Toon posts:

Windows XP installatie blijft zich herhalen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds vandaag een nieuw moederbord (Gigabyte 8N-SLI PRO), Nieuwe voeding (Coolermaster 420W), en 1GB DDRII (Kingston) geheugen.

Dit zit in het volgende systeem:

Intel Pentium 4, 3,20 GHz
Gigabyte 8N-SLI PRO (S775)
1GB DDRII Kingston kit (2x 512)
Nvidia Geforce 7300 (256Mb @ 512Mb)
Coolermaster 420W
Maxtor DiamondMax 10, 300GB Sata, 16MB
Samsung DVD-Speler
AOPEN DVD RW

Ik heb mijn HD leeggehaalt, en geformateerd via de WIndows XP cd...
Na het formateren, kopieerde hij netjes de benodigde bestanden voor de instalatie.
Na dit te hebben gedaan, reboot hij, en gaat normaal verder met de setup.
Maar hij start opnieuw de instalatie wizard op vanaf de CD.

Wat kan hier de oorzaak van zijn..?

Ik heb een Sata-bootdisk van Gigabyte, maar XP pakt hem zelf ook op, bijde manieren geprobeerd.

Alvast bedankt.

Danny

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Na het opnieuw opstarten van je machine niet op een knop van je toetsenbord drukken.....anders gaat hij idd een nieuwe setup starten...

Mooooooeeeee......

• autodidact
  • Laatst online: 30-06-2024
ja, gewoon ff cd er uit halen zal ook wonderen doen

http://specs.tweak.to/12504

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:26

scorpie

Supra Addict

Bootpriority veranderen en niet van cd booten? Anders even de cd eruit halen, wachten tot de installatie vanaf hd verdergaat en dan de cd er weer in doen..

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 19:09

Ray

yepz of even in de bios boot from cd uitzetten dan gaat hij gewoon verder met de hd en zal hij een mooie install uitvoeren :)

Verwijderd

Topicstarter
Tijdens het rebooten druk ik op geen enkele toets, in de bios staat er 1ste boot Floppy, 2e HD, 3e CD/DVD...

HD heb ik ook al in verschillende S-ata sloten gedaan, maar tevergeefs...

CD er ook uit gehaald, maar dan geeft hij aan dat ie geen boot device heeft :?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2006 22:35 ]

• autodidact
  • Laatst online: 30-06-2024
hmm zou het weeer compatibilitiet probleem zijn tussen maxtor diamond 10 en moederbord ? heb je nieuwste bios al geprobeert? (en jumpers enzo? zitten die goed? zoek ook je bios gewoon ff door of er niet ergens een 'enable sata' of raid controler blabla zit ofzo)

http://specs.tweak.to/12504

Verwijderd

Topicstarter
Bios is standaard, mobo is vandaag gehaald...(dus neem aan dat het een vrij recente versie is..)

En in de bios staat S-ata aan...want ik denk dat je hem anders ook niet kan vinden via de XP wizard (formarteren ect..)

• Jay-Connected
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-03-2024

Jay-Connected

Onderaan :)

Als het een Sata 300gb van vóór maart is moet de hdd geflashed worden.. kijk even op z'n geboortedatum!
Ik ga dat artikel even op zoeken..

Bovenaan :)

Verwijderd

Topicstarter
Jay-Connected schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 22:59:
Als het een Sata 300gb van vóór maart is moet de hdd geflashed worden.. kijk even op z'n geboortedatum!
Oke bedankt, en zal morgen even kijken naar zijn geboortedatum ;)

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 02:58
Verwijderd schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 22:56:
Bios is standaard, mobo is vandaag gehaald...(dus neem aan dat het een vrij recente versie is..)

En in de bios staat S-ata aan...want ik denk dat je hem anders ook niet kan vinden via de XP wizard (formarteren ect..)
Als je mobo vandaag gekocht is, wil dat niet zeggen dat je ook al een recente bios hebt hoor :)

Verwijderd

Topicstarter
SandeR schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 23:05:
[...]

Als je mobo vandaag gekocht is, wil dat niet zeggen dat je ook al een recente bios hebt hoor :)
Nee weet ik, maar ik ga er wel vanuit, maar ga morgen even kijken... ;)

Alvast bedankt voor de reacties...

(ga nu men bedje opzoeken, lange dag gehad)

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Het kan ook zijn dat je in je BIOS moet instellen welke HDD "de eerste harde schijf" is. Dat moet ik in ieder geval wel in mijn BIOS. Ik heb 2 x RAID 0 en als ik bij "hard disks" de 2e RAID 0 als 1e instel, krijg ik ook "incorrect boot device" of zoiets naar me toe geslingerd.

[ Voor 9% gewijzigd door Tanuki op 22-07-2006 23:15 ]

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

• Black Piet
  • Niet online
Jay-Connected schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 22:59:
Ga naar de site van Maxtor en typ het serienummer in. Productiedatum staat op de harddisk op het verzegelingsstickertje [heb er net nog een in mijn handen gehad van een famillielid].

Flash gebeuren staat netjes in het FAQ

OM FAQ / Beleid
Compatibiliteit (Maxtor): alle Maxtor SATA schijven (DMP9, DM10, Maxline) hebben compatibiliteitsproblemen met vroege exemplaren van de ICH5(R) southbridge. In veel gevallen volstaat een BIOS update van het moederbord. Anders moet je even het bord RMA'en voor een nieuwere revisie of een ander bord met een andere/nieuwere merk/type chipset nemen.

