Toetsenbord simulator?

Pagina: 1
Acties:
  • 58 views sinds 30-01-2008

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Sinds kort heb ik een extra computertje (oud ding) om een beetje op te experimenteren.

Deze computer bedien ik via mijn thuisnetwerk met Remote Administrator.

Nu is het "probleem", ik kan de computer alleen booten als er een toetsenbord is aangesloten, wat ik dus niet wil.

In de BIOS kan ik amper wat instellen (Compaq) en helaas ook niet de mogelijk om zonder toetsenbord te booten. (BIOS is voorzien van nieuwste firmware)

Nu vroeg ik me af of er schema's/schakelingen zijn die een toetsenbord simuleren, bijvoorbeeld door twee pinnetjes op een PS/2 stekker door te verbinden oid.

In bijvoorbeeld KVM switches zit geloof ik ook zo'n schakeling.

Het is niet de bedoeling om een oud toetsenbord te slopen en een stuk uit de printplaat te zagen..

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Pak eens een USB naar PS/2 convertertje die je bij je muis krijgt. Soms willen compaqs daar nog wel eens intrappen namelijk (en is een kleine en simpele oplossing).

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:50

Gutteguttegut

CEO of TFD

F4T4L_3RR0R schreef op zondag 23 juli 2006 @ 02:25:
Sinds kort heb ik een extra computertje (oud ding) om een beetje op te experimenteren.

Deze computer bedien ik via mijn thuisnetwerk met Remote Administrator.

Nu is het "probleem", ik kan de computer alleen booten als er een toetsenbord is aangesloten, wat ik dus niet wil.

In de BIOS kan ik amper wat instellen (Compaq) en helaas ook niet de mogelijk om zonder toetsenbord te booten. (BIOS is voorzien van nieuwste firmware)

Nu vroeg ik me af of er schema's/schakelingen zijn die een toetsenbord simuleren, bijvoorbeeld door twee pinnetjes op een PS/2 stekker door te verbinden oid.

In bijvoorbeeld KVM switches zit geloof ik ook zo'n schakeling.

Het is niet de bedoeling om een oud toetsenbord te slopen en een stuk uit de printplaat te zagen..
Dan koop je een nieuw toetsenbord (á € 5,-) :Y)
De printplaat is vaak erg klein trouwens...

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Gutteguttegut schreef op zondag 23 juli 2006 @ 02:55:
[...]

De printplaat is vaak erg klein trouwens...
idd, ik heb wel eens een pc gezien die als server gebruikt werd, en daarom een kabeltje met een stukje printplaat had: 4x2cm :) Geoon een keyboard slopen dus. Lijkt me de simpelste, en missch zelfs de goedkoopste manier :)

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Terw_Dan schreef op zondag 23 juli 2006 @ 02:46:
Pak eens een USB naar PS/2 convertertje die je bij je muis krijgt. Soms willen compaqs daar nog wel eens intrappen namelijk (en is een kleine en simpele oplossing).
Om een USB muis op een PS/2 poort aan te sluiten?

En dan in de PS/2 aansluiting voor de tobo?

-edit-

Update: ik heb zojuist een USB naar PS/2 converter aangesloten, maar helaas trapte mijn Compaq niet in het trucje.

Ik heb zowel met een paarse (toetsenbord) en een groene (muis) converter getest, al weet ik niet of daar verschil in zit. (alhoewel ik een keer voor een projectje een PS/2 snoer nodig had, en een muis een draad meer heeft dan een toetsenbord)

[ Voor 35% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 23-07-2006 03:58 ]

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 08:34

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Halt on all errors except keyboard bestaat niet in het BIOS?
Of eventueel alle Halt states negeren?

Anders zou je 2 pinnetjes kunnen sluiten of idd er gewoon een printje aan hangen.
Dit zijn eigenlijk echt zoek-vraagjes want ik weet zeker dat velen voor jou ook dergelijke problemen hebben gehad.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.