@Home internet en opzegging kabeltv

Pagina: 1
Acties:
  • 950 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:43
Ik ben overgestapt naar ADSL en heb mijn @Home internetabo opgezegd. Deze loopt nog een aantal maanden omdat ik nog in het 1e jaar zit.

Aangezien ik helemaal van @Home af wil, heb ik ook de kabeltv abo opgezegd. Deze wordt per 1 augustus gestopt

Zou @Home internet ook stoppen als er geen kabeltv aansluiting meer actief is, of houden ze vast aan de contractperiode?

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Bel ze even? Zij zullen het beter kunnen vertellen dan welke tweaker ook.

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-02 13:38
Lijkt me sterk dat je internet aan je TV signaal gekoppeld is. Het loopt wel over hetzelfde draadje, maar dat is ook alles ;)

Maar aan de andere kant, weet je het met @home nu maar nooit...

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-02 13:05
Er moet een actieve kabeltelevisieaansluiting zijn om je internet te kunnen gebruiken. Waarschijnlijk krijg je een afkoopsom in rekening gebracht.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• zx9r_mario
Dit staat in de algemene voorwaarden bij de opzegging:

e. door Essent Kabelcom indien de overeenkomst met de Abonnee (of een derde ten behoeve van de locatie van de Abonnee) voor de levering van kabeltelevisie is beëindigd;

Verwijderd

Keiichi schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 15:18:
Lijkt me sterk dat je internet aan je TV signaal gekoppeld is. Het loopt wel over hetzelfde draadje, maar dat is ook alles ;)

Maar aan de andere kant, weet je het met @home nu maar nooit...
Zonder TV signaal geen internet. De downstream frequentie van internet wordt met het kabeltelevisiesignaal meegestuurd.

• Remi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-02 09:35

Remi

Moo!

Dikke kans dat je idd een afkoopsom krijgt. Ze gaan je idd houden aan dat contract.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:42
Remi schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 19:08:
Dikke kans dat je idd een afkoopsom krijgt. Ze gaan je idd houden aan dat contract.
Ook al heb je geen signaal meer en (kun) je er geen gebruik meer van maken, je zal de maanden tot het jaarcontract voorbij is dus gewoon moeten doorbetalen.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Als ze je kabel-tv abonnement stoppen heb je nog gewoon internet en TV. Als ze je ook afsluiten van het TV signaal heb je ook geen internet meer.

Wat je dan kan doen is @home niet meer betalen vanaf die dag omdat de dienst dan ook niet meer werkt. Eigenlijk kunnen ze je kabel-tv abonnement wel stoppen, maar niet afsluiten omdat je internet (waarvoor je dan nog betaalt!) niet meer werkt.

Zou een leuke situatie zijn om uit te melken omdat zij je houden aan je contract, maar zij ook stoppen met leveren eerder dan datzelfde contract 8)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

he modje, ik denk wel dat ze daar rekening mee hebben gehouden bij het opstellen van het contract, denk je ook niet :O
Ik zou ze even bellen voor 1 augustus.

• zx9r_mario
Ik hou er ook rekening dat ik het internet gedeelte (18 € per maand) moet doorbetalen. Van Essent Kabeltv heb ik de bevestiging gekregen dat per 1 augustus de levering van het tv signaal wordt stopgezet.

We zullen zien of na 1 augustus internet het nog doet. Aan de andere kant moet @Home toch de levering van de internetdienst kunnen doen zonder koppelverkoop met kabeltv. Het valt te proberen, toch?

[ Voor 4% gewijzigd door zx9r_mario op 22-07-2006 21:39 ]

• yohan
zx9r_mario schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 21:37:
Aan de andere kant moet @Home toch de levering van de internetdienst kunnen doen zonder koppelverkoop met kabeltv. Het valt te proberen, toch?
Vergeet het maar.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• Dutchmega
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
De helpdesk vertelde mij dat dit niet mogelijk is... en als je niet betaalt, sluiten ze eerst internet af aangezien je tegenwoordig internet en tv in 1 bedrag betaalt.

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Wel raar hier in België (Telenet) kan je bij telenet (internet via de kabel, hetzelfde bedrijf dat ook kabeltv verzorgd in een groot deel van vlaanderen, internet hebben zonder tv, er wordt dan een filter geplaatst die de tv signalen wegfiltert. Zelfs vraag je alleen internet aan en heb je nog geen kabel liggen, leggen ze deze gewoon ff binnen.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• zx9r_mario
Dutchmega schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 22:01:
De helpdesk vertelde mij dat dit niet mogelijk is... en als je niet betaalt, sluiten ze eerst internet af aangezien je tegenwoordig internet en tv in 1 bedrag betaalt.
Bij mij worden internet en kabeltv apart afgeschreven. Is wat voor de Opta...

