Goedkope kwaliteit z/w laser printer

Pagina: 1
Acties:
  • 226 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-01 10:55
Hoi allemaal :)

M'n HP Laserjet 6L is op ;( hij spuugt af en toe random een blaadje met een paar kruisjes erop uit, en nu is de toner ook bijna leeg.

Tijd voor'n nieuwe :)

Nu heb ik een tijdje geleden nog wel eens iets gelezen (misschien wel een jaar terug) over een brother laser printer voor zo'n 100 Euro. Hoe bevalt deze printer na een tijdje? Hebben mensen inmiddels nog een andere goede printer gevonden?

Kleur printen is voor mij niet nodig, ik denk dat een kleurenlaserjet nog te duur is. Budget is zo'n 150 Euro. Kan ik hiervoor een goede laserprinter kopen? Ik ben namelijk bang dat je straks hele kleine toners krijgt bij zo'n goedkope printer, en dat ik dan niet meer 2 of 3 jaar met een toner kan doen, zoals ik nu doe...

Ik heb m'n printer aangesloten op het netwerk via een HP printserver, deze heeft echter geen USB aansluitingen. Een printer waar voor een prikkie meer een netwerk aansluiting op zit zou fijn zijn, maar anders koop ik wel een USB printserver. Hopelijk zijn deze inmiddels wat goedkoper, want ik zag een lange tijd terug vaak routers met ingebouwde USB printserver, die nog goedkoper waren dan enkel een printserver.

Belangrijke punten zijn:
- Scherp tekst en afbeeldingen kunnen printen
- Toner van normaal formaat zoals ik nu heb
- Goede kwaliteit printer, zodat die na een jaar zich niet in de blaadjes gaat verslikken enzo
- Eventueel een LAN aansluiting is meegenomen
- Moet goed standby kunnen staan, want soms wordt er gewoon een paar dagen niet geprint

Inktjet's vallen voor mij af, ik heb altijd problemen met die printers gehad, en die cardridges zijn ook zo leeg, je koopt meestal een nieuwe printer voor het bedrag waarmee je die cardrigdes vervangt. Een 2e hands laserjet zou kunnen, maar de huidige was ook 2e hands, daar moest ikook eerst nieuwe rubbertjes voor het papier voor kopen, en al met al ben je dan nog niet erg goedkoop uit, al heeftie het prima gedaan :)

Thx voor je input alvast :)

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-02 13:38
Ik heb een HL-2030 en die bevalt me zeer goed.

Deze heeft wel 1 klein nadeeltje. De printer tuft de blaadjes redelijk krom eruit omdat het zo'n klein ding is.
Heb ook een iets groter ouder model (HL-1430) en deze heeft dat niet.

Op jouw genoemde punten verder terug te komen:

- Text is gewoon scherp
- Afbeelding; het blijft maar een zwart wit printer.
- Na ongeveer 2 a 3 jaar (voor beide printers) nog geen enkele keer zich verslikt.
- Zie site van brother 8) reken er maar niet op dat je voor je genoemde budget er LAN op hebt.
- Als ze standby staan, lijken ze gewoon uit. Wat hun stroomverbruik dan nog zal wezen is mij onbekend.

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

De Brother HL-2030 die ik gekocht heb, nieuwe voor rondt de honderd euro toen Informatique er mee stunte is voor mij perfect.

Ik ben niet de meese stabiele printer, soms print ik twee weken niets..dan moet ik weer 50-60 pagina's printen..en dit beestje houd dat goed uit. Het is natuurlijk maar zwart wit maar goed genoeg voor de taak. Hij heeft tot nu toe iets van 10% van de toner gebruikt en ik heb hem al drie maanden!

Als ik een inkjet had dan zou dat wel anders zijn, In 1200HQ modus zijn de afdrukken haarscherp maar normaal gebruik ik 600 ECO modus voor mijn normale afdrukken. Zo nu en dan effetjes aanzetten ( liefst elke dag ) om het apparaat in goede status te houden en.

