Toon posts:

@home deactiveert modem vanwege virus.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Hopelijk ben ik hier in het juiste forum voor mij vraag.

Het is allemaal een beetje vreemd verlopen met @home en mijn deactivatie van het modem.
Rond de middag op 18juli zat ik ineens zonder internet, daarop besloot ik te bellen met de @home helpdesk toen ik thuis kwam van mijn werk, ze vertelde mij dat ik een betalings achterstand had en dat er een herinering verstuurd was. De volgende dag op mijn werk bekeek ik mijn mailbox en er was inderdaad een herinnering verstuurd op de 17de met de medeling of het ik het bedrag binnen 10 dagen wil voldoen.

Toen ik thuis kwam van me werk heb ik weer met de helpdesk gebelt, ditmaal met de afdeling factuur. Ze konden niks vinden over mijn deactivatie vanwege een achterstallige betaling en het kon ook niet zo zijn dat ze me zo snel deactiveren, volgens hun zou er iets anders mis moeten zijn.

Ik werd door verbonden met de technische dienst, na alles weer uitgelegt te hebben en proberen duidelijk te maken aan de medewerker dat er geen deactivatie nodig was voor een achterstallige betaling, vond hij dat ik toch maar gelijk had en met tegenzin had hij me beloofd dat die me weer zou activeren. Ik moest de stekker van de modem eruit halen en 30minuten wachten, hij garandeerde mij dat het internet weer zou werken.

Inmiddels is het al 21:30 die dag en nadat de stekker er weer in ging deed het internet het nog steeds niet. Vervolgens bel ik weer met de helpdesk, ik krijg weer te horen dat mijn modem nog steeds gedeactiveert is, het kan ook niet geactiveert worden omdat software matig dit niet word toegelaten zolang het saldo niet op nul staat.

Ik moet wachten tot de betaling binnen is (die trouwens inmiddels al is overgemaakt) en dan word ik weer geactiveert.

De volgende dag belt mijn ma nog eens met de helpdesk, want zij houd natuurlijk ook van een beetje internet en al 3dagen zonder, sja....

Ze kreeg toen te horen dat ik gedeactiveert ben wegens een virus dat 1000den emails over de hele wereld verstuurt, volgens hun zijn er klachten bij @home binnen gekomen over mijn "spam" en hebben ze een zogenaamde waarschuwings mail naar het hoofdadres gestuurt, welke ik nooit ontvangen heb. Een kopie sturen van deze mail was ook onmogelijk volgens de @home helpdesk.

Het virus moest eerst verwijderd worden en als het nog kan de hele pc opnieuw installeren. Ze hadden beloofd om ons de volgende dag om 12:00 aan te sluiten, dat zou de 21ste juli zijn.

Toen ik thuis kwam van me werk, was ik nog steeds niet aangesloten. Mijn ma belde s'avonds weer met de helpdesk van @home, de reden dat we nog niet aangesloten waren was nog steeds vanwege het virus. Het is nu nog een beetje onduidelijk wat er moet gebeuren, ze hebben niet gezegt wanneer ze ons weer gaan aansluiten, het enige wat we te horen krijgen is het virus moet weg en de pc moet opnieuw geinstalleert worden. Dus helemaal schoon.

Als het virus zich nog voordoet volgens hun, dan zouden we definitief afgesloten worden.

Dit is zo een beetje het verhaal, ik weet nog steeds niet wat ik hiermee aan moet, voor mij is het allemaal onduidelijk. @home helpdesk medewerkers en die van de technische dienst beloven steeds om ons weer te activeren, maar van hun beloftes komen ze maar weinig na.

De kopie van de waarschuwings email kan niet nogmaals verstuurt worden, ik heb nooit wat van hun ontvangen en volgens de helpdesk kunnen ze de klachten mails die ze hebben binnengehad niet naar mij forwarden inclusief mijn originele mail met headers, dit vanwege privacy redenen.

