Toon posts:

Vraag HP Pavilion dv5285ea (vooral ivm geforce go 7400)

Pagina: 1
Acties:
  • 454 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga ne laptop kopen, vooral voor school, en ook omda ik volgend jaar nen tijd naar het buitenland gaan studeren en dus geen desktop gaan hebben, ik heb ne redelijk nieuwe desktop voor te gamen enzo dus in't begin dachtek van gewoon nen cheapo laptop te kopen enkel voor school...
maar nu da ik dan toch ben beginnen zien is mijn oog gevallen op deze : HP Pavilion dv5285ea
hij kost 1299 en leek mij pakken beter dan diegene die ze hadden van rond de 1000 euro,
intel core duo T2400 (1.83ghz),
1 gig ddr2,
100 gb hd, wel maar 5400
15.4"

en dan dees :
Videoadapter
NVIDIA® GeForce™ Go 7400
Video RAM
met 256 MB TurboCache™ videogeheugen inclusief 128 MB specifiek videogeheugen

ik heb wa liggen rondzoeken hoe da juist zit met die turbocache, want in de winkel zei die gast dat er 256 specifiek geheugen in zat (er stond niks verder bij van informatie behalve geforce go 7400, 256 mb) en dan gingen naar instellingen op pc kijken en kwam tot conclusie dat er 256 mb specifiek was... maar hieruit blijkt dan dat er maar 128 specifiek is...
nu is mijn vraag of da goe genoeg is, 256 turbocache me 128 mb specifiek...

ik game wel regelmatig, wow, ea sports games enzo, en wat vinden jullie van de prijs ten opzichte van specifics...
maar uiteindelijk, kan ik even goe die spellekes spelen op ne goeikopere me gewoon 128 mb specifiek me 1 gig ram, en hoe zit da voor van die laptops me 1 gig ram en 128 shared memory? valt daar wa op te gamen, of kunde best toch maar 128 mb of 256 specifiek pakken...

bij voorbaat dank ;)

Verwijderd

op deze site (wel in het engels) staan alle mobiele videokaarten per categorie ingedeeld waar ook bij staat vermeld wat je ermee kan doen.

http://www.notebookcheck....c-Cards-update.130.0.html

dit staat er (weet trouwens niet of het een betrouwbare site is):
Performance class 4

Some not fastidious current games can be played fluently with small details.

Nvidia Geforce Go 7400
faster clocked Geforce Go 7300, benchmark: zdnet.de
about 13000 / 4300 / 1900 3DMark 01 / 03 / 05

Verwijderd

Topicstarter
ik ben ondertussen al aan't twijfelen of ik wel voor een notebook van 1300 euro zou gaan, en niet gewoon een goedkopere... maar dat is natuurlijk persoonlijk

bedankt voor de reply, ik weet niet echt wat die benchmark resultaten betekenen... maar die classes zijn al wel een verduidelijking, merci

Verwijderd

Topicstarter
zou iemand mij misschien nog wat info kunnen geven of games als world of warcraft goed speelbaar zijn op een laptop met 1gig ram en een videokaart met 128 mb non-shared?

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:41
ik draaide WOW op mijn oude pc, met lager specs. dus zou goed moeten gaan.
ben zelf aan het kijken voor een laptop voor mijn vriendin.
vond dit wel een leuke aanbieding van de mycom: ASUS Z92Vm-Q052H
pentium M, 1gb, go7300
http://www.mycom.nl/MyCom...ctID=119378&productType=1

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:21
Ik heb ooit een test op tomshardware gezien (weet niet direct de url te vinden) waar de eerste TC kaart aan een proef werdt onderworpen. Dit was de 6200TC en de conclusie was dat dit ongeveer wanneer er 265MB aan geheugen voor de kaart was (via TC) dat dit 1/2 van de performance was als dat diezelfde kaart geen TC had maar gewoon 256MB aan dedicated vram. Zelf bezit ik een Asus A6T. Deze ligt qua prijs tussen de 2 lappys in met zijn 1150 euro bij 4launch inclusief verzending en 2 jaar garantie met de volgende specs:
Asus A6T, AMD Turion 64 X2 TL-52 1.6 GHz 2x512kb (dualcore), 1024 MB DDR-II 667 1 dimm (dus makkelijk uitbreidtbaar), 100 GB 5400 rpm (is voor laptop niet heel slecht, datadichtheid ligt ook al hoger dus zal wel ietsje trager zijn dan een desktopschijf, maar is geen ramp) en vooral de GFX is een groot voordeel: nVidia GeForce Go 7600 256 MB (dedicated)

Verwijderd

in welke winkel heb je die hp dan gezien, want ik zit er ook over te denken om die te kopen?

Verwijderd

Topicstarter
die HP laptop heb ik vorige week in mediamarkt gezien, ze hadden toen enkel nog maar de demo en deze week gingen er 5 binnenkomen.

ik heb ondertussen nog me HP liggen mailen en die zeiden mij dat die geforce go 7400, 64mb heeft op de kaart zelf...

merci voor al de replies al

Verwijderd

Topicstarter
GremliN-Online schreef op maandag 24 juli 2006 @ 13:45:
Ik heb ooit een test op tomshardware gezien (weet niet direct de url te vinden) waar de eerste TC kaart aan een proef werdt onderworpen. Dit was de 6200TC en de conclusie was dat dit ongeveer wanneer er 265MB aan geheugen voor de kaart was (via TC) dat dit 1/2 van de performance was als dat diezelfde kaart geen TC had maar gewoon 256MB aan dedicated vram. Zelf bezit ik een Asus A6T. Deze ligt qua prijs tussen de 2 lappys in met zijn 1150 euro bij 4launch inclusief verzending en 2 jaar garantie met de volgende specs:
Asus A6T, AMD Turion 64 X2 TL-52 1.6 GHz 2x512kb (dualcore), 1024 MB DDR-II 667 1 dimm (dus makkelijk uitbreidtbaar), 100 GB 5400 rpm (is voor laptop niet heel slecht, datadichtheid ligt ook al hoger dus zal wel ietsje trager zijn dan een desktopschijf, maar is geen ramp) en vooral de GFX is een groot voordeel: nVidia GeForce Go 7600 256 MB (dedicated)
kheb ff liggen zoeken naar die laptop van jou, en heb nog een vraag: is dat scherm zo trubrite of clearview of hoe het ook noemt bij asus? :) dat dat zo mooi blinkt? want voor de rest ziet me dat er ook wel een leuke laptop uit

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dus juist een Toshiba Satellite A100-683 besteld, vooral omdat die grafische kaart mij meer aansprak, Mobility™ Radeon® X1600 512 MB con HyperMemory™ (256+256)

heeft wel niet zo'n goede processor, intel duo core t2250, wel een grotere hdd, 120 gb/5400 rpm, maar dat maakte nu niet veel uit...

in totaal kost hij, inclusief toshiba azerty toetsenblad + verzendingskosten naar belgie, 1254 euro, dus is nog goedkoper dan die HP, maar blijkbaar zijn alle notebooks in nederland goedkoper :) goed om te weten ;)
Pagina: 1