Oude 580i als router?

Pagina: 1
Acties:

• ErikJan2
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03 08:44
Ik ben over op InternetPlus bellen en heb nu mijn een jaar oude Speedtouch 580 i (dus ISDN) over.

Nu heeft kennis kabel. Zou het nu mogelijk zijn om de Ethernet kabel uit het kabel-modem achterin de 580i te steken en van daaruit een andere Ethernet kabel naar een PC?
Maakt natuurlijk niet uit maar nu is het voor die kennis wel mogelijk een tweede PC (Notebook) draadloos met de SpeedTouch te koppelen (zal wel WAP instellen).
Het lijkt me dat dit zou moeten kunnen werken (ook aangezien ik de ISDN lijn niet gebruik en dit dus gewoon als soort van router wordt ingezet). Probleem is wel dat achterop ik meen 4 Ethernet verbindingen zijn en niet 3 en 1 aparte.

Enige idee of dit de moeite van het proberen waard zou zijn?

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Probeer het eens gewoon? :?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-04 20:01
Met deze truuk doe je het bij een Zyxel modem: bjck in "Het grote TweakDSL topic - Deel 22"

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Gaat volgens mij niet werken, aangezien je een DSL lijn als WAN poort moet hebben, en je nu een UTP hebt.Laat die kennis maar een echte wireless router aanschaffen.

Asus WL500g ofzo :)
Heeft 'ie meteen een goeie.

[ Voor 35% gewijzigd door Romke op 22-07-2006 18:10 ]

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Voor zover ik weet hebben speedtouch modems/routerers een niet-managable switch achterin zitten, maw je kunt geen VLan's opzetten waarmee je de speedtouch als router over ethernet kunt gebruiken.

Hier kon uw advertentie staan

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-04 18:13
Kan prima, gewoon de draad die uit het modem komt op een van de 4 lan poorten aansluiten.

PSN: djmurcielago

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Murcielago schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 18:16:
Kan prima, gewoon de draad die uit het modem komt op een van de 4 lan poorten aansluiten.
Dan is het een switch, de router werkt alleen via verkeer dat via de WAN poort binnenkomt en dat is in dit geval de DSL aansluiting. :)

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-04 17:56

Zenix

BOE!

AtleX schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 18:22:
[...]

Dan is het een switch, de router werkt alleen via verkeer dat via de WAN poort binnenkomt en dat is in dit geval de DSL aansluiting. :)
Maar er staat nog nergens dat de TS de router als router wilt gebruiken, het is meer om 2 computers aan elkaar te koppelen begrijp ik uit zijn post.

/edit haha zie nu dat ik post onder naam van vriend, moet je maar netjes uitloggen :D

[ Voor 11% gewijzigd door Zenix op 22-07-2006 18:28 . Reden: Aanwezig ]

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ja, er staat wel dat hij 'm als router wil gebruiken. Het staat in de titel, en in het TS vermeld hij dat hij 2 PC's aan 1 modem wilt koppelen, dan moet je wel een router gebruiken.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Pagina: 1