Wat zal ik zeggen, ik print hiermee DragonScript code uit (een soort Basic Script for Furcadia ). Lijn voor lijn gebaseerd dus je praat al snel over 5-6 pagina's voor een simpel iets. En maar zo nu en dan kreeg ik de "niet genoeg geheugen" waarschuwing bij het printen van PDF-jes.

Ik weet niet of hij iets voor jou is, maar voor mijn lage gebruik is het perfect. Zeker kwa kosten, deskjets en inkjets gingen bij mij dood altijd NET buiten het jaar...die dingen zijn zo slecht gebouwt..ergh!

There is no place like ::1

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Had je ook gekeken naar tweedehands printers? Een tweedehands laserjet 4000 bijvoorbeeld, is kwalitatief nog een erg goede printer. Je blijft dan in ieder geval ruim binnen je budget, en een LAN-aansluiting is, als die er al niet bij zit, makkelijk erop aan te sluiten.

• pierre-oord
GlowMouse schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 15:33:
Had je ook gekeken naar tweedehands printers? Een tweedehands laserjet 4000 bijvoorbeeld, is kwalitatief nog een erg goede printer. Je blijft dan in ieder geval ruim binnen je budget, en een LAN-aansluiting is, als die er al niet bij zit, makkelijk erop aan te sluiten.
Dat type (zo'n grote bak waar papier "bovenop" komt te liggen) heb ik laatst zien doodgaan, soms printte die niet meer, en het verwerken van de opdracht (voor het daadwerkelijk printen) duurde erg lang. Liever iets nieuws dus, want die 2e hansjes hebben vaak al zoveel printen gemaakt, het is dan niet vreemd als onderdelen (zoals de rubbers die papier pakken) versleten raken...

Ik ga toch eens kijken naar die brother printers :)

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Ben ook zeeeer tevreden over mijn Brother HL-1430. :) Ideaal is ook dat er gewoon een papierbak onder zit ivm stof enzo.

Verder print ik nietzoveel en erg onregelmatig maar hij heeft me nog nooit in de steek gelaten. Brother printers worden regelmatig ook goed getest.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Verwijderd

Een aantal vragen over de 2030:

Wat moet ik me bij het kromtrekken van het papier voorstellen? Is het zo erg dat het papier niet gebruikt kan worden voor het inleveren van officiele documenten (papers, e.d.).
Wordt bij de printer (als nieuwkoop) een toner geleverd of moet je deze naast de printer nog los aanschaffen? En hoeveel pagina's kan deze toner ongeveer printen?
Wat zijn daarnaast de opties bij het vervangen van de toner met betrekking tot prijs en hoeveelheid pagina's van toners die voor deze printer beschikbaar zijn?

http://www.brother.nl/products/welcome.cfm?prod_art=HL-2030

Zijn er andere printers die wat betreft prijs en kwaliteit bij deze printer in de buurt komen?

Verwijderd

Kelkoo geeft de volgende drie printers als opties:

http://hardware.kelkoo.nl...834927-13919129-13939838-

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
De Kyocera FS-1030D is wel wat boven budget misschien (250 euro ongeveer) Maar heeft zeer mooie features en lage gebruikskosten. Misschien een overweging waard (maar als je echt zo weinig print kun je misschien beter een echt goedkope printer halen).

[ Voor 16% gewijzigd door begintmeta op 22-07-2006 19:12 ]

• Gurbe de n00b
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-02-2024
Die brother printers lijken vrij goedkoop, maar zo'n toner gaat echt kort mee, veel minder lang dan onze HP-2100n

Portfolio

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Samsung 1610, HP 1020. Beide prima laserprinters. Degelijk en snel :)
1e zit rond de 80 euro, 2e rond de 150 euro. Beide gaan van de fabriek af 1000 pagina's mee, nieuwe toner kost 75 euro en gaat 2000 pagina's mee :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb hier thuis een nieuwe HL1430 van Brother, wel leuke printer. Maar op mijn kamer in Enschede heb ik voor 45 euro een tweedehands HP Laserjet 4100TDN met JetDirect erin gekocht, maar dat is toch wel het betere werk... Hogere resolutie, meer pagina´s per minuut enz..
Ik kan nog 100.000 pagina´s printen tot de volgende onderhoudskit dus daar haal ik het einde van mijn studie wel mee. Als je een adresje zoekt voor tweedehandsjes heb ik dat wel voor je.

