Acer 5650 met tv out problemen

Pagina: 1
Acties:

• .Memphis.
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-07 21:44
Hallo,

Heb laatst deze laptop (model Aspire 5652WLMi) willen aansluiten op onze tv hier, maar na 3 pogingen van meerdere uren heb ik nog steeds totaal geen beeld kunnen krijgen op mijn TV :'(

Op de laptop zit achteraan een S-Video aansluiting en ik gebruik een kabeltje dat ik al meerdere keren succesvol gebruikt heb om mijn desktop met tv te verbinden in het verleden, snap echt niet waar het probleem zit.
Het kabeltje heeft aan de ene kant een s-video stekker voor in de laptop en is aangesloten op een 'verloopstukje' om er aan de andere kant een composite van te maken aangezien ik op de tv geen S-video aansluiting heb.
Ik sluit dat kabeltje aan via zo'n blokje op de scart (blokje is zeer zeker input want het wordt ook gebruikt voor de playstation)

Maar gelijk wat ik hier probeer op de laptop, nooit krijg ik beeld op de tv. Als ik de toets op mijn laptop gebruik om het beeld weer te geven zowel op laptop als extern scherm gebeurt er niks, als ik vraag om enkel op extern scherm weer te geven gebeurt er ook niets of verspringt mijn laptop naar een lagere resolutie alsof hij denkt dat dit nu het externe tv scherm is.

bij de opties van de 3D kaart (Nvidia 7600 GO) stel ik steeds in dat hij het beeld moet klonen maar ook dat heeft geen effect; en als ik daar klik op schermen detecteren vind ie er meestal maar 1 (laptop scherm) maar soms zeg hij dat er een extern TV scherm is maar toch komt er geen beeld op.

Ook TVTool heb ik geïnstalleerd maar als ik dit opstart en op 'TV mode' druk krijg ik ook geen beterschap.
"Force TV Detection" staat ook aangevinkt bij TV tool maar helpt ook niet.

Eerst laptop opstarten en dan tv aanleggen; beide samen aanleggen; eerst de tv en dan de laptop... niks helpt, behalve dat hij dus soms de tv lijkt te detecteren maar daarmee krijg ik nog steeds geen beeld.

Ik weet echt niet wat ik nog verkeerd zou kunnen doen, 1000x dank moest er mij iemand kunnen helpen.

(en moest het van belang zijn, de laptop kan zeker een extern beeld weergeven want als ik een 17crt monitor aansluit krijg ik onmidelijk beeld daarop.)

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Ik ga ervan uit dat je De grote tv-out FAQ al hebt doorgenomen?
Wellicht is het kabeltje dat je nu gebruikt defect. Probeer het eens met een andere, liefst één met aan beide kanten composite (dus zonder verloopstekkertje), mits je videokaart dit ondersteunt.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-07 19:27

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Gebruik je wel het verloopstukje dat bij je laptop hoort? Ik heb dit soort problemen ook wel eens gehad en daaruit bleek dat niet elk verloopstukje op elke kaart werkt.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Verloopstukjes van andere kaarten werken niet op Acer laptops, iig niet op mijn TM4650 en de TM8xxx van mijn baas en dus ook bij jouw 5650. Acer zelf heeft er geen oplossing voor, en toen ik vroeg of ik dan bij hun een officieel werkend kabeltje kon bestellen bleek dat ze die niet aanbieden.

Van S-video naar S-video, dus zonder verloopstukjes, werkt wel. Maar daar heb jij dus niets aan.

[ Voor 15% gewijzigd door AtleX op 22-07-2006 19:23 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• .Memphis.
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-07 21:44
dus zo'n acer laptop kan je enkel via S-video aansluiten en als je TV geen zo'n aansluiting heeft heb je pech :? :X das ook weer nogal service van acer.

Met deze nieuwe info nog even in de FAQ gelezen; er bestaan blijkbaar blokjes voor de scart waar zo'n s-video aansluiting op zit maar dat is nog geen garantie dat je kleur te zien krijgt op de tv? :(

In de handleiding van de TV (een Deawoo DTE-28) vind ik niks terug over s-video compatibiliteit; dit staat er wel in de handleiding: "U kunt ook het S-VHS signaal ontvangen met de scart 2 aansluiting door met de A/V toets de S-VHS modus te kiezen."
Wil dat zeggen dat een s-video signaal zal werken via zo'n scart blokje of heben S-VHS en S-Video niks met elkaar te maken?

Alvast erg bedankt voor de informatie.

• rpd
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-07 20:27

rpd

Ik heb een 5672wlmi met een ATI x1400 en heb ook problemen met de tv-out.
Ik krijg ook geen beeld, alleen tijdens het afspelen van een video bestand.

mijn post

Maar helaas ook geen nuttige info voor mij waar ik iets mee kan.
Misschien heb jij er iets aan...

suc6!

Hobby'en was geen hobby'en als alles altijd goed en makkelijk ging...

Pagina: 1