Ik vind het maar vreemd dat @home onaangekondigd de modem deactiveert niet eens een brief per post verstuurt wat er gaande is, dat de helpdesk eerst 2dagen volhoud dat het om een betalings achterstand gaat van 1 dag en na de 3de dag krijg je te horen dat je een virus hebt die mails verspreid, over de heraansluiting is ook geen duidelijk. Ik heb een mail gestuurt naar support@home.nl om een verzoek voor de waarschuwings mail en de klachten mails, daar heb ik nog niks over gehoort. Het heeft me ook ongeveer 6uur aan belminuten gekost.

Ik weet niet hoe het nu verder moet, ik zou graag weer aangesloten willen worden en wat bewijzen willen zien over deze mails die verzonden zijn vanuit mijn ip adres. Heeft iemand misschien tips en of verwijzingen naar instanties die willen helpen, ik wist vroeger nog dat er de NLIP was, maar die is ondertussen opgeheven. De beloftes die @home maakt over de heraansluiting, daar kan ik ook niet meer vanuit gaan. Het is altijd maar afwachten en dan toch weer teleurstellend als ik uiteindelijk nog steeds niet ben aangesloten.

Als iemand mij verder kan helpen..... Vriendelijk bedankt alvast.

Groetjes,
van peter.

P.S. De mails zouden volgens de helpdesk medewerkers verstuurt moeten zijn vanuit mijn hoofdadres bij @home, echter dit adres word nergens op een pc gebruik, ik gebruik het enkel en alleen maar om de factuur mails en informatie die @home verzend te ontvangen, verder gebruik ik dan alleen maar de webmail van @home om toegang te hebben tot deze mailbox.

Mijn gevoel zegt me dat dit wel een sterk verhaal is van @home, ze kunnen geen enkele bewijzen leveren en ik denk dat ze gewoon ergens proberen onderuit te komen voor een fout die hun hebben gemaakt.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:43
Ik vraag me toch echt af wat voor zooi het is bij die administratie dan. Als ze beloven dat je verbinding er weer is na betaling en dan per die en die dag, hoe kunnen ze dan volhouden dat je nog steeds virussen verstuurt, terwijl je verbinding er niet eens is?

Ik heb ook wel eens te maken gehad met @home klanten die werden afgesloten ivm trojans. Modem werkt ineens van de ene op de andere dag niet meer, mensen denken dat het een storing is en besluiten 2 dagen later maar eens te bellen: het is een virus of trojan op de PC. @home heeft die mensen gezegd dat ze de verbinding er weer op zouden doen, maar dat die mensen de PC wel schoon moesten maken of opnieuw moesten installeren. Vervolgens hebben ze die PC 2 dagen met de kabel eruit gebruikt en ben ik gekomen om de zooi eens flink op te schonen. Nooit gedoe gehad met heraansluiting, het was na het eerste telefoontje allemaal klaar en die mensen hebben er ook nooit weer iets van gehoord.

Wat betreft je betalingsachterstand: heb je al vaker betalingsachterstand gehad? @home kan ontzettend kut doen als het al vaker gebeurd is nml. Ik ken iemand die de betaling voldaan had, alles afgeschreven van de rekening, paar dagen gewacht heeft, vervolgens @home bellen waar de verbinding bleef: "We sluiten u niet opnieuw aan want dit is nou al de zoveelste keer". Boos de hoorn opgeklapt, alle zooi van de muur getrokken en bij andere kabelboer wat besteld. @Home heeft ie met veel gescheld en gevloek opgezegd en heeft ie ook nooit weer wat van gehoord.

• Jazekerrrrr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-02 13:29
Ik heb het idd ook wel is meegemaakt dat ze bij mensen het internet afsluiten wegens een virus alleen ik vind wel dat ze dat eerst mogen zeggen voordat ze dat doen. mischien doen ze dat wel via de mail maarja als je geen internet hebt wordt het een beetje moeilijk om je mail te bekijken.

dus ik bij die mensen alles opnieuw geinstalleerd weer opgebelt en daarna deed internet het weer. Dus waarom ze het bij jou niet aansluiten zou ik dan ook niet weten.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:19

