[RAR] 1 archive-part rebuilden met zelfde CRC? *

Pagina: 1
Acties:
  • 505 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik heb een setje rar files (split-archives, x.rar, x.r00, x.r01, x.r02, etc.), daarvan heb ik ook een sfv (zodat ik dus kan zien of de rars niet corrupt zijn / weg zijn etc.). Nu is rar 22 weg.

Maar ik heb wel het bestand wat in die .rar zit (x.avi).

Is er een programma dat het uitgepakte bestand met de rars kan vergelijken om zo die .r22 opnieuw te maken en dat ook de CRC hetzelfde is?

Voor de duidelijkheid: De .avi rarren en vervolgens een nieuwe SFV maken is uit den boze.

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 19:09

Ray

daarom Par ik tegenwoordig ipv rarren, maar goed daar heb je nu niet zo veel aan helaas

Verwijderd

Als je het bestand al hebt, kan je het dan niet gewoon opnieuw inpakken?

Verwijderd

StuiTeR schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 20:43:
daarom Par ik tegenwoordig ipv rarren, maar goed daar heb je nu niet zo veel aan helaas
idd, par gebruiken, en je kunt alles netjes rebuilden.
Ik vrees dat je bestand met gewoon rar niet zullen kunnen rebuilden

• Tanuki
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 20:45:
Als je het bestand al hebt, kan je het dan niet gewoon opnieuw inpakken?
Voor de duidelijkheid: De .avi rarren en vervolgens een nieuwe SFV maken is uit den boze.
Verwijderd schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 20:47:
[...]

idd, par gebruiken, en je kunt alles netjes rebuilden.
Ik vrees dat je bestand met gewoon rar niet zullen kunnen rebuilden
Ik heb alle 25 rars waar dit bestand in zit (op 1 na dus), en ik heb het bestand zelf (uitgepakt). Er moet toch een manier zijn om, aan de hand van de structuur van de andere rars, rar nummer 22 te kunnen rebuilden?

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

• _AuToMaTiC_
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
(overleden)
Nee dat kan niet. Het kan alleen als je Par files erbij hebt. Daarmee kan je het rebuilden.

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Met winrar kan je nog wel eens via tools->repair archive wat repareren, maar dit kan alleen maar als er ook reparatie paketjes meegerard zijn... Dit is waarom tegenwoordig naast een rar bestand een aantal par(2) bestanden gemaakt en meegeleverd worden, deze zijn er speciaal voor gemaakt om bestanden te rebuilden...

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Je hebt een incompleet archief. Als je geluk hebt is er een behoorlijke archive recovery ingebakken, maar zo niet mis je gewoon data. CRC is niets meer dan een hash van het orginele bestand, daar kun je geen ontbrekende data mee repareren...

Forget your fears...
...and want to know more...

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-07 17:04
TS denkt volgens mij dat hij het uitgepakte bestand kan gebruiken om het originele archief te herstellen. Misschien kan dat, maar volgens mij was dat niet helemaal duidelijk :p, hoe dat moet weet ik iig niet :P.

• Tanuki
  • Niet online
Het probleem is dus dat ik geen .par of .par2 bestanden erbij heb... en ik kan deze ook nergens vinden. Ik denk ook niet dat parren veel helpt als een hele rar mist. Maar dat weet ik dus niet, omdat ik nooit par.

De reden waarom ik dacht dat het wel mogelijk zou zijn is:
- Ik heb het originele bestand.
- Ik heb een set rars (waarvan er 1 mist).
- Het bestand is met de optie "store" ingepakt, geen compressie ofzo dus.
- De bestanden zijn elk 15000000 bytes groot (behalve de laatste, maar die heb ik gewoon).
- Ik heb de eerste en de laatste rar, in de eerste rar (gewoon .rar) staan waarschijnlijk instellingen of zoiets.
- Omdat alle bestanden 15000000 bytes groot zijn en ik de laatste heb, weet ik dus hoeveel bytes er in rar 22 moeten zitten.
- Ik weet wat de CRC32 van de rar moet worden.

Dit lijkt mij zelfs heel goed mogelijk....... Wellicht zou een creatieve programmeur hier iets mee kunnen proberen? Ik heb er helaas de kennis niet voor, maar zoals ik er nu tegenaan kijk is het heel goed mogelijk, omdat gewoon alles over de bestanden bekend is.

