Toon posts:

2de hands bookshelf spekers

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Wegens verhuizing naar een studentenkamer wil ik graag andere speakers. Ik heb nu een oude pioneer versterker met oude grote no name boxen. De versterker wou ik meenemen en een setje mooie 2de hands bookshelves op de kop tikken om de grote lelijke oude boxen te vervangen.

Nu heb ik al rondgezocht op dit forum maar kan niet veel over goedkope dan wel 2de hands bookshelves vinden. Ik vond wel dit topic: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1136020, de sites die onder aan pagina 1 staan vermeld heb ik bezocht, maar niets gevonden (en tevens gestoord geworden van de onhandige bediening). Ook heb ik gezocht op marktplaats en eBay maar zonder resultaat. Misschien is een kringloop winkel een idee? Nooit veel vertrouwen in dat soort winkels gehad mbt kwaliteit.

Mijn budget is ±150 euro.

Verwijderd

Een kringloopwinkel is handig om 's binnen te kijken zonder boodschappenlijstje. Dan kom je dingen tegen die je anders nooit zou kopen/zoeken (een Mickey Mouse limonadeglas voor je nichtje) maar om daar nu je speakers te gaan zoeken...

Op Marktplaats/eBay is 't handig wanneer je vantevoren al een selectie van de speakers die je zou willen hebben hebt gemaakt. Ze hebben geen afdeling "boekenplank luidsprekers". :)

De beste kans heb je bij een audio-zaak die ook aan inruil doet. Zo heb ik bv. bij Versloot Hifi in Arnhem 2 prima Infinity Reference 1i speakers gekocht voor (ik geloof) 150 gulden. (is al een tijdje terug ;))
Ik had toen net een akelig dure surround versterker gekocht (Marantz AV9000/MM9000) maar had nog geen rear speakers, en geen geld meer over. Bij Versloot binnengestapt met de vraag "ik zoek leuke rear speakers, maar 't mag niet teveel kosten". Bleek dat net die dag ervoor Ilse de Lange haar Infinity's had ingeruild voor Tannoy speakers.

En die Ilse's doen 't nu nog steeds prima! :)

Verwijderd

ik weet niet dewelke, maar als je vb de kringloopwinkels in belgië neemt, daar durven ze gewoon schandalig veel vragen voor oude troep die ze zelf binnen gekregen hebben. Voor een mega-ouderwetse radio met 2casette's, zonder cd en zo nog met de 2 boxen er aan vast durven ze nog 50€ vragen, terwijl de plastic al afgebleekt was. Voor die prijs koop je gewoon nieuw iets dat véél beter klinkt... Het elektrisch gerief trok ginder echt op niets, misschien als je een privé-kringloop-achtige-winkel probeert, die zitten normaal al een héél stuk lager in prijs.

Verwijderd

Je zou kunnen denken aan een setje B&W DM4-speakers...
Laat ik daar nu nou toch nog net een setje van hebben staan... ;)

Verwijderd

@Athmozz: Dat is in nederland niet anders. Ze hebben hier nog 1k2 telefoon modems liggen waar ze 10€ voor vragen. Die gasten sporen niet wat electronica betreft.

@Petae: Ik zou toch marktplaats enzo in de gaten blijven houden, daar heb je de meeste kans iets leuks te vinden voor weinig.

• printerman
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-02 14:13
Kijk eens naar een set Wharfedale Diamond of een set Celestion 3. Beide uitstekende boekenkastluidsprekers met als kleinste de Wharfedale. Waren indertijd nieuw tussen de 400 en 600 gulden.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 23 juli 2006 @ 09:27:
Je zou kunnen denken aan een setje B&W DM4-speakers...
Laat ik daar nu nou toch nog net een setje van hebben staan... ;)
Staan als in je mag ze overkopen?

Is de marantz hd440 wat? De verkoper zegt dat er een nieuwe rubberen rand om de woofer zit.

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

printerman schreef op zondag 23 juli 2006 @ 10:07:
Kijk eens naar een set Wharfedale Diamond of een set Celestion 3. Beide uitstekende boekenkastluidsprekers met als kleinste de Wharfedale. Waren indertijd nieuw tussen de 400 en 600 gulden.
Akkoord!
Uitbreiding: Celestion DL4/DL6 of de Celestion 5. Die vind je ook nog wel voor 150 euro. Mission heeft ook wel tweedehands wat moois in die prijsklasse, als je ze kan vinden.

Van Marantz luidsprekers blijf je beter af. Die zijn nooit echt fantastisch geweest, één of twee modellen als uitzondering.

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:42

JvS

Ik heb hem zelf ook

en ik raad 2e hands B&W DM602 aan en een vriend van me raad mission 2e hands aan, erg leuk!

Kortom: Dit schiet niet op. Luidsprekers van bekende merken zijn in principe gewoon goed, qua bouw enzo, maar of jij ze mooi vindt klinken, kunnen wij niet weten. Je zal die keuze (net als alle keuzes bij audio) echt zelf moeten maken door te gaan luisteren bij degene die het verkoopt, of vantevoren al weten wat je wil kopen of minder kritisch zijn en maar wat gokken van de bekendere merken.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.