USB stick elke keer opnieuw plaatsen bij koude start!

Pagina: 1
Acties:
  • 150 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MNECMotU
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-03-2015
Hallo,

Ik heb een Freecom Databar 1 Gb USB stick en die werkt prima naar behoren, alleen hetvolgende probleempje:

Elke keer als ik m'n pc koud start; stroom van pc afgeweest -> stroom erop -> pc aan, wordt de USB stick niet herkend. Wat ik dan moet doen is simpelweg de stick er uit halen en er opnieuw in steken. Dit is bij al mijn pc's zo, dus ik constateer dat dit altijd zo is.

Is hier iets aan te doen, misschien instelling in de bios ofzo?

Kiek An is mij grote vriend! En als je z'n hoed wilt zien, moet je dat gewoon ff vragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MNECMotU
Schop...

Kiek An is mij grote vriend! En als je z'n hoed wilt zien, moet je dat gewoon ff vragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-06 16:05

TweakBoy

---

draai je misschien linux of zo? .. iets met coldplug voor linux..
ik zou anders niet weten.. nooit echt meegemaakt met usb-sticks onder windows / mac os x

wel eens een externe hdd die lang over doet na een cold start om herkend te worden.. maar niet zo dat het heel lang duurt dat het neit herkend wordt..

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:39

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Hoe lang heb je dit al? Ik heb nl sinds een paar dagen ook vage USB-problemen. Bij het opstarten worden op 2 pc's (1 MCE 2005 en 1 Vista) de USB-apparaten niet meer opgestart. Erg handig als je een USB-muis en -toetsenbord hebt. Nadat ik de muis in een andere USB-poort heb gedaan is het probleem meestal weer over en doet de rest van de USB-apparatuur het ook weer. In de gevallen dat dit niet werkt moet ik de pc een reset geven en dan is er niets meer aan de hand. Volgens mij hebben ze in Redmond weer een beetje zitten prutsen ofzow...

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:00
dit probleem heb ik zelf ook gehad met mijn laptop, voor mij was het de oplossing om de drivers van de hub te verwijderen en windows opnieuw te laten zoeken naar nieuwe drivers en toen deed alles het weer.
de problemen werden waarschijnlijk veroorzaak dat ik met mijn eigen USB driver spul bezig was

https://f1nerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MNECMotU
Dit probleem heb ik al een jaar ongeveer. Eerst met mijn externe HDD en nu precies hetzelfde met mijn USB Stick.

Ik draai geen Linux. Ik draai op 2 pc's WinXP Pro SP2 nl, op de andere WinXP MCE en op de nog andere WinXP Pro SP1 nl. Allemaal hetzelfde probleem.

Het probleem ligt ook echt niet in windows hoor. Eerder in de bios of aan het moederbord.
Er zit namelijk een lampje op de USB stick. Zodra die aan is doet ie het gewoon.
Maar zodra de stroom (lees stekker eruit) van de pc is geweest en ik start hem daarna (dus koud) op, dan gaat het lampje op de USB stick niet branden. De computer ziet gewoon simpelweg niet dat er een stick in de poort zit. Dat krijgt ie pas door zodra ik de stick er opnieuw insteek.
En dat vind ik stom, want bij de meeste pc's zitten de USB poorten aan de achterkant en iedere dag moet ik er weer achter kruipen om dat ding eruit en erin te pluggen.

Het is trouwens alleen bij USB sticks en externe hdd's zo, niet bij mijn andere usb apparaten zoals muis, scanner, cardreader, infraroodpoortje, toetsenbord, etc. etc. Die doen het gewoon altijd!

Dit lijkt mij niet een probleem wat alleen bij mij voorkomt, want het is op alle pc's zo en in ieder geval met mijn stick en met mijn toenmalige externe hdd.

Misschien niet dat iedereen dit meemaakt, want de meesten halen hun stroom niet van hun pc denk ik. Toch kan ik verder niets vinden over dit probleem...?

Pagina: 1