Toon posts:

Batch bestanden DHCP en vast IP-adres

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik moet regelmatig de netwerkkaart van mijn laptop instellen op: DHCP, 172.19.3.2 of 10.0.0.2

Is het mogelijk om 3 verschillende Batch-bestanden te maken waarmee ik dit automatich instel naar het uitvoeren hiervan?

Thanks

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:48

job

Je kan verschillende hardware profielen aanmaken.
Elk hardware profiel zou je een eigen ip kunnen geven.

• soheilmd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-03 23:33
er zijn programmas voor dan klick je gewoon op een 1 van de 3 instellingen en hij zet zelf alles om

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Die 2 vaste IP adressen kun je zo instellen bij TCP/IP (op het knopje advanced, dan nog een keer advanced, volgens mij, en dan kun je daar adressen toevoegen).

En voor het switchen tussen DHCP en statisch zal vast wel een tooltje zijn...

EDIT: Network Connections, rechtermuisknop op Local Area Connection, Properties, Internet Protocol (TCP/IP) selecteren, Properties, Advanced... en dan kun je daar bij "IP addresses" meerdere IP adressen (en subnetmaskers) toevoegen.

[ Voor 33% gewijzigd door Tanuki op 22-07-2006 23:12 ]

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:25

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

De search al eens gebruikt? Deze vraag is al veel vaker voorbij gekomen :).

Zie de derde hit in de search, exact dezelfde vraag. In dat topic worden zowel de commandline (batch) oplossing, als 3-party oplossingen aangedragen.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• LegacyCode
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-03 19:30

LegacyCode

De crack van de division

Met netsh kan je daarvoor zorgen
code:
1
2
netsh interface ip set address name="LAN-verbinding" source=dhcp
netsh interface ip set address name="LAN-verbinding" source=static addr=10.0.0.9 mask=255.0.0.0 gateway=10.0.0.1 gwmetric=1

[ Voor 77% gewijzigd door LegacyCode op 23-07-2006 14:55 ]

legacycode.net

Verwijderd

Topicstarter
Thanks All!
Pagina: 1