[ Voor 3% gewijzigd door Tanuki op 22-07-2006 21:16 . Reden: Nog iets toegevoegd. ]

• Dawai
  • Laatst online: 08-07 23:56

Dawai

HERiTAGE CHESS CREW

l0c4lh0st schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 20:55:

En waarom? Het doet precies wat je wil toch? Als je de rar met de opties die je hierboven opsomt aanmaakt?

[ Voor 11% gewijzigd door Dawai op 22-07-2006 21:14 ]

Programmer: red-eyed, mumbling mammal capable of conversing with inanimate objects.

• Tanuki
  • Niet online
Dawai schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 21:14:
[...]

En waarom? Het doet precies wat je wil toch? Als je de rar met de opties die je hierboven opsomt aanmaakt?
Een nieuwe SFV aanmaken (met andere waarden) is uit den boze. Maar de file opnieuw rarren is opzich wel te doen, ga ik zo nog eens proberen (wilde net niet lukken, ofzo)...

• Ray

Ray

ja ik zat ook even te denken. Als je hem nu eens opnieuw rart dan zou er toch een exact dezeflde svf uit moeten komen lijkt me ? dus dan is .22 gelijk aan de degene die je kwijt bent. Erg snel en simpel te testen. .avi rarren, de .22 in een map met de andere die je al hebt, dan uitpakken en kijken of je weer een geheel bestand zonder fouten terug krijgt (ikke soms best wel goed toch :))

• Tanuki
  • Niet online
StuiTeR schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 21:21:
ja ik zat ook even te denken. Als je hem nu eens opnieuw rart dan zou er toch een exact dezeflde svf uit moeten komen lijkt me ? dus dan is .22 gelijk aan de degene die je kwijt bent. Erg snel en simpel te testen. .avi rarren, de .22 in een map met de andere die je al hebt, dan uitpakken en kijken of je weer een geheel bestand zonder fouten terug krijgt (ikke soms best wel goed toch :))
Nouja, 1 probleem dus, ik weet niet meer welke versie van WinRAR ik toen had. Dus het kan zijn dat WinRAR 3.10 een iets andere set rars aanmaakt dan WinRAR 3.50 bijv. Ook instellingen als "solid archive", "lock archive" etc. weet ik al niet meer...

Nu aan het rarren...

[ Voor 6% gewijzigd door Tanuki op 22-07-2006 21:25 ]

• Tanuki
  • Niet online
Zojuist gerarred. Ik heb alle settings overgenomen die ik kon overnemen.

15000000 bytes per file.
Recovery record 3%.
Niet-locked.
Oldstyle volume names.
Test archive (heb ik gekozen, maar volgens mij maakt dit voor de inhoud van de .r** bestanden geen ruk uit).

De .avi die erin zit heeft dezelfde naam als de .avi die ik net heb gerard. De bestandsnamen van de .r** hebben dezelfde namen als de originelen (en ja, die staan in een andere map).

Toch geeft hkSFV aan dat de CRC32 van alle .r** anders is. Waarschijnlijk heeft dit dus te maken met de versie. Is er misschien een manier om uit te lezen met welke versie van WinRAR een bestand is gerard?

EDIT: Ook met solid archive aan geprobeerd, werkt ook niet. Misschien dat ik eens kan kijken of ik de header van *.r21 kan kopiëeren naar *.r22.

[ Voor 11% gewijzigd door Tanuki op 22-07-2006 22:27 ]

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Volgens mij zijn SFV's vrij simpel te spoofen door aan iedere .rar een paar bytes toe te voegen om hem kloppend te maken. Vraag me niet precies hoe of wat, maar het SFV( CRC32) algoritme is geen rocket science.

[ Voor 4% gewijzigd door Henk007 op 22-07-2006 22:28 ]

• Tanuki
  • Niet online
Henk007 schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 22:23:
Volgens mij zijn SFV's vrij simpel te spoofen door aan iedere .rar een paar bytes toe te voegen om hem kloppend te maken. Vraag me niet precies hoe of wat, maar het SFV algoritme is geen rocket science.
Probeer het vooral uit, elke hulp is welkom. :)

Ik weet dat het SFV algoritme geen 100% zekerheid geeft of een file ook echt juist is, maar de manier die ik omschrijf zal toch een file moeten opleveren die dezelfde CRC heeft, right? Of in ieder héél dicht in de buurt komt.