Alle Maxtor DiamondMax10 SATA schijven hebben ook compatibiliteitsproblemen met andere controllers dan de ICH5(R), zoals de onboard SATA controller van nVidia nForce4 borden, de Promise FastTrak, de LSI MegaRAID en mogelijk ook andere minder populaire controllers, zie ook dit topic: Compatibiliteit Maxtor SATA schijven met o.a. nForce4. Er zijn diverse oplossingen mogelijk:

Firmware upgrade: je hebt minimaal de firmware versie 1B70 voor de DiamondMax10 SATA-I nodig. Download: 1B70 (740KB). Voor de SATA-II versie van de DiamondMax10 heb je minimaal de firmware versie 6V3 nodig. Download: 6V3 (1,42MB). De huidige firmwareversie van je schijf kun je makkelijk op de sticker bovenop de schijf terugvinden. Aan de linkerkant, boven de bovenste streepjescode, staat een code in de trant van "BANC17M0". Deze is dus ouder dan "BANC1B70".
Let op: sluit voor het flashen uitsluitend Maxtor DM10 schijven aan in je PC en verwijder de overige typen Maxtor schijven (zoals DMP9), anders wordt de Firmware van de andere Maxtor schijven ook overgeschreven.
SATA-I/II jumper: naast de SATA connector achterop een DiamondMax10 SATA-II schijf kun je een jumper zetten om de schijf op SATA-I te fixen in plaats van SATA-II. Wanneer je die jumper plaatst dan zouden deze compatibiliteitsproblemen uit de wereld zijn gehoplen. Nadeel is echter dat jouw SATA-II schijf op SATA-I bandbreedte zal draaien, echter dat hoeft qua performance geen nadeel te zijn. De schijf gaat toch niet harder dan een kleine 60MB/s.
BIOS instellingen: daarnaast moet je in sommige gevallen ook in de BIOS de Enhanced SATA Mode instelling uitschakelen om Windows op de Maxtor schijf te kunnen installeren. Ook wil het wel helpen om de NCQ-feature te uitschakelen in de BIOS danwel via apparaatbeheer in Windows.
Draadje solderen: in extreme gevallen moet je een draadje aan de pin 11 van de SATA connector solderen en doorlussen naar een andere ground pin of zelfs de behuizing.

Tot slot hebben ook nog alle Maxtor ATA133 schijven compatibiliteitsproblemen met SATA-PATA controllers danwel converters die zijn voorzien van een Marvell bridge (SiL3112 controllers, Asus converters, etc). Je moet het boeltje op UDMA5 (ATA100) forceren in plaats van UDMA6 (ATA133) om het werkend te krijgen. Zie ook o.a. dit topic: Incompatibiliteit Silicon Image 3112A + Maxtor 120GB ATA133. Of haal anders een converter met een andere bridge (Abit converter, etc).

Software: de logge Norton Antivirus virusscanner leunt behoorlijk op de schijfprestaties tijdens auto-protect. Programma's starten 10 tellen later op, je ondervindt lags tijdens het surfen, etcetera. Er zijn ook virussen en spyware die de schijfprestaties beïnvloeden. Gooi een (fatsoenlijke ) virusscanner op je systeem los. Laat ook eens adaware, spybot, etc je systeem afzoeken naar spyware en achterpoortjes die onverklaarbare schijfgebruik tot gevolg kan hebben.

Voeding: de schijven zijn gevoelig voor gare, waardeloze en brakke voedingen. Wanneer een voeding bezwijkt, doorslaat danwel overbelast, dan kun je in bijna alle gevallen ervan uitgaan dat de schijven hieraan gevolgen hebben ondervonden. Hetzij direct anders wel op lange termijn. Daarnaast moet de voeding absoluut geaard zijn. Statische elektriciteit kan moordend werken. Niet alleen voor de harddisks, maar voor de hele PC.

Ten einde raad: mocht het probleem nog steeds niet zijn opgelost, dan kun je proberen om bijvoorbeeld Windows vers te herinstalleren. Als dat nog niet lukt, dan kun je met behulp van een tooltje van de fabrikant de harddisk controleren op eventuele fouten. Zie ook Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot? Verder kun je een idee krijgen van 'normale' RAID0 scores in de volgende topic: Post hier je RAID0 scores!

Mooooooeeeee......

• Jay-Connected
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-03-2024

Jay-Connected

Onderaan :)

Dank je! Was het alweer vergeten (de topic dan) :X :o

Bovenaan :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, ga straks meteen even kijken

Verwijderd

Topicstarter
Het is verholpen, heb in de bios RAID uitgeschakeld & SATAII
Nu werkt hij als een zonnetje.

Bedankt voor de hulp.

ps. sorry voor de dubbelpost, kon op de een of andere manier me vorige post niet bewerken.

Verwijderd

Nou vooruit dan maar :) Ik haal nog even de typefout uit je titel :)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik heb dit probleem ook gehad met een 320GB HDD. Van alles geprobeerd en ook nog een topic geopend maar daar kwam geen oplossing uit.
Toen XP maar op een 160GB HDD gezet en dat is wel gelukt.
Pagina: 1