Onscherpe foto verscherpen

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-01 10:19
Ik ben een noob op het bewerken van foto's maar heb nu een foto welke ik toch wat scherper (of tenminste één onderdeel ervan) wil maken:

http://mennotours.nl/dingen/boogerd_onscherp.jpg

Het betreft Michael Boogerd (de fietser in het rood wit blauw). Ik gebruik zelf alleen Macromedia Fireworks 8. Ik heb het "sharpen mask" geprobeerd op de hele foto en op een uitgesneden boogerd maar dit geeft geen visueel resultaat. Iemand tips?

.

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik zou hier niet eens aan beginnen. Orgineel is te onscherp om nog verbetering in aan te brengen.

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-01 15:23

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Lijkt mij ook een enkeltje prullenbak.....

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-01 14:39

Sick Nick

Drop the top!

Ik snap ook niet dat je de boel zo bewogen krijgt, de sluitertijd was 1/185e waarmee je prima een onbewogen foto kan maken. Volgende keer je camera gewoon stilhouden, hier kan je weinig meer van maken helaas.

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06-2025

JvW

On my way home...

Ik ben geen expert in foto-bewerking, maar ik denk dat het moeilijk wordt dit scherper te krijgen. Het is niet alleen maar een focus-probleem; de hele foto is bewogen.

Aan mijn bijdrage heb je niet veel, maar ik heb ook wel een aantal soortgelijke foto's. Ik ga dit topic dus wel volgen. Ben benieuwd of er een adequate oplossing is.

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07-2025
opsturen naar CSI, als je ziet wat ze daar met foto's kunnen.... :+

nee, sorry, deze foto is echt niet te redden, veel te veel bewegingsonscherpte, zowel door het bewegen van het onderwerp als van de camera.

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-01 14:03

Zoefff

❤ 

Met alle respect, deze foto is gewoon mislukt met hoofdletter M. Moet je niet te veel tijd in steken want dat is zonde van de moeite. Weggooien, even balen, bedenken waarom 'ie mislukt is, en de volgende keer een betere foto maken :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.