• Henk007
Heel dicht in de buurt of niet maakt niet uit. Eén bitje van de CRC32 anders en hij is niet identiek, punt.
Maar kun je nog eens uitleggen waarom je dit allemaal aan het doen bent? Het ruikt van een afstandje een beetje naar frauderen of sjoemelen.

Verwijderd

Al zou het denk ik wel mogelijk moeten zijn om het rar file te kunnen rebuilden, het is mij(en ik denk iedereen die dit topic heeft gelezen) geheel onduidelijk waarom je het originele bestand niet gewoon opnieuw gaat rarren. Is het een bestand dat ergens gepost is/was, moeten andere mensen dat bestand aankunnen zonder alles opnieuw te downloaden?

Gewoon een nieuwe rarset aanmaken(en meteen parset erbij) lijkt me toch de snelste oplossing.

Even los van het waarom je het nodig hebt, met de onderstaande manier kun je denk ik wel aan de hand van de kapotte rarset het juiste bestand genereren:

- De kapotte rarsetset extracten met de optie keep broken files
- Kijken hoe groot dat file is en hoeveel het ongeveer scheelt met het originele bestand(waarschijnlijk dus ongeveer 15 MB)UPDATE ongeveer 75 MB
- Parset van het originele bestand maken met genoeg recoveryblocks en dan de parfiles in de map van de kapotte avi plaatsen
- Quickpar het kapotte file laten repareren

UPDATE: De manier zoals ik hierboven heb beschreven werkt, maar je mist met extracten alle bestanden na het kapotte bestand, je hebt dus redelijk wat recoveryblocks nodig

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2006 22:53 ]

• Tanuki
  • Niet online
Henk007 schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 22:36:
Heel dicht in de buurt of niet maakt niet uit. Eén bitje van de CRC32 anders en hij is niet identiek, punt.
Maar kun je nog eens uitleggen waarom je dit allemaal aan het doen bent? Het ruikt van een afstandje een beetje naar frauderen of sjoemelen.
Dit is geen fraude. En dat kan het ook niet zijn, ik heb immers óók de file die in de rars zit.
Verwijderd schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 22:37:
Al zou het denk ik wel mogelijk moeten zijn om het rar file te kunnen rebuilden, het is mij(en ik denk iedereen die dit topic heeft gelezen) geheel onduidelijk waarom je het originele bestand niet gewoon opnieuw gaat rarren. Is het een bestand dat ergens gepost is/was, moeten andere mensen dat bestand aankunnen zonder alles opnieuw te downloaden?

Gewoon een nieuwe rarset aanmaken(en meteen parset erbij) lijkt me toch de snelste oplossing.

Even los van het waarom je het nodig hebt, met de onderstaande manier kun je denk ik wel aan de hand van de kapotte rarset het juiste bestand genereren:

- De kapotte rarsetset extracten met de optie keep broken files
- Kijken hoe groot dat file is en hoeveel het ongeveer scheelt met het originele bestand(waarschijnlijk dus ongeveer 15 MB)UPDATE ongeveer 75 MB
- Parset van het originele bestand maken met genoeg recoveryblocks en dan de parfiles in de map van de kapotte avi plaatsen
- Quickpar het kapotte file laten repareren

UPDATE: De manier zoals ik hierboven heb beschreven werkt, maar je mist met extracten alle bestanden na het kapotte bestand, je hebt dus redelijk wat recoveryblocks nodig
Dit is vrij zinloos, aangezien ik niet mijn .avi wil fixen, maar een van de 25 rar files.

• Ray

Ray

nee hoor, het parren zorgt er namelijk voor dat het er een nieuwe .22 ontstaat die daarna dus uitgepakt zou kunnen worden. Het gaat jou alleen om die .22 dus opzich zou dit kunnen werken !

• Henk007
Henk007 schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 22:23:
Volgens mij zijn SFV's vrij simpel te spoofen door aan iedere .rar een paar bytes toe te voegen om hem kloppend te maken. Vraag me niet precies hoe of wat, maar het SFV( CRC32) algoritme is geen rocket science.
Voorbeeldje van een applicatie die dit kan is 96crypt:
Several CRC16/32 protocols are supported by 96Crypt, you may use them to check files or
typed-string checksums. With the registered version of 96Crypt, you may also forge files
to apply any desired CRC16 / CRC32 value on a given file.
Edit: bovenstaande link redirect op een rare manier naar een andere site. ik zoek het even uit...

[ Voor 41% gewijzigd door Henk007 op 23-07-2006 11:39 ]

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:33

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

l0c4lh0st schreef op zondag 23 juli 2006 @ 09:07:
[...]

