Ik heb deze vraag al eerder in het a6 serie topic gevraagd, maar omdat daar weinig mensen met een ibm daar zullen rond zwerven en er nogal haast bij is. Heb ik er hier ook maar 1 geopend.
Ik zit met een moeilijke keuze. Ik heb van de TU delft een mooie aanbieding gehad, voor 1353 kan ik bij hun de ibm thinkpad t60 bestellen (normaal gesproken 2000+ euro). Lijkt enorm voordelig, alleen is het dat niet. Voor minder geld kan ik ook een asus a6 serie kopen met betere specs. Hieronder de specs van beide laptops
IBM (Lenovo) Thinkpad T60
Kosten 1353 euro
Kosten 1175 Euro
Echte voordelen heb ik bij delft ook niet:
-Drie jaar garantie aan de TU, bij defect een leencomputer. Kan ik missen, er valt altijd wel wat te regelen
-Rugtas, die krijg je bij de asus ook
-Anti-RSI pakket niet nodig
-3 jaar volledige software ondersteuning software kan ik gratis downloaden en ondersteuning kan ik ook zonder
Over de voordelen ben ik dus al uit, die zijn er niet.
Alleen zit ik nu nog met de vraag of IBM's daadwerkelijk zoveel steviger zijn als dat wordt beweerd. In het asus topic las ik al dat dit ivm de asus wel mee viel.
En of het studentenleven ook echt zo ruig is? Is je laptop ook echt binnen een week kapot, als het geen ibm is? En is het standaard dat je je laptop minimaal 1 keer per week laat vallen?
Ik zelf denk dat ook als student je even goed nog voorzichtig met je laptop om zal gaan of je moet er de lol van inzien om iets te mollen van ruim 1000 euro.
Graag jullie mening hierover.
Ik zit met een moeilijke keuze. Ik heb van de TU delft een mooie aanbieding gehad, voor 1353 kan ik bij hun de ibm thinkpad t60 bestellen (normaal gesproken 2000+ euro). Lijkt enorm voordelig, alleen is het dat niet. Voor minder geld kan ik ook een asus a6 serie kopen met betere specs. Hieronder de specs van beide laptops
IBM (Lenovo) Thinkpad T60
Kosten 1353 euro
Asus A6T- Intel® Core Duo T2400 processor (1.83Ghz)
- 1,0GB geheugen DDR2 SDRAM 667 MHZ (1024 MB+ 512 MB)
- 80 GB harddisk, 5400 rpm
- DVD-RW (Dual layer DVD brander)
- 15" SXGA TFT monitor, resolutie 1400x1050
- ATI Mobility Radeon X1400 grafische kaart, 128 MB dedicated memory
- ThinkPad 802.11 a/b/g wireless netwerk adapter
- onboard 10/100/1000 netwerk adapter
- onboard 56K V.92 modem incl. aansluitkabel
- PCMCIA slot: 1 type I/II, 1 ExpressCard
- 3 x USB 2.0
- Infrarood poort
- Reisgewicht: +/- 2 kg
- Inclusief alle benodigde software
- 3 jaar garantie en ondersteuning gedurende
studie
- 3 jaar verzekering gedurende studie
- geleverd met Targus rugtas, anti-RSI pakket
(notebook standaard + los toetsenbord),
Microsoft muis, beveiligingskabel en netwerkkabel
Kosten 1175 Euro
Als ik voor de specs zou kiezen ga ik natuurlijk voor de asus. De x1400 is een stuk minder dan de go 7600. De processor van de IBM is daarentegen weer sterker, maar dat verschil vind ik niet op wegen tegen het verschil tussen de videokaarten.AMD Turion II TL 52 1.6G (L2: 512KB*2)
100GB Harddisk 5400RPM
1024MB DDR2 667 (1 x 1024)
NVIDIA® GeForce™ Go 7600 256MB
15.4" WXGA Color Shine TFT (1280 x 800)/ Interne Webcam 1.3 Megapixel
8* DVD+/-RW Dual Layer/ 4-in-1 cardreader
1 x Headphone-out jack, 1 x Microphone-in jack, 1 x Line-in Jack1 x RJ11 Modem jack for phone line, 1 x RJ45 LAN Jack for LAN insert, 4 x USB 2.0 ports, 1 x IEEE 1394 port, 1 x TV Out (S-Video), 1 x Type II PCMCIA 2.1 compliant, 1 x DVI Port, 1 x VGA Port
Windows XP Home NL/UK/FR
Interne W-LAN 54Mbps
354 x 284 x 35.2 mm (W x D x H)
2.80 Kg (15", 8 cell battery pack)
2 jaar pick up & return garantie
Gratis Draagtas en Optische muis
Echte voordelen heb ik bij delft ook niet:
-Drie jaar garantie aan de TU, bij defect een leencomputer. Kan ik missen, er valt altijd wel wat te regelen
-Rugtas, die krijg je bij de asus ook
-Anti-RSI pakket niet nodig
-3 jaar volledige software ondersteuning software kan ik gratis downloaden en ondersteuning kan ik ook zonder
Over de voordelen ben ik dus al uit, die zijn er niet.
Alleen zit ik nu nog met de vraag of IBM's daadwerkelijk zoveel steviger zijn als dat wordt beweerd. In het asus topic las ik al dat dit ivm de asus wel mee viel.
En of het studentenleven ook echt zo ruig is? Is je laptop ook echt binnen een week kapot, als het geen ibm is? En is het standaard dat je je laptop minimaal 1 keer per week laat vallen?
Ik zelf denk dat ook als student je even goed nog voorzichtig met je laptop om zal gaan of je moet er de lol van inzien om iets te mollen van ruim 1000 euro.
Graag jullie mening hierover.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2006 20:57 ]