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Tesla Model Y Juniper RWD

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:43
bij de mediamarkt stonden iig vorige week nog en flink aantal lexmark E232 laserprinters met paralell en usb aansluiting. toen slechts €88,- incl toner voor 1500 (toner 2500prints is los €71,-)

gebruik hem nu op mijn werk.

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-02 23:33
Ook ik heb een Brother HL-2030, als die het voor die paar tientjes een paar jaar uithoudt, ben ik dik tevreden ;)
Drum is bijna net zo duur als een nieuwe printer, toner is imitatie stukken goedkoper dan origineel. Ik heb het ding alleen in Linux nog niet zover gekregen dat-ie meer print dan iets als 'cat blaat | lp -d printernaampje', maar dat ligt aan mijn eigen onkunde denk ik :-) Daarnaast doet die printer 't niet in HQ mode in Linux (dat staat nu wél op de site, na wat heenenweergemail tussen mij en Brother :()
Over de toner: je krijgt een starterstoner meegeleverd met de printer, die gaat veel korter mee dan een 'gewone' die je in de winkel koopt. Niets nieuws..
prijs toner (3000 afdrukken)
prijs drum

[ Voor 20% gewijzigd door 0siris op 22-07-2006 19:43 . Reden: 2030, geen 1430 ]

ach...in een volgend leven lach je er om!

• mjszwo
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb hier een HP Laserjet 1022 staan.
Afbeeldingslocatie: http://www.pcfloripa.com.br/loja/images/hp_laserjet_1022.jpg
Belangrijke punten zijn:
- Scherp tekst en afbeeldingen kunnen printen
Dat doet ie prima :)
- Toner van normaal formaat zoals ik nu heb
Er zit gewoon een normale toner in. Wat belangrijk is om te onthouden, is dat in de HP toners een ingebouwde drum zit, wat de Brother printers volgens mij niet hebben. Dat is 1 van de redenen dat ik voor HP heb gekozen omdat het vervangen van een drum alles behalve goedkoop is.
- Goede kwaliteit printer, zodat die na een jaar zich niet in de blaadjes gaat verslikken enzo
Geen last van. Heb hem nu iets minder dan een jaar en hij heeft z'n werk tot nu toe altijd prima gedaan. Ook geen last van ezelsoren.
- Eventueel een LAN aansluiting is meegenomen
Daarvoor heb je de Laserjet 1022n nodig, die heeft een RJ-45 poortje onboard. De normale 1022 is goedkoper, maar dan zul je via USB moeten gaan werken.
- Moet goed standby kunnen staan, want soms wordt er gewoon een paar dagen niet geprint
Na ongeveer 1 a 2 minuten na de laatste afdruk, hoor ik hem duidelijk in standby modus springen :)

[ Voor 5% gewijzigd door mjszwo op 22-07-2006 20:38 ]

Verwijderd

0siris schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 19:35:
Ook ik heb een Brother HL-2030, als die het voor die paar tientjes een paar jaar uithoudt, ben ik dik tevreden ;)
Drum is bijna net zo duur als een nieuwe printer, toner is imitatie stukken goedkoper dan origineel. Ik heb het ding alleen in Linux nog niet zover gekregen dat-ie meer print dan iets als 'cat blaat | lp -d printernaampje', maar dat ligt aan mijn eigen onkunde denk ik :-) Daarnaast doet die printer 't niet in HQ mode in Linux (dat staat nu wél op de site, na wat heenenweergemail tussen mij en Brother :()
Over de toner: je krijgt een starterstoner meegeleverd met de printer, die gaat veel korter mee dan een 'gewone' die je in de winkel koopt. Niets nieuws..
prijs toner (3000 afdrukken)
prijs drum
Is een drum een toner die veel meer afdrukken aankan, of zijn het twee totaal verschillende componenten? Wikipedia geeft een vage uitleg.