Dit is geen fraude. En dat kan het ook niet zijn, ik heb immers óók de file die in de rars zit.
Als het geen fraude is zou je toch ook gewoon antwoord kunnen geven op de vraag? Ik ben ook wel benieuwd waarom je op zoek bent naar een erg omslachtige oplossing terwijl opnieuw rarren waarschijnlijk vele malen sneller is.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Ik sta voor een raadsel, je hebt het originele bestand, maar je wilt graag ook de rar files weer herstellen!? WAAROM ??

Je kunt net zo goed de avi weer inpakken en dan heb je weer een tal van rar files, met wel dezelfde CRC: (Cyclic redundancy check). check letterlijk alleen de integriteit van de file.

Nogmaals waarom wil je dit in hemelsnaam doen?

Verwijderd

Dit is vrij zinloos, aangezien ik niet mijn .avi wil fixen, maar een van de 25 rar files.
Als je nou eens aangeeft waar je het voor nodig hebt komen we al een stuk verder lijkt me. Je hebt nu al 2 alternatieven maar je vindt het op voorhand niks en blijft vaag over de reden waarom je persé dat rar file wilt hebben.

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik verplaats je topic even; daarnaast pas ik je topictitel aan

[XP] Gezocht: RAR rebuilder? > [RAR] 1 archive-part rebuilden met zelfde CRC? *
WOS > CSA

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Tanuki
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 23 juli 2006 @ 12:27:
[...]

Als je nou eens aangeeft waar je het voor nodig hebt komen we al een stuk verder lijkt me. Je hebt nu al 2 alternatieven maar je vindt het op voorhand niks en blijft vaag over de reden waarom je persé dat rar file wilt hebben.
Oké, maar ik ga hier waarschijnlijk een waarschuwing voor krijgen.

Ik heb een seizoen van een bepaalde TV serie gedownload en dit zijn scene releases, hier mist dus 1 rar van. Deze rar heb ik net gevonden en ben ik nu dus aan het downloaden. Het is ook een absolute no-go om te gaan retaggen, rerarren, etc.

Het topic is dus opgelost, maar het lijkt mij opzich wel interessant om uit te kunnen vinden of het mogelijk is om een rar van een set split archives te kunnen rebuilden als alles al bekend is (filesize, verpakkingsmethodes, CRC's, etc.).

Wat heb ik nog heb geprobeerd is rerarren. Ik heb de .avi (heeft dezelfde bestandsnaam als die in de originele rar) opnieuw gerard. Ik heb de nieuwe .rar(s) dezelfde bestandsnaam gegeven als de originele rar en ik heb dezelfde instellingen gebruikt (recovery record 3%, 15000000 bytes per rar, geen lock, geen solid archive, etc.). De bestanden die er uit kwamen waren exact hetzelfde en de laatste rar was even groot als de laatste originele rar. Toch waren de CRC's niet hetzelfde. Ik denk dus dat er iets in de header anders is. Waarschijnlijk omdat ik WinRAR 3.50 heb gebruikt en de groep die de originele rars heeft gemaakt WinRAR 3.42 of zoiets (omstreeks oktober 2005). Ik zat er nog aan te denken om met een hex editor de header van de originele r21 (aangezien ik r22 niet heb (had)) te kopiëeren over de header van r22 (en eventueel, mocht dat ergens voorkomen, 21 naar 22 veranderen).
Wat ook verschil kan maken (en ik denk eigenlijk dat dit wel zo is) is het tijdstip waarop de .avi het laatst is gewijzigd en is aangemaakt. En ook NTFS compressie, ja / nee. Als ik de rars die ik zelf had gemaakt open met WinRAR, zie ik dat de bestandsnaam van de .avi een blauwe kleur heeft (wat duidt op compressie, van NTFS), maar als ik de originele rar open is de bestandsnaam niet blauw. Ook de tijdstippen zijn anders en ik weet eigenlijk niet hoe ik het tijdstip van laatst wijzigen / aanmaken van mijn eigen .avi kan veranderen, maar er zijn vast programma's voor.

Ik denk dat het niet zo heel moeilijk zou zijn om een programma te schrijven dat de originele rars (exclusief de missende(n)) uitleest en uit die informatie bepaalt wanneer het bestand het laatst is gewijzigd, of het compressie heeft of niet, bepaalt welke headers de originele rars hebben (en de nieuwe rars dus ook moeten hebben) etc. Helaas heb ik daar, zoals gezegd, geen kennis van, maar ik denk dat het nog niet zo'n gek idee is als iemand zo'n programma schrijft.

