nieuwe pc aantal vragen?

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-05 15:18
ik ben van plan een nieuwe pc te kopen ik had hier al een topic over gemaakt veel goede info gekregen. Ik wil toch gaan voor een amd waarschijnlijk of is dat echt dom en is het slimmer een conroe te kopen?

mjah nou is er een grote prijsdaling geweest maar, deze geld niet voor alle amd processoren uit de athlon 64 serie zie ik. een athlon x2 5000+ is nog maar 300 euro, dit is goedkoper dan een x24400 +. Volgens mij zelfs goedkoper dan een x2 4000+. En zo nog bij een aantal andere procs. Mij lijkt het dat de procesoren met 1mb cashe een stuk goedkoper zijn geworden terwijl die met 2mb cashe geheugen gewoon ongeveer evenduur zijn gebleven mijn vraag Hoe kan dit???? Of heb ik gewoon verkeerd gekeken. Het lijkt mij toch wel dat een x2 5000+ beter presteerd dan een x2 4000+. Waarom is die proc dan toch goedkoper dan de andere terwijl hij beter presteert.

En als ik een pc koop wil ik niet dat iets de bottleneck wordt in mun systeem. ik wil dit gaan kope grof gezegt:
videokaart: x1900xt
OCZ 2gb ram pc6400 2x1gb
asus M2ne moederbord
zoiets zal het gaan worden

Nog een vraag wat voor processor moet ik kopen zodat die iig niet de bottle neck vormd in mijn systeem.

Verwijderd

AMD AM2 Processors / AMD Athlon 64 X2 5000+ (AM2, 2.6GHz, 2x512KB, Boxed)
AMD AM2 Processors / AMD Athlon 64 X2 4000+ (AM2, 2,0 GHz, 2x1MB, Boxed)
Tja het is maar wat je wilt aan prestaties, maar over het algemeen zal de 5000+ het wel beter doen...

offtopic:
Er zitten heel wat typ/spelfouten in je verhaal, o.a. hoofdletters, vormd = vormt (ziet er nogal dom uit;))

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2006 12:09 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Uiteraard is een X2 5000+ beter dan een 4000+. Maar omdat de prijzen nogal fluctureren en niet iedereen ze direct bijwerkt kan het zijn dat een langzamere cpu nog wat duurder in de winkels ligt. Daarbij kan het ook zijn dat het nog gewoon oude voorraad is van winkels waar ze wel de volle prijs voor willen hebben om geen verlies te lijden.

• TGEN
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-05 14:28

TGEN

Hmmmx_

Men wil de 2x1MiB L2 cache processoren uit het assortiment halen, en dergelijke hoeveelheden reserveren voor Opteron en Athlon 64 FX processoren. Dientengevolge worden de 2x1MiB non-FX/Opteron processoren niet meer geproduceerd, dus het aanbod daalt, terwijl de vraag nog wel even zal blijven. Ook is het produceren van de 2x512KiB versies goedkoper omdat ze minder ruimte innemen op een wafer, en er dus meer chips uit een wafer gesneden kunnen worden.

Op dat Asus M2NE moederbord moet je sowieso een processor van AMD prikken, aangezien Intel geen processoren voor socket M2 maakt :). Als je voor een Core 2 Duo kiest, moet je ook een ander moederbord kiezen. Maar dat is jouw keus, en ik raad je aan om vergelijkende reviews tussen AMD socket M2 en Intel Core 2 Duo processoren te lezen, en aan de hand daarvan een beslissing te nemen.

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

• Gamo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06-2025

Gamo

Research Before You Buy

Een conroe loopt in veel tests de FX60 (en soms zelfs FX62) voorbij, en dat voor een fractie van de prijs. Hoe kun je dan nog nadenken over een 5000+? Voor minder geld haal je de performance van het (vorige) topmodel van AMD!

Daar ging het Intel ook een beetje om ;)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De FAQ van dit subforum is nog steeds duidelijk over hoe je een CPU moet uitkiezen: PMG FAQ » Welke moet ik nemen? En wat betreft de prijsverschillen, 1 woord: Marketing.

Loos topic dit, dicht dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.