Toon posts:

Speedlinq verbindingsproblemen

Pagina: 1
Acties:
  • 169 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn ervaring met speedlinq is tot nu toe bepaald slecht:
10 juni van dit jaar heb ik me aangemeld voor een adsl-verbinding, waarna er door speedlinq werd beloofd binnen vier weken een welkomstbrief met

aansluitdatum/inloggegevens etc. + een door mij besteld modem toe te sturen
Het door mij verschuldigde bedrag voor het modem werd na een week door speedlinq van m'n rekening afgeschreven.

Nu...22 juli, dus ruim zes weken verder, heb ik nog helemaal NIETS van die firma vernomen, terwijl over drie dagen m'n huidige internetverbinding
eruitgaat wegens het aflopen van het contract met m'n vorige provider.
Zelf heb ik ze inmiddels al drie brieven geschreven, waaronder -omdat er in het gehéél niet wordt gereageerd- één aangetekend en daarnaast tot twee maal toe

via de site een nieuwe welkomstbrief aangevraagd.
Het enige telefoontje wat ik met de schandalig dure helpdesk heb gepleegd leverde niets dan ergernis op, want na 10 min. in de wacht te zijn gezet werd de

verbinding van hun kant verbroken!!.....€ 7,- weg....
Verder ben ik vorige week behoorlijk geschrokken toen ik via de volgende link een aantal reacties over speedlinq las:

http://www.trosradar.nl/PHP/printtopic/28131/30/print en ik heb inmiddels flink spijt van m'n aanmelding.
Enfin, m'n volgende brief aan speedlinq gaat uiteraard over wat ik van hun kant ervaar als zijnde een 'wanprestatie' en dat wat mij betreft, het contract richting

prullenbak kan......

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:10

SeatRider

Hips don't lie

Mijn eerste reaktie; misschien voortaan eerst rondkijken naar welke ervaringen mensen hebben met een produkt dat je dreigt aan te schaffen in plaats van achteraf...

En je topictitel is nou ook niet echt verhelderend ;)

Nederlands is makkelijker als je denkt

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-01 18:26
Voor elk bedrijf geldt: als ze alleen voor een euro per minuut telefonisch bereikbaar zijn, blijf er dan weg!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-02 23:15
SeatRider schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 10:42:
Mijn eerste reaktie; misschien voortaan eerst rondkijken naar welke ervaringen mensen hebben met een produkt dat je dreigt aan te schaffen in plaats van achteraf...
^^ wat hij zegt ^^

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• brutalbasterd
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-02 11:37
Ik zit ook bij speedlinq en heb eigenlijk geen problemen ondervonden.
De goedkoopste manier om met ze te communiceren is via de email.

http://www.speedlinq.nl/php/contact.php

Speedlinq communiceert zoveel mogelijk per e-mail. Je kunt Speedlinq het best per e-mail contacteren via onze formulieren. Kijk echter eerst of je het antwoord op je vraag niet gewoon kunt vinden via de veel gestelde vragen pagina. Klik hier.

De meeste contact formulieren worden digitaal aan ons verzonden. Slechts een beperkt aantal dient per post toegestuurd te worden. Papieren communicatie (brieven) via de Speedlinq formulieren wordt met voorrang behandeld ten opzichte van communicatie die loopt via persoonlijke brieven (dus niet standaard formulieren).

Voor een spoedig antwoord adviseren wij daarom de Speedlinq formulieren te gebruiken.

This message was deleted

Verwijderd

Topicstarter
Op de site van speedlinq werd notabene vermeld dat het zou gaan om "beste koop"/consumentenbond. (?) (http://www.speedlinq.nl/php/)
Bij diezelfde bond kun je nu een actie beginnen !!
KPN schijnt bij speedlinq ook een vinger in de pap te hebben wat toch wel enig vertrouwen wekte....Dat, gecombineerd met een aantal positieve reacties gaven voor mij toen de doorslag.
De ervaringen van nu + de reacties via de link in m'n aanhef geven helaas een ander beeld.

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Tja, sommige mensen zeggen, "you get what you pay for", maar ik heb mezelf en een paar kennissen aangesloten op deze jongens, en altijd keurig binnen 2 weken modem binnen en aangesloten. K denk dat t ook een beetje n kwestie van ongeluk is. Ik heb de dure helpdesk maar 1x nodig gehad voor een stabiliteitsprobleempje, dat eigenlijk toch in m'n modemfirmware lag. Natuurlijk, je staat volledig recht erin om je gelijk te halen, maar stel je voor dat er een miscommunicatie is geweest bij het aanmelden. 1 cijfer van je postcode verkeerd ofzo. Heb je je telefonisch aangemeld of via de site?

