Toon posts:

GPU GF Ti4600 boot soms, dan weer niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey allen,

Mijn Gainward GeForce Ti 4600 doet beetje raar. Als ik pc gewoon opzet, zegt de monitor dat "de monitor werkt maar ie geen signaal ontvangt", en inderdaad enkel de fans en HD's draaien, voor de rest gebeurt er eigenlijk niets.

Wanneer ik dan enkele keren reboot of echt afzetten/terugstarten doe, komt ie er door, maar dat kan soms tot 20-30 keer gaan vooraleer ik het intiele bootschermpje (paar lijntjes linksboven) van de geforce krijg.

Wanneer ik in windows geraakt ben en ik doe een reboot vanuit windows, komt ie er eigenlijk altijd onmiddellijk terug in.

Als ik de GeForce verwijder en dan opstart, hoor ik dat ie verder boot (kleine piepjes per USB poort waar iets insteekt) maar dan de bios beep error message dat er geen GPU is (logisch aangezien ik hem eruit gehaald had).

Met de hitte kan het weinig te maken hebben, daar het gebeurt bij opstart en 's morgens.

Mijn vraag is dus, wat is er aan de hand of is m'n GPU langzaam maar zeker aan het crashen?

thans!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:07

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Heb je de mogelijkheid om de kaart te proberen in een andere PC? Zo ja, doen!
Heb je ook uitgesloten dat het een mogelijk contact probleem is door de kabel van je monitor en de connector goed te controleren om slecht contact zoveel mogelijk uit te sluiten.
Probeer ook de monitor even op een andere PC.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

En een andere voeding...kan zijn dat hij te weinig prik krijgt.

Verwijderd

Had ik ook , identiek..
Toen kocht ik nieuwe pc :)

EDIT :
Oke wat heb ik gedaan.
Ik heb mijn pc in een computerwinkel binnengestoken.
Ze hebben alles gecontroleerd. ZE vonden echter de fout niet.
Ze hebben de videokaart veranderd. Dat bleek het ook niet te zijn zeiden ze.
Het moederbord , dat wisten ze ook niet.
Ik wou het moederbord vervangen maar het was socket A2 ofzo en dat bestond niet meer.
Dus heb ik maar een nieuwe pc samengesteld.

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2006 10:09 ]

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-07 17:32
Verwijderd schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 23:03:
Had ik ook , identiek..
Toen kocht ik nieuwe pc :)
Mjah, dit is een behoorlijk zinloze opmerking aangezien niemand hier iets mee kan :X
Verwijderd schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 15:10:
Hey allen,

Mijn Gainward GeForce Ti 4600 doet beetje raar. Als ik pc gewoon opzet, zegt de monitor dat "de monitor werkt maar ie geen signaal ontvangt", en inderdaad enkel de fans en HD's draaien, voor de rest gebeurt er eigenlijk niets.

Wanneer ik dan enkele keren reboot of echt afzetten/terugstarten doe, komt ie er door, maar dat kan soms tot 20-30 keer gaan vooraleer ik het intiele bootschermpje (paar lijntjes linksboven) van de geforce krijg.
[...]
Wat voor moederbord heb je? Toevallig een met speech reporter support? Dus dat je speakers / koptelefoon kan aansluiten en eventueele foutmeldingen / opstartmeldingen kunt horen :) If so dan kan je hiermee uitsluiten of de PC wel / niet boot richting Windows.
Ikzelf heb een soortgelijk probleem gehad met een Asus Ti4600. Wel HD / fan activiteit, maar geen beeld. Na enkele keren de kaart eruit en terug erin te stoppen deed de PC het plotseling wel weer voor onbepaalde tijd. Uiteindelijk RMA gestuurd en een nieuwe voor gekregen waarna het probleem opgelost was :)