Locatie van executable bij webhost (Antiword)?

Pagina: 1
Acties:

• pmeter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:37
Ik ben bezig met een website voor een bestuur. Deze pagina valt te doorzoeken via Perlfect Search. Via een plugin kunnen ook Word documenten worden doorzocht. Hiervoor is Antiword geschikt.

Van mijn webhost kreeg ik het antwoord dat zij Antiword voor mij hadden geïnstalleerd. :9~ Op de vraag op welke locatie ik deze executable dan zou kunnen vinden geven ze nu geen antwoord… :| Omdat de webhost vrij goedkoop is, wil ik hen niet bombarderen met mailtjes over uitleg. Misschien is dit een ‘domme’ vraag, althans, ligt het antwoord voor de hand? :?

Weet iemand hier misschien hoe ik dit configuratiescript van Perlfect Search moet invullen? Met onderstaande locatie werkt het niet.

code:
1
2
3
 %EXT_FILTER = (
       "doc" => "/usr/bin/antiword FILENAME"
);

Thnx!

[ Voor 9% gewijzigd door pmeter op 23-07-2006 00:07 ]

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-01 15:53

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

pmeter schreef op zondag 23 juli 2006 @ 00:06:
Ik ben bezig met een website voor een bestuur. Deze pagina valt te doorzoeken via Perlfect Search. Via een plugin kunnen ook Word documenten worden doorzocht. Hiervoor is Antiword geschikt.

Van mijn webhost kreeg ik het antwoord dat zij Antiword voor mij hadden geïnstalleerd. :9~ Op de vraag op welke locatie ik deze executable dan zou kunnen vinden geven ze nu geen antwoord… :| Omdat de webhost vrij goedkoop is, wil ik hen niet bombarderen met mailtjes over uitleg. Misschien is dit een ‘domme’ vraag, althans, ligt het antwoord voor de hand? :?

Weet iemand hier misschien hoe ik dit configuratiescript van Perlfect Search moet invullen? Met onderstaande locatie werkt het niet.

code:
1
2
3
 %EXT_FILTER = (
       "doc" => "/usr/bin/antiword FILENAME"
);

Thnx!
Probeer eens een:
code:
1
whereis antiword

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

• pmeter
DGTL_Magician schreef op zondag 23 juli 2006 @ 00:48:
[...]

Probeer eens een:
code:
1
whereis antiword
Ik heb slechts toegang via een ftp en het DirectAdmin controlpanel. Het geven van commando's is helaas niet mogelijk.

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
O nee?

PHP:
1
2
3
<?php
echo exec("whereis antiword");
?>
Al weet ik niet zeker of die echo er moet zijn...

[ Voor 35% gewijzigd door Alex) op 23-07-2006 01:10 ]

We are shaping the future

• pmeter
Alex schreef op zondag 23 juli 2006 @ 01:10:
O nee?

PHP:
1
2
3
<?php
echo exec("whereis antiword");
?>
Al weet ik niet zeker of die echo er moet zijn...
Zowel met als zonder "echo" levert dit een lege pagina op. :/

• Stamgastje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-02-2020
Dan is antiword mogelijk niet geïnstalleerd, of staat het niet in een standaard plaats.

Probeer het volgende eens:
PHP:
1
2
3
<?php 
echo exec("find / -name antiword"); 
?>

Als dat geen resultaat geeft, dan is het niet geïnstalleerd.

• pmeter
Stamgastje schreef op zondag 23 juli 2006 @ 10:11:
Dan is antiword mogelijk niet geïnstalleerd, of staat het niet in een standaard plaats.

Probeer het volgende eens:
PHP:
1
2
3
<?php 
echo exec("find / -name antiword"); 
?>

Als dat geen resultaat geeft, dan is het niet geïnstalleerd.
Dit levert niets op maar...
Deze code heb ik staan in antiwordvinden.php. Als ik in deze code "antiword" vervang door hallo.php, welke in dezelfde directory staat als antiwordvinden.php, dan geeft de find of whereis functie ook niets.

• Stamgastje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-02-2020
Ik was er vanuit gegaan dat de executable precies antiword heet. Maar je kunt dit ook eens proberen:
PHP:
1
2
3
4
5
6
<?php 
exec("find / -name '*antiword*'", &$r);
foreach ($r as $t) {
    print "$t<br>\n";
};
?>

[ Voor 23% gewijzigd door Stamgastje op 23-07-2006 10:55 ]

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:53

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Stamgastje schreef op zondag 23 juli 2006 @ 10:49:
Ik was er vanuit gegaan dat de executable precies antiword heet. Maar je kunt dit ook eens proberen:
PHP:
1
2
3
<?php 
echo exec("find / -name '*antiword*'"); 
?>
Waarschijnlijk is het gebruik van de exec() functie gewoon uitgeschakeld. Dat is meestal wel verstandig, juist zodat mensen niet met de rechten van de webserver je hele root kunnen doorlopen.

• pmeter
Kippenijzer schreef op zondag 23 juli 2006 @ 10:53:
[...]

Waarschijnlijk is het gebruik van de exec() functie gewoon uitgeschakeld. Dat is meestal wel verstandig, juist zodat mensen niet met de rechten van de webserver je hele root kunnen doorlopen.
Aangezien het scherm weer volkomen wit blijft, zou het best eens kunnen zijn dat de exec functie niet werkt, of zoeken anderszins niet kan. Een gewone tekst 'printen' lukt wel (php werkt). Een ander bestand zoeken dat zeker bestaat levert ook een blanco pagina op.

[ Voor 7% gewijzigd door pmeter op 23-07-2006 13:50 . Reden: foutje verbeterd ]

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Zet eens phpinfo(); in je pagina en kijk bij de output naar safe_mode, staat die aan? Probeer anders ook eens passthru(), shell_exec() of system() i.p.v. exec()?

We are shaping the future

• pmeter
Alex schreef op zondag 23 juli 2006 @ 18:59:
Zet eens phpinfo(); in je pagina en kijk bij de output naar safe_mode, staat die aan? Probeer anders ook eens passthru(), shell_exec() of system() i.p.v. exec()?
Bedankt Alex en alle anderen!

Per toeval heb ik het probleem van de onbekende locatie van Antiword bij de host opgelost. :*) Ik dacht het configbestandje met een bepaalde locatie te uploaden om te kijken of het zo werkt. In plaats daarvan stonden voor alle mogelijke locaties "#" hekjes. Ofwel, er is in het geheel geen locatie gespecificeerd. De gehele plugin staat nu zelfs niet genoemd in het configuratiebestand. :/ Maar het werkt vreemdgenoeg wel :+

Antiword: _/-\o_

[ Voor 76% gewijzigd door pmeter op 23-07-2006 21:38 ]

Pagina: 1