaad per label zo'n "Volgend record" veld (de samenvoegwizard van Word doet dit standaard voor je). Als er meer dan 16 labels zijn, dan maakt Word zelf extra pagina's aan, waarin dan wel automatisch dit "Volgend record" veld wordt meegenomen.

Verwijderd

Topicstarter
Nee het werkt niet. Hier zie je een screen van een A4 met een tabel van 2 bij 8. Elke cel is een label als je het uitprint. Ik zet de variabelen in elke cel en koppel die aan het adressen bestand.
Zoals je kunt zien staan in de bovenste 4 cellen (labels) dezelfde adressen. Die moeten alle 4 anders zijn. De methode die je geeft werkt niet.
Afbeeldingslocatie: http://xs203.xs.to/xs203/06290/word1.JPG.xs.jpg

• hamburger
  • Niet online

hamburger

BOOOM!!!

Mijn velddefinitie is als volgt:

Afbeeldingslocatie: http://img380.imageshack.us/img380/8693/mailmergevoorbeeldio2.th.jpg

Dit werkt iedergeval zo met het Outlook Adresboek, maar ook met andere gegevensbronnen zou deze contructie gewoon moeten werken.

Verwijderd

Topicstarter
Aaaaaaaaah zo! Het is helemaal gelukt. Perfect! Dank je wel, je bent top!
Pagina: 1