Toon posts:

Iconen bureaublad krijgen raar gevormde schaduw

Pagina: 1
Acties:
  • 895 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

zit hier al een flink tijdje mee maar heb me telkens maar niet eraan proberen te storen omdat ik het te druk had met andere dingen doen dan dit oplossen. Nu dan toch ff de vraag. Ik weet nog precies hoe het gebeurde. Een vriend van me stuurde me een word document met daarin 3 foto's, en de vraag of ik die eruit kon halen en naar jpg zetten (in de originele grootte that is.) Enfin ik dus wat dingen proberen, ik klik op een gegeven moment zo'n foto aan, ctrl+c, op het bureaublad druk ik crtl+v en ja ik kreeg een scrap ding er staan. Nog niet de foto dus maar toch. Maar wat gebeurde er nog meer? dit:

Afbeeldingslocatie: http://img362.imageshack.us/img362/5584/tempjx1.th.jpg

achter alle iconen is een raar zwart stuk gekomen. Het is geen normale schaduw, want niet bij alle iconen heeft die 'schaduw' dezelfde proporties. Ik kan hem niet uitzetten via extra opties transparante achtergrond voor iconen ofzo. En ik weet zeker dat het te maken had met die afbeelding kopieren vanuit word want het gebeurde precies tegelijk, dat die scrap dinges gectrl+v't werd en die dingen poef ineens allmaal zwarte troep achtr die iconen. Dit rare zwarte achter die iconen heb ik alleen op mn bureaublad, niet in mn mappen.

hoop dat iemand me kan helpen. En let niet op de rotzooi op mn bureaublad, ik gebruik dat gewoon altijd als temp space wanneer ik bezig ben met dingen.

grtz, Snuur

Verwijderd

Topicstarter
Yo, ik zit nog altijd hiermee, Ik heb vanalles geprobeerd, maar ik kan nergens een oplossing vinden. In mappen is dit niet, op het bureaublad wel... plz iemand een oplossing?

• Henri
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Is niet toevallig active desktop ingeschakeld?
Als je bij eigenschappen een ander thema start is het dan weg?
Heb je bij eigenschappen alle opties bekeken en niets vreemds gezien?

Verwijderd

Topicstarter
hey, active desktop, waar controleer ik dat? een ander thema werkt niet, enkel krijgt de rare schaduw dan een andere kleur. En de opties bij eigenschappen zijn ook normaal ja.

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:34

DizzyWeb

Ondertiteld

Rechtsklikken op bureaublad > Arrange Icons By > Lock Web Icons on Desktop

• donzz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-06 11:54
ga naar: start-settings-system-advanced-performance en zorg dat "use drop shadowsfor icons ..." aangevinkt staat

alles kan kapot; beter dat ik het nu test dan dat er straks iemand komt klagen

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:21
Verwijderd schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 03:05:
Yo, ik zit nog altijd hiermee, Ik heb vanalles geprobeerd, maar ik kan nergens een oplossing vinden. In mappen is dit niet, op het bureaublad wel... plz iemand een oplossing?
Download even het programma Tweak XP
Hiermee kun je een hoop instellingen veranderen voor XP.
Een van de opties hierin is het verandern van de achtergrond kleur van snelkoppelingen op je bureaublad. Hiermee kun je de schaduw bij de iconen weghalen en deze weer transparant maken.

edit:
Ben er niet helemaal zeker van dat dit gaat werken!

[ Voor 5% gewijzigd door Robbie T op 02-10-2006 02:10 ]

Pagina: 1