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

@home is ooit een goede priovider geweest, maar de laatste paar jaar maken ze er gewoon een *** zooi van. Ik help mensen regelmatig met computer problemen en internet aansluitingen van @home, 9 van de 10 keer dat ik problemen met @home meemaak heeft @home weer iets stoms uitgehaald en ligt het probleem niet bij de mensen thuis. Zo ook bij mijn vriendin. Eind vorig jaar is zij verhuist, maar bleef in dezelfde stad wonen. Dus netjes optijd @home ingeligt en alles zou geregeld worden, mar op de dag dta zij in haar nieuwe huisje weer verbinding moest hebben niets noppes nada... Ander halfe week niets ander dan bellen met de @home helpdesk (wat een betaald nummer is. |:( ) Uiteindelijk krijgt ze een helpdesk medewerker aan de telefoon (na bijna twee weken) die dood leuk doet of mijn vriendin gek is, omdat het al twee weken bekend is dat ze geen nieuwe aansluitingen of verhuizingen uit kunnen voeren vanwege een storing die ze nog niet opgelost konden krijgen. Twee weken met zo'n storing waar nergens melding van wordt gedaan... wat voor a-technische gasten zitten daar.

In iedergeval heeft mijn vriendin een brief gestuurd waarin zij abonnement geld en telefoon kosten terug claimed, deze laatste was nogal opgelopen. Maar alleen een deel van haar abonnements geld heeft zij terug gekregen na.... bijna 2 a 3 weken zonder verbinding gezeten te hebben. Ik wilde er in eerste instantie werk van maken om ook de telefoon kosten terug te claimen (via rechtbijstand) alleen had mijn vriendin geen zin in dat gedonder.

Op het ogenblik ben ik bezig met een nieuwbouw woning in dezelfde stad, maar @home zal er bij mij, in mijn nieuwe woning niet in komen, ik blijf mooi gebruik maken van een ADSL verbinding van XS4ALL, die wel kwaliteit kunnen leveren.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• WeirdEye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-01 21:30

WeirdEye

Eindbaas

Verwijderd schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 14:30:
Hallo iedereen,

*knip*

Ze kreeg toen te horen dat ik gedeactiveert ben wegens een virus dat 1000den emails over de hele wereld verstuurt, volgens hun zijn er klachten bij @home binnen gekomen over mijn "spam" en hebben ze een zogenaamde waarschuwings mail naar het hoofdadres gestuurt, welke ik nooit ontvangen heb. Een kopie sturen van deze mail was ook onmogelijk volgens de @home helpdesk.

*knip*
Wij kregen wel een mail dat we binnen 7 dagen het virus moesten verwijderen/computer formateren, enkele dagen later zou ik maar formateren en herinstalleren, kom ik thuis internet eraf, waren we ook gedeactiveert, gebeld, maar ze konden me meteen weer activeren, modem reset en we hadden weer internet.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-02 13:11

SeatRider

Hips don't lie

Raar ook, als er spam verstuurd wordt vanaf je hoofdadres jouw modem blokkeren. Iedereen toch kan toch een emailadres spoofen. Het lijkt me dat ze eerst even de IP adressen controleren waarvanaf dat gebeurt. Als het vanaf jouw IP adres gebeurt dan pas hebben ze een punt.

Overigens, voor iemand zonder internet kun je verdacht goed posten hier ;)

Nederlands is makkelijker als je denkt

Verwijderd

SeatRider schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 15:13:
Raar ook, als er spam verstuurd wordt vanaf je hoofdadres jouw modem blokkeren. Iedereen toch kan toch een emailadres spoofen. Het lijkt me dat ze eerst even de IP adressen controleren waarvanaf dat gebeurt. Als het vanaf jouw IP adres gebeurt dan pas hebben ze een punt.

Headers opzoeken en klaar is kees :) Elk beheerder met verstand forward deze spam mails direct naar abuse at home.nl, inclusief headers.

Ik geloof dat @home in de voorwaarden dit ook heeft staan, mbt spam kan een ISP ontzettend in de problemen mee komen (denk maar aan mailblacklisting, boetes voor onnodig verkeer gebruik etc)

Als jij op het moment partijen spam zit te versturen, gaan ze je niet een brief of mail schrijven oid, nee ze doen wat juist is :) Verder voorkomen.