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:55
Ik heb een Canon Laserbase 2900 staan, kost ongeveer 120 euro dacht ik. Print ook goed, tonercardridge bevat ook loopwerk (drum??) en kost niet zo gek veel (2000 pagina's), dus die is dan weer vers.

De wijzen komen uit het Oosten!

• pierre-oord
gweewq: Volgens mij zorgt de drum voor het afdrukken van de tekst, ik denk dat dat die blauwe "rol" is daar eerst de tekst op komt. De toner is denk ik alleen een bak zwarte poederinkt.

Een 2e hands printer neem ik toch liever niet, gezien problemen die ik daar vaak mee heb, je hebt ook geen garantie. De HP lijkt wat minder te zijn (http://hardware.kelkoo.nl...2834927-13919129-13939838)

Over de samsung las ik bij reviews tussen erg positieve reacties ook duidelijkere negatieve reacties, dat kwam volgens mij aan op kwaliteit van de afdruk (had ik gister opgezocht) maar nadat ik dat had gelezen wist ik wel dat ik een brother wil en geen samsung.

Lexmark ben ik nog niet tegen gekomen, ik ga daar nog eens wat over zoeken, maar anders ga ik echt voor de brother. Ook fijn dat daar veel papier in kan :)

Canon kan ik ook nog even naar kijken, ik heb echter een inktjet daarvan gehad, en daar was ik niet zo tevreden over. Zelfs zonder gebruik van de kleuren gingen ze leeg, het leek wel alsof die tijdens het schoonmaken van de koppen alles opzoog? (Dat duurde ook echt 2 minuten ofzo :S )

Verwijderd

Ik ga ook voor de brother HL 2030. Nu nog bestellen, bij de MediaMarkt was deze even niet leverbaar. Bedankt voor alle hulp. :)

• Noork
  • Niet online
Ik heb een HL 1430 waar ik zeer tevreden mee ben. Een toner (compatible, niet van Brother) voor 6000 pagina's is ook niet eens zo duur. Een drum gaat volgens mij wel 2 a 3 toners mee. Als het die tijd is, kun je net zo goed een nieuwe printer kopen.

Hier nog wat leesvoer:
Brother HL-2030 laserprinter

Verwijderd

Weet iemand verkooppunten in Utrecht waar deze printer op voorraad is? (behalve MediaMarkt dus).

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

heb laatst een laserjet 1600 usb geplaatst op me werk, die was rond de 285 ex
kleur en extreem goeie kwaliteit moet ik zeggen :)

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Verwijderd

Ik heb de printer gekocht bij RAF, tegenover de buis ingang van de MediaMarkt (bij het Vredenburg) voor 99E. Als iemand in Utrecht dus nog een verkooppunt zoekt kan je daar terecht (ze hebben ook de 2040, en nog wat andere volgens mij).

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:48

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Hoeveel print je eigenlijk met dat ding :? ALs dat wekelijks een paar blaadjes is, kun je echt met een low budget toe namelijk :)
Heb een tijdje terug voor mijn pa een Samsung gekocht bij Paradigit...alleen een USB aansluiting, maar doet het prima. Toner gaat ook 2500 vel mee. Printertje kostte 89 euro, nieuwe toner is 79 euro...dus tegen de tijd dat de toner op is kopen we wel een nieuwe printer - met weer een jaar garantie :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Gebruiken jullie nog speciaal laserprinter papier? Of maakt dat geen verschil?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 19:40:
Gebruiken jullie nog speciaal laserprinter papier? Of maakt dat geen verschil?
er gaat gewoon kopieerpapier in mijn printer en dat gaat prima (standaard 80gr/m2 papier).;
Pagina: 1