Ik heb sinds vandaag een ander moederbord met de VIA Rhine II Fast Ethernet Adapter als on-board LAN. Ik krijg enkel "limited or no connection" als melding en kan niet online komen. Hij kan geen Netwerkadres ontvangen. In de Device Manager staat er bij dit apparaat dat het juist werkt, dat de driver in orde is en daar zie ik verder geen problemen.
Ik keek in allerlei forums en zowat alle mensen met deze adapter krijgen hem simpelweg niet online. Ook bij hun krijgen ze de melding dat ze limited or no connection hebben. Wanneer ik het kabeltje eruit trek en het in m'n laptop doe kan ik onmiddelijk zonder problemen op de laptop op Internet. Op mijn voorgaande PC's heb ik ook in XP en Linux probleemloos zonder enige configuratie online gekund. Ik maak gebruik van DHCP.
Iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen?
Ik keek in allerlei forums en zowat alle mensen met deze adapter krijgen hem simpelweg niet online. Ook bij hun krijgen ze de melding dat ze limited or no connection hebben. Wanneer ik het kabeltje eruit trek en het in m'n laptop doe kan ik onmiddelijk zonder problemen op de laptop op Internet. Op mijn voorgaande PC's heb ik ook in XP en Linux probleemloos zonder enige configuratie online gekund. Ik maak gebruik van DHCP.
Iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen?