Toon posts:

[XP] Computer hangt tijdens opstarten

Pagina: 1
Acties:
  • 567 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop dat ik dit in de goede topic plaats, maar sinds 3 dagen heb ik wat probleempjes met opstarten:

In normale modus start hij op, tot het moment dat het inlogscherm moet komen (windows XP). Het beeld blijft dat gewoon zwart en de pc doet niets. Ik moet dan een hele tijd wachten en op knoppen rammelen. En na een poosje zorgt een rammel met de muis of de ESC knop ervoor dat de computer zijn opstarten vervolgd naar het login scherm (voor de verschillende accounts)

In veilige modus start de pc gewoon op zonder problemen.

Verder heeft de pc niets, ik heb al 3 spyware scanners laten gaan en 2 virus scanners, maar allemaal tevergeefs; ze vinden niets/nauwelijks wat.

Heeft iemand een idee waar ik kan gaan kijken wat er mis is? Iets maybe in de config of autoexec ofzo???

Daniel

• flanger
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:06

flanger

That Guy

Al eens diagnostische modus geprobeerd? Lijkt me dat de PC "wacht" op een bepaald programma dat inlaadt. Als dat lukt, kun je ff controleren in je msconfig (of hijackthis draaien) wat er zoal opstart in normale modus en daar de oorzaak uit gaan vissen.

Ook eens je logs checken in event viewer;

Just because I rock, doesn't mean im made of stone

Verwijderd

Ik pas je topictitel nog even aan zodat deze aan de policy voldoet, en `problemen' zegt ook zo weinig :)

Verwijderd

Topicstarter
flanger schreef op zondag 23 juli 2006 @ 17:41:
Al eens diagnostische modus geprobeerd? Lijkt me dat de PC "wacht" op een bepaald programma dat inlaadt. Als dat lukt, kun je ff controleren in je msconfig (of hijackthis draaien) wat er zoal opstart in normale modus en daar de oorzaak uit gaan vissen.

Ook eens je logs checken in event viewer;
Zou je mischien wat specifiker willen uitleggen hoe ik dat doe? :D 8)7

@ de mod: tnx ;)

• flanger
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:06

flanger

That Guy

Verwijderd schreef op zondag 23 juli 2006 @ 19:01:
[...]

Zou je mischien wat specifiker willen uitleggen hoe ik dat doe? :D 8)7

@ de mod: tnx ;)
Start -> Run... -> msconfig -> diagnostische modus aanvinken en heropstarten.

Als dat lukt kun je terug voor normale modus kiezen en op het laatste tabblad (startup) programmas in en uitschakelen die de oorzaak kunnen zijn.

Om logboeken te raadplegen: rechtsklik op My Computer -> Manager -> Event Viewer.

Just because I rock, doesn't mean im made of stone

Verwijderd

Topicstarter
Nu, heb gedaan wat jij zegt, ook proggies niet meer laten opstarten etc, maar het euvel blijft...

Heb geen idee wat het kan zijn. Het gebeurt dus vóór het inlogscherm van XP en dus voordat eigenlijk alle programma's geladen worden...lijkt me meer iets uit de autoexec of config.sys (als ik met win98 bezig zou zijn)

iemand ideeen over?

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-03 13:25
Log van windows, wat staat daar in?
Laatste software verwijderen en/of welke je niet gebruikt.
Kontroleer wat er opstart en wat je kunt uitzetten.
Alles opnieuw installeren(backup terugzetten)
Indien hardware, dan 1 voor 1 verwijderen en weer proberen.

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-03 23:37
Dus als ik het goed begrijp start windows na lange tijd wel in normale modus?
Dit heb ik namelijk ook eens gehad met winxp, na +/- 20 minuten was windows eindelijk opgestart. Oplossing hiervoor was om de updates van windows te installeren, hierna werkte alles weer perfect.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, succes!

Pagina: 1