Verder zou ik maar kijken naar goede protectie mbt email & antivirus.

Verwijderd

Topicstarter
_JGC_ schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 14:39:

Wat betreft je betalingsachterstand: heb je al vaker betalingsachterstand gehad?
Nee hoor, heb nooit eerder betalings achterstanden gehad, dat een afschrijving weleens mislukt en ze vragen of het even overgemaakt kan worden, lijkt me niet echt een groot probleem voor hun.

Het is altijd netjes in dezelfde maand nog overgemaakt en zit er nu al ongeveer 5jaar.

Verwijderd

Topicstarter
WeirdEye schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 15:05:
[...]

Wij kregen wel een mail dat we binnen 7 dagen het virus moesten verwijderen/computer formateren, enkele dagen later zou ik maar formateren en herinstalleren, kom ik thuis internet eraf, waren we ook gedeactiveert, gebeld, maar ze konden me meteen weer activeren, modem reset en we hadden weer internet.
Ze beweerden dat ik ook zo een soort mail heb gehad, maar helaas ik heb niks ontvangen. Ik heb nog gekeken via webmail op mijn werk en bij me vriendin, maar noppes.

Zondag als ik thuis kom zal ik het nogmaals proberen via de helpdesk en ze vertellen dat ik geen virussen heb. Ik ben benieuwd of ze me dan meteen kunnen aansluiten of ik weer een dag moet wachten.

Verwijderd

Topicstarter
SeatRider schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 15:13:

Dat wou ik ook graag zien, de mails die ik zou verstuurt hebben via mijn ip. Maar dat willen ze niet overhandigen, helaas. Voor mij is het dan moeilijk te geloven.

Dankzij me vriendin kan ik nog een beetje genieten van het internet en op me werk doen ze daar ook niet zo moeilijk over ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 15:19:
[...]

Headers opzoeken en klaar is kees :) Elk beheerder met verstand forward deze spam mails direct naar abuse at home.nl, inclusief headers.

Ik geloof dat @home in de voorwaarden dit ook heeft staan, mbt spam kan een ISP ontzettend in de problemen mee komen (denk maar aan mailblacklisting, boetes voor onnodig verkeer gebruik etc)

Als jij op het moment partijen spam zit te versturen, gaan ze je niet een brief of mail schrijven oid, nee ze doen wat juist is :) Verder voorkomen.

Verder zou ik maar kijken naar goede protectie mbt email & antivirus.
Dat snap ik dan ook wel dat ze de modem dicht gooien om verdere problemen te voorkomen, maar een brief per post zou dan wel op zijn plaats zijn. Na 3dagen gebelt te hebben met de helpdesk en ellen lange wachtrijen voor de technische dienst is dit heel erg frustrerend, vooral als je pas na 3dagen de "echte" reden van deactivatie krijgt te horen. Helaas word er geen bewijs gelevert, dit vind ik voor mij wel het belangrijkste. Zeker als je eerst zegt dat het vanwege een achterstallige betaling is, die nog niets een overdreven lang staat (Enkele dagen)

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:43
Ik heb vaker bij klanten meegemaakt dat XS4all of Planet ze afsloot vanwege spam of virussen. Na telefonisch overleg werden dan de pc's gescanned op virussen en evt de mailserver gechecked. De resultaten koppelde ik dan terug naar de provider (printscreen/rapportje van de gevonden virussen op fax of mail zetten). Dan werd de verbinding weer opengezet. Maar bij XS4all en Planet hebben ze wel een betere (en bereikbare) helpdesk dan @Home. De helpdesk van @Home is gewoon prut.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:21
Ach jah als je massive portscans uitvoert bij @Slomo dan krijg je mailtje dat wanneer dit volgende keer weer gebeurt, je afgesloten zult worden ivm hacken. Dus voor mensen die een beetje willen scannen, dan is @Slomo = nogo !

