Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066
1) via een scartkabel. De coax kabel kan ook doorgelust worden
de rest mag iemand anders beantwoorden, want daar heb ik geen antwoord op.
de rest mag iemand anders beantwoorden, want daar heb ik geen antwoord op.
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
houd er rekeing mee dat dit ding (volgens mij) niet kan communiceren met je digitale decoder van upc. als je dus iets van het digitale net wilt opnemen zal je de decoder op het moment van opname op het juiste kanaal een aan hebben moeten staan.
Ik weet dat de Pioneer DVR-530 een wat zij noemen G-link kabel heeft, waardoor de recorder een infrarood signaal kan sturen naar de decoder, om deze op het juiste kanaal te zetten.
Ik weet dat de Pioneer DVR-530 een wat zij noemen G-link kabel heeft, waardoor de recorder een infrarood signaal kan sturen naar de decoder, om deze op het juiste kanaal te zetten.
Ik heb geen ervaring met die DVD recorder, maar volgens mij heb je een LCD scherm staan. Je LCD tv kan beelden alleen maar progressive weergeven en die zal het signaal dus zelf progressive maken en daarnaast heeft een LCD een vaste resolutie dus hij zal het zelf ook upscalen. Alleen als een DVD speler/recorder dat beter kan dan je TV zelf heb je wat aan die functies. Dat dat een significant verschil zal opleveren lijkt me zeer onwaarschijnlijk, dus vraag 2 is overbodig als je hem gebruikt icm een LCD tv.
Hmm ok. Ik wist dus niet dat een LCD tv zelf het beeld ook al deinterlaced. Maar het beeld wat hij weergeeft blijft toch 720x576? Als de DVD recoder daar eerst 1280x720 van maakt hoeft de TV toch heel wat minder om te zetten = minder kwaliteitsverlies? Of zie ik dat verkeerd?Oscar Mopperkont schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 15:53:
Ik heb geen ervaring met die DVD recorder, maar volgens mij heb je een LCD scherm staan. Je LCD tv kan beelden alleen maar progressive weergeven en die zal het signaal dus zelf progressive maken en daarnaast heeft een LCD een vaste resolutie dus hij zal het zelf ook upscalen. Alleen als een DVD speler/recorder dat beter kan dan je TV zelf heb je wat aan die functies. Dat dat een significant verschil zal opleveren lijkt me zeer onwaarschijnlijk, dus vraag 2 is overbodig als je hem gebruikt icm een LCD tv.
Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066
Waarschijnlijk heb je een 1366x768 scherm, dus als ie er 1280x720 van maakt dan zal het lijkt mij juist kwaliteitsverlies gaan opleveren omdat hij daarna nog een keer geschaald moet worden naar 1366x768.Denizz schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 15:57:
Hmm ok. Ik wist dus niet dat een LCD tv zelf het beeld ook al deinterlaced. Maar het beeld wat hij weergeeft blijft toch 720x576? Als de DVD recoder daar eerst 1280x720 van maakt hoeft de TV toch heel wat minder om te zetten = minder kwaliteitsverlies? Of zie ik dat verkeerd?
De bron blijft een DVD en die heeft een resolutie van 720x576 (neem ik ff van jou over, want dat weet ik dan weer niet uit het hoofd) en je scherm heeft een hogere resolutie. Ergens moet dat dus opgeschaald worden, dat kan dus al bij je DVD speler gebeuren of in de TV zelf. Maar voor beide geldt dat ze niet ineens kunnen bedenken wat de ontbrekende pixels zijn, het blijft interpoleren. Nu is het ene interpolatie-algoritme het andere niet, maar beide zullen een goed algoritme gebruiken, zo niet hetzelfde aangezien het beide Samsung is, en ik kan me niet voorstellen dat je verschil zult zien. Het is inderdaad zo dat niet schalen het beste resultaat geeft, maar het is niet zo dat als je TV maar niet hoeft te schalen dat het resultaat dan beter is, als dat het resultaat is van ergens anders in de keten opschalen.
Pagina: 1