Toon posts:

[MCE] Onboard videokaart mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na het forum een beetje te hebben doorgezocht over MCE machines kom ik toch relatief weinig systemen tegen waarbij een onboard videokaart gebruikt wordt, en dit wordt ook niet altijd als positief beschreven, nu heb ik hier nog wat onderdelen liggen Intel P4 630, Twinmos CL4 DDR2 geheugen, Amity 2 kaartje, en heel veel harde schijven, dus ik wilde ook graag een mediacenter pc gaan bouwen
nu is me keuze gevallen op het volgende bord.

Asus P5LD2-VM. 945G (mATX. PCI-e. Sound. LAN. SATA II. VGA)

Dit bord bevat een onboard VGA: Intel Graphics Media Accelerator 950

Wat meer informatie:
400 MHz

RAMDAC
400 MHz

Uitgangen
1 x VGA
MPEG2
Weergave: Ja
Encoding: Nee

HDTV ondersteuning
Ondersteuning voor DirectX 9.0

Mij lijkt het dat deze kaart ruim geschikt is om te gebruiken in een mediacenter pc, iemand ervaringen of weet of het gaat werken of juist niet?

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-03 19:38
Gaat werken. Check Google gewoon, bijvoorbeeld op 'GMA950 MCE'.

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-03 20:19

_Thanatos_

Ja, en kaal

Zolang je minimaal 64MB geheugen toewijst, dan werkt het prima.

Alleen voor op je 30" LCD TV zou je denk ik liever een DVI-uitgang willen...

日本!🎌

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Maar als je straks de Media Center van Windows Vista wilt gaan draaien kan het natuurlijk krap worden, houdt daar ook rekening mee. De onboards van intel staan niet bepaald bekend om hun snelheid, maar deze zou wel 'vista-ready' moeten zijn volgen de specs.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt iedereen voor de reacties, vista zal ik voorlopig niet gaan draaien, en inderdaad ook niet met een onboard vga, me scherm is een beamer met een resolutie van 1024 x 768 dus ik denk dat het verder geen probleem zal vormen. Ga ik het moederbordje meteen bestellen bij me werk ;)