[ Voor 57% gewijzigd door Tanuki op 23-07-2006 13:35 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

l0c4lh0st schreef op zondag 23 juli 2006 @ 13:22:
Oké, maar ik ga hier waarschijnlijk een waarschuwing voor krijgen.
offtopic:
Eertse hulp bij brakke warez is niet iets waar je snel een OW voor zal krijgen, wel een slotje omdat je je brakke warez ook zelf kan uitzoeken.
(Nog) vervelender vind ik het dat je beweert dat je ook ook het originele bestand hebt. Dat zet de mensen op het verkeerde been en je kost zodanig hun tijd omdat jij zonodig wilt leechen voordat het op TV komt. Wees dan in ieder geval zo eerlijk / volledig om te zeggen dat je niet het originele bestand hebt :Y)

Maar goed, over naar de academische vraag. Als de RAR store methode bekend is en je het originele bestand hebt, zou je inderdaad wellicht een missend file kunnen herstellen. Dit a la PAR(2), waarvan de methode iirc uitgebreid op het net is te vinden. Wat het nut is zie ik alleen niet helemaal, als je verwacht dat iets niet compleet over komt mnoet je gewoon wat pars oid maken ipv. een checksum file.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Tanuki
  • Niet online
F_J_K schreef op zondag 23 juli 2006 @ 14:15:
[...]

offtopic:
Eertse hulp bij brakke warez is niet iets waar je snel een OW voor zal krijgen, wel een slotje omdat je je brakke warez ook zelf kan uitzoeken.
(Nog) vervelender vind ik het dat je beweert dat je ook ook het originele bestand hebt. Dat zet de mensen op het verkeerde been en je kost zodanig hun tijd omdat jij zonodig wilt leechen voordat het op TV komt. Wees dan in ieder geval zo eerlijk / volledig om te zeggen dat je niet het originele bestand hebt :Y)

Maar goed, over naar de academische vraag. Als de RAR store methode bekend is en je het originele bestand hebt, zou je inderdaad wellicht een missend file kunnen herstellen. Dit a la PAR(2), waarvan de methode iirc uitgebreid op het net is te vinden. Wat het nut is zie ik alleen niet helemaal, als je verwacht dat iets niet compleet over komt mnoet je gewoon wat pars oid maken ipv. een checksum file.
Met "originele file" bedoelde ik de file die in de rars zit. Iemand (volgens mij Henk007) zei dat het om fraude ging, maar ik heb dus gewoon de file die in de rars zit.

Waar zou ik op moeten zoeken om zo'n RAR fixer te vinden? Ik heb geen PAR2 files en die worden standaard ook niet bij een release gedaan, dus dat zit er niet in.

De release is al compleet nu, maar het is misschien wel handig voor in de toekomst. :D

• Henk007
Eigenlijk wil ik verder niet meer al te veel tijd aan dit topic besteden, maar ik begrijp na enkele posts van de TS nog steeds niet waarom hij dit eigenlijk wil.

Laat me een vergelijking maken:
Iemand heeft een brief ontvangen in een dichtgeplakte envelop. Hij heeft de envelop opengescheurd en de brief er onbeschadigd uitgehaald. Hij scheurt de envelop in stukken en gooit die in de prullenbak.
Hij krijgt spijt en vist de stukjes weer uit de vuilnisbak. Het blijkt dat er één stukje mist.
Toch wil hij ze weer aan elkaar plakken om het te laten lijken dat de envelop nog compleet is, in plaats van de brief in een splinternieuwe envelop te stoppen en deze dicht te plakken.

Wat is mijn denkfout in deze analogie?

[ Voor 7% gewijzigd door Henk007 op 23-07-2006 17:10 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

l0c4lh0st schreef op zondag 23 juli 2006 @ 16:56:
Waar zou ik op moeten zoeken om zo'n RAR fixer te vinden?
Semi-serieus: een paar boeken over wiskunde en een paar boeken over programmeren. Dan kladblok/emacs/vi/oid en de compiler van je favoriete programmeertaal icm. een koele kamer en een pot koffie.

Je beweert nog steeds de originele x.avi al te hebben. Waarom zou iemand dan een standaard tooltje hebben om de rar te redden in deze tijd van parfiles? :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1