[2003] Thin Clients Projectje

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:36
Dit word mijn eerste Server post maar ik denk dat ik hier moet wezen.
Ik ben via School tot mijn beschikking gekomen over een win2003 Enterprise en een WinXP Prof Client.
Nu heb ik computers genoeg en nu dacht ik omdat mijn vader nogal met belangrijke documenten bezig is en daar altijd backups van aanwezig moeten zijn.
Om een server op te zetten hier in huis en mijn vader als het ware via een Thin Client idee wilt laten werken.
De server bestaat uit:
Intel P4 2,0Ghz
1GB DDR Ram
2x250GB WD 7200rpm 8mb Cache
1x160GB WD 7200rpm 8mb Cache
2 Netwerkkaarten 100mbit Realtek
Standaard ATX behuizing + 350watt voeding.

Client:
AMD XP 2100+
512MB DDR Ram
WD40GB 8mb Cache 7200rpm
Netwerkkaart 100mbit Realtek

Nu werkt mijn vader lokaal op de XP2100+ alleen die pc word ook veel gebruikt door mijn broertjes en dergelijke en de betrouwbaarheid is dus laag, ik wil de investering ook zo laag mogelijk houden.
Nu wil ik Active Directory opzetten op de P4 2,0ghz waarmee mijn vader dus inlogt op de server en van daaruit zijn applicaties gaat gebruiken en dus ook zijn werk niet lokaal opslaat.
Ik heb een Linksys 54mbit Wireless Router die nu rechtstreeks aan mijn kabel modem hangt en vanuit de router worden er totaal 4 computers aangestuurt. Nu was mijn plan denk ik het volgende:

Server--->Router--->PC1---->PC2 etc. etc.
DHCP op de router dus uitzetten en uit laten delen door de server, domein opzetten op de server en mijn vader dus in laten loggen?

Graag jullie reacties of dit te realiseren is en alvast bedankt voor het lezen en eventuele suggesties!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dat kan allemaal, alleen moet de inzet wel van jouw kant komen. Er zijn zat kant-en-klare tutorials te vinden.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Dit topic is gesloten.