[ Voor 4% gewijzigd door zx9r_mario op 22-07-2006 22:09 ]

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-02 18:24
Dutchmega schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 22:01:
Volgens mij is dit koppel verkoop en dat is nog steeds verboden volgens de nederlandse wet. Ook al staat dit in de voorwaarden.

• zx9r_mario
Dit is ook koppelverkoop. Ik heb ook ADSL zonder KPN. Ik zal ze bij @Home het vuur aan de schenen leggen. })

[ Voor 5% gewijzigd door zx9r_mario op 22-07-2006 22:11 ]

Verwijderd

pacificocean schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 22:07:
[...]

Volgens mij is dit koppel verkoop en dat is nog steeds verboden volgens de nederlandse wet. Ook al staat dit in de voorwaarden.
In de algemene voorwaarden staat er op je kabel een permanent televisie signaal moet worden uitgezonden. Die hoeft dus niet van Essent te zijn, theoretisch is het mogelijk om voor TV een andere aanbieder te gebruiken. Alleen zijn er "nog" geen andere aanbieders op dit moment.
Daarom is het dus geen koppel verkoop.

• yohan
zx9r_mario schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 22:07:
[...]

Bij mij worden internet en kabeltv apart afgeschreven. Is wat voor de Opta...
Opta heeft over de kabelmarkt niets te zeggen :P

Verwijderd

je heb vanaf 1 augustus geen internet meer je heb je kabel opgezegt en dan sluiten ze je af in de eind versterker en komen je internetsignalen ook niet meer binnen dat is de voorwaarden die ze ook stellen bij @home dat is hetzelfde als je telefoonie wilt hebben via @home dan moet je ook internet nemen. en dat in belgie dat ze een filter plaatsen dat is zo ja want je internet loopt vanaf 16 mhz tot en met 64 mhz en dan zetten ze een filter tuusen je aansluiting die alleen 0 tot 64 mhz doorlaat . in nederland kan dat niet want je retour loopt wel van 16 tot 64 mhz maar je modem meld zich ook aan op een andere ferqensie en dat is per regio verschillend de ene regio meld de modem zich op 140 mhz aan en dat kan oplopen tot 360 mhz en ja kabel tv zenders beginnen bij 184 mhz dus als ze je van de zenders afsluiten heb je ook niet de ferqentie waar de modem zich op aanmeld ook niet .dus geen tv zenders geen internet en geen telefoon en geen digitaal tv.

{neem dat maar aan van de storing monteur van @home}

• yohan
Verwijderd schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 00:45:
je heb vanaf 1 augustus geen internet meer je heb je kabel opgezegt en dan sluiten ze je af in de eind versterker en komen je internetsignalen ook niet meer binnen dat is de voorwaarden die ze ook stellen bij @home dat is hetzelfde als je telefoonie wilt hebben via @home dan moet je ook internet nemen. en dat in belgie dat ze een filter plaatsen dat is zo ja want je internet loopt vanaf 16 mhz tot en met 64 mhz en dan zetten ze een filter tuusen je aansluiting die alleen 0 tot 64 mhz doorlaat . in nederland kan dat niet want je retour loopt wel van 16 tot 64 mhz maar je modem meld zich ook aan op een andere ferqensie en dat is per regio verschillend de ene regio meld de modem zich op 140 mhz aan en dat kan oplopen tot 360 mhz en ja kabel tv zenders beginnen bij 184 mhz dus als ze je van de zenders afsluiten heb je ook niet de ferqentie waar de modem zich op aanmeld ook niet .dus geen tv zenders geen internet en geen telefoon en geen digitaal tv.

{neem dat maar aan van de storing monteur van @home}
Thanks voor je uitleg. Handig om te weten. Ik vroeg me altijd al af hoe ze dat deden in België.

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

zx9r_mario schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 22:11:
Dit is ook koppelverkoop. Ik heb ook ADSL zonder KPN. Ik zal ze bij @Home het vuur aan de schenen leggen. })
Wees maar niet bang hoor, je betaalt gewoon aan de kpn voor het koperpaar....

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Verwijderd

zx9r_mario schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 15:16:
Ik ben overgestapt naar ADSL en heb mijn @Home internetabo opgezegd. Deze loopt nog een aantal maanden omdat ik nog in het 1e jaar zit.

Aangezien ik helemaal van @Home af wil, heb ik ook de kabeltv abo opgezegd. Deze wordt per 1 augustus gestopt

Zou @Home internet ook stoppen als er geen kabeltv aansluiting meer actief is, of houden ze vast aan de contractperiode?
@home internet zit wat dat betreft geheel los. Als jij je tv opzegt dan heb je geen internet meer, maar moet je nog wel een aantal maanden betalen. Dat was toen ik op de helpdesk werkte wel zo.
Pagina: 1