Verder heb ik er zelf ook gedonder mee gehad.. Vaak afgesloten met betalingsachterstand, terwijl dat maar 1 keer gebeurt is. Daarna nog 2 keer afgesloten geweest maar dan zegt ene medewerker dat het aan ons ligt, terwijl de andere zegt dat ze met administratie achterstand kampen, maar ja dat mogen ze 'officieel' niet zeggen. Verder de 'laatste' keer dat we hebben gebeld met @Slomo zei de mederwerkster dat wij maar wanbetalers waren en werd doodleuk de hoorn erop gegooid.. Naja nadat we een nieuwe provider hadden - Wanadoo, nu Orange, werkt overigens als een trein en veel goedkoper !! - nog even gechat met een jongen die 's avonds daar werkt. Nagevraagd over die betalingsachterstand en dergelijke, en hij vertelde mij ook dat zij ermee kampten... Naja toen was het kwaad toch al geschied, of het goed eigenlijk, want Wanadoo is veel beter in mijn ervaring.

Verder waren er kennisen van ons die ook @Slomo hadden genomen. Dus laten aansluiten door @Slomo zelf - beetje a-technische mensen - en het werkte... de eerste 10 minuten. Net nadat de monteurs weg waren, deed ie het niet meer. Veel heen en weer gebel en gedoe, kwamen ze kijken, lijnmeting doen en dergelijke. Ja probleem onder de grond. Gegraven, niets kunnen vinden, Internet deed het weer. Dag erop, internet weer kaduuk. Naja zo nog 3 maanden door gegaan, @Slomo opgezegd en mooi naar KPN gegaan - tjah ze wonen in een plaatsje met weinig ISP's en dit was een van de beste -, mensen hebben gewoon internet en zijn er dolgelukkig mee...

Maar goed iedereen die nieuwe internet verbinding wil hebben raad ik @Slomo af, het is goed zolang het werkt, is het kapot dan heb je pech, dat is mijn ervaring hun policy. Pak maar XS4All of Planet voor goede klantenservice, en - ik vind dat iig - Orange of TweakDSL voor een hele goede snelheid !

Verwijderd

Hou nou es op met dat gebash over @home :/

Als jij niet betaald sluiten ze je af, terecht. Als jij Massive portscans gaat zitten uitvoeren (en @home krijgt klachten mbt abuse op verschillende servers etc) dan natuurlijk krijg je een mail. De helpdesk die @home heeft hanteren een bepaalde policy, mocht het te technisch worden verbinden ze je door met de TD.

Wel grappig dat ik gister nog een oud artikel las over @home & de toekomstplannen, dat ze vroeger enorm de fout in waren gegaan door alsmaar klanten aan te nemen zonder dat daar nog capaciteit voor was :) En dat heeft @home ook juist in een enorm slecht daglicht gezet.

Vergeet ook even niet dat Wanadoo / Casema hier ook lekker aan meededen. Op het begin leverde hun ook crappy verbindingen, het is niet alleen @home.

Van de bijna 2 jaar aan verbinding die ik heb draaien bij @home, is er niet veel schokkens gebeurd. Na de snelheidsverhoging hier en daar wat downtime & uitval, maar dat was binnen een uur weer opgelost.

En ja mbt tot prijs geef ik je wel gelijk, maar vergeet niet dat @home wel het meest makkelijkst is :) Je ontvangt een kabelsetje, sluit de boel aan, en je bent online :)

Dat is de reden waarom ik nog geen adsl genomen heb, gekloot met telefoonlijnen, afstand... nah :) Heb het liever eenvoudig.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2006 10:16 ]

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:43
Verwijderd schreef op zondag 23 juli 2006 @ 10:15:
Hou nou es op met dat gebash over @home :/

Als jij niet betaald sluiten ze je af, terecht. Als jij Massive portscans gaat zitten uitvoeren (en @home krijgt klachten mbt abuse op verschillende servers etc) dan natuurlijk krijg je een mail. De helpdesk die @home heeft hanteren een bepaalde policy, mocht het te technisch worden verbinden ze je door met de TD.

