Ik heb van een vriend van me vorige week een zyxel 2602HW gekregen, deze is helaas alleen bedoeld voor isdn (en dat heb ik uiteraard niet). mijn netwerk zit momenteel zo in melkaar, het begint met een adsl bridge die direct het internet naar mn XPserver doorgeeft en die functioneerd als router voor de rest van het netwerk(2hubs erachter), dat ding werkt prima als de zoveelste draadloze router die ik hier heb staan, maar ik wil er eigenlijk ook mee kunnen voipen (via voipbuster). heeft IEMAND ENIG idee hoe ik dat ding dan moet configureren??
In de ZyXEL een LAN IP instellen in dezelfde range als je interne netwerk zodat je erbij kan altijd.
Dan bij WAN -> WAN-backup instellen dat hij je andere default gateway met kiezen (lan IP van je server) als de DSL link down is. Nu is die altijd down, dus gaat je VoIP over de lan kant naar buiten.
(prik dus de ZyXEL gewoon met LAN1 in je netwerk)
Dan bij WAN -> WAN-backup instellen dat hij je andere default gateway met kiezen (lan IP van je server) als de DSL link down is. Nu is die altijd down, dus gaat je VoIP over de lan kant naar buiten.
(prik dus de ZyXEL gewoon met LAN1 in je netwerk)
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
thanks a million!!!
SIP1 URI:********@connectionserver.voipbuster.com
SIP1 Registration Status:On Register
Used Port:5060/UDP
SIP1 URI:********@connectionserver.voipbuster.com
SIP1 Registration Status:On Register
Used Port:5060/UDP
[ Voor 6% gewijzigd door sayhi2god op 24-07-2006 16:13 ]