Wel grappig dat ik gister nog een oud artikel las over @home & de toekomstplannen, dat ze vroeger enorm de fout in waren gegaan door alsmaar klanten aan te nemen zonder dat daar nog capaciteit voor was :) En dat heeft @home ook juist in een enorm slecht daglicht gezet.

Vergeet ook even niet dat Wanadoo / Casema hier ook lekker aan meededen. Op het begin leverde hun ook crappy verbindingen, het is niet alleen @home.

Van de bijna 2 jaar aan verbinding die ik heb draaien bij @home, is er niet veel schokkens gebeurd. Na de snelheidsverhoging hier en daar wat downtime & uitval, maar dat was binnen een uur weer opgelost.

En ja mbt tot prijs geef ik je wel gelijk, maar vergeet niet dat @home wel het meest makkelijkst is :) Je ontvangt een kabelsetje, sluit de boel aan, en je bent online :)

Dat is de reden waarom ik nog geen adsl genomen heb, gekloot met telefoonlijnen, afstand... nah :) Heb het liever eenvoudig.
@Home werkt in principe goed, ik gebruik het nu ook al een jaar of 3, na 5 jaar chello gehad te hebben. Overstap destijds gedaan omdat dat hier de manier was om van een overbezet com21 platform naar een splinternieuw eurodocsis platform te komen. Inmiddels is Chello hier ook Eurodocsis en is de kwaliteit ervan ook gewoon goed.

Het enige wat ik op @home tegen heb is de manier waarop ze tegenwoordig de helpdesk en administratie geregeld hebben. Laatst had ik een klant die geen verbinding had, klant had al een paar keer de helpdesk gebeld, kwamen ze vertellen dat het aan de PC lag, er zou een firewall op zitten. Nou ben ik geen expert in Arris modems (heb zelf motorola), maar als de webinterface aangeeft dat ie geen upstream signaal kan vinden en de hele dag aan het scannen is, ligt het niet aan de PC. Een uur aan de helpdesk gehangen, verdeeld over 1e en 2e lijns, zou monteur komen die nooit geweest is. Vervolgens de lokale kabelboer maar gebeld (@home levert over het kabelnet van die toko, chello wordt geleverd door de toko zelf), die heeft het de volgende dag gefixt. Voorheen regelde @home dat altijd voor je en was dit ook de reden waarom ik hier altijd @home aansloot: als er iets was, je belt @home, je krijgt binnen 5 minuten iemand aan de lijn en ze regelen alles voor je. Nu mag je daar zelf achteraan helaas.

Verwijderd

Topicstarter
Op zich heb ik nog nooit problemen gehad met @home in de 5jaar dat ik er zit (Roosendaal) In het begin was het nog wel een beetje in de kinderschoentjes en was het nog erger dan de casema zelf, maar het werd wel steeds beter naar mijn mening.

Alleen de helpdesk is nog niks verandert na al die jaren, ik vind het gewoon jammer dat het zo moet gaan. Reactie's op mijn email naar support heb ik nog steeds niet gehad, dat ik had ook wel verwacht.

Ik ga vanavond weer proberen om ge-activeert te worden door te bellen met de helpdesk, hopelijk komen we er wel uit dan.

Iniedergeval nog bedankt voor al jullie reactie's :)

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-02 10:38
Verwijderd schreef op zondag 23 juli 2006 @ 10:15:
maar vergeet niet dat @home wel het meest makkelijkst is :) Je ontvangt een kabelsetje, sluit de boel aan, en je bent online :)

Dit is ook de reden dat ik nu 1,5 jaar bij @home zit al.
Ik had sinds 1998 planet en sinds 2001 adsl.
Echter woon ik zover van de centrale af dat 1,5 jaar terug met de laatste snelheidsverhoging mijn verbinding zo onstabiel werd dat ik (toen heel eng) overgestapt ben naar @home.
Ik haal nu met 8 mbit 997 kb/s.
Niks geen gedoe met afstand enzo.
Geef mij maar @home...

P.S. Natuurlijk is zoiets per situatie verschillend.
Bij de een zal adsl beter werken en bij de ander kabel...

[ Voor 8% gewijzigd door knorde op 24-07-2006 09:06 ]

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

Pagina: 1