Verwijderd

Topicstarter
brutalbasterd schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 10:50:
De goedkoopste manier om met ze te communiceren is via de email.

http://www.speedlinq.nl/php/contact.php

Speedlinq communiceert zoveel mogelijk per e-mail. Je kunt Speedlinq het best per e-mail contacteren via onze formulieren. Kijk echter eerst of je het antwoord op je vraag niet gewoon kunt vinden via de veel gestelde vragen pagina. Klik hier.

De meeste contact formulieren worden digitaal aan ons verzonden. Slechts een beperkt aantal dient per post toegestuurd te worden. Papieren communicatie (brieven) via de Speedlinq formulieren wordt met voorrang behandeld ten opzichte van communicatie die loopt via persoonlijke brieven (dus niet standaard formulieren).

Voor een spoedig antwoord adviseren wij daarom de Speedlinq formulieren te gebruiken.

Op de aanvraag van twee nieuwe welkomstbrieven + drie handgeschreven brieven w.o. een aangetekend, heb ik in ieder geval geen enkele reactie van ze gehad.
Hoezo communiceren....??

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-02 16:27

JvS

Ik heb hem zelf ook

De consumentenbond kijkt bij die test alleen maar naar de specificaties van het geleverde product, niet naar de klant tevredenheid. De enige recente test die online te vinden is, is die van Trosradar, waar de 10 grootste ISP's getest worden. De top5: Xs4all, Demon, Direct-adsl, Planet, Hetnet :o. Speedlinq komt in die test als 9e of 10e uit de test.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Had je toevallig dit topic al gezien?

[rml][ Speedlinq] Ervaringen - Deel 3[/rml]

Zijn meer mensen met negatieve ervaringen

Mooooooeeeee......

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 10:39:
Nu...22 juli, dus ruim zes weken verder, heb ik nog helemaal NIETS van die firma vernomen, terwijl over drie dagen m'n huidige internetverbinding
eruitgaat wegens het aflopen van het contract met m'n vorige provider.
...rest de vraag of dat ook een DSL verbinding is.

Anders kan Speedlinq helemaal niks opleveren omdat je huidige provider nog op het koper zit..

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
misbehavingman schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 10:52:
Tja, sommige mensen zeggen, "you get what you pay for", maar ik heb mezelf en een paar kennissen aangesloten op deze jongens, en altijd keurig binnen 2 weken modem binnen en aangesloten. K denk dat t ook een beetje n kwestie van ongeluk is. Ik heb de dure helpdesk maar 1x nodig gehad voor een stabiliteitsprobleempje, dat eigenlijk toch in m'n modemfirmware lag. Natuurlijk, je staat volledig recht erin om je gelijk te halen, maar stel je voor dat er een miscommunicatie is geweest bij het aanmelden. 1 cijfer van je postcode verkeerd ofzo. Heb je je telefonisch aangemeld of via de site?
Adresgegevens zijn correct, hetgeen onder meer blijkt uit m'n bankafschrift waarop het bedrag vermeld staat wat door speedlinq voor het modem is afgeschreven...
Een foutje sloot ik in eerste instantie niet uit,....maar geen enkele reactie na al die correspondentie !!?? wordt zelfs mij wat te gortig....

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:06
Dat het helpdesktarief een ramp is geeft Speedlinq zelf toe. Dat hoort bij hun prijzenstelsel. Bij andere providers betaal je standaard meer en krijg je ook een redelijke helpdesk. Speedlinq heeft ervoor gekozen de abonnementen over het algemeen een stuk goedkoper te maken dan bij anderen en dan de helpdesk goed duur te maken. Zolang je de helpdesk dus niet te vaak nodig hebt is het er goedkoop. Wat dat betreft mag je dus niet zeuren.

^ Wat hij zegt.

Verwijderd

Topicstarter
BackSlash32 schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 10:56:
[...]

...rest de vraag of dat ook een DSL verbinding is.

Anders kan Speedlinq helemaal niks opleveren omdat je huidige provider nog op het koper zit..
Had/heb nog adsl via HCC die mij hadden aangesloten via BBNed (werkte prima)
Toevallig werkt speedlinq ook met BBned dus dat zal het er niet moeilijker opmaken dacht ik zo.
Dat je -los daarvan- klanten op de hoogte houd van het verloop van zaken (zoals beloofd) lijkt me logisch.
Nu blijf ik in het ongewisse en krijg geen enkele reactie....

Verwijderd

Topicstarter
Z-Dragon schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 10:58:
Dat het helpdesktarief een ramp is geeft Speedlinq zelf toe. Dat hoort bij hun prijzenstelsel. Bij andere providers betaal je standaard meer en krijg je ook een redelijke helpdesk. Speedlinq heeft ervoor gekozen de abonnementen over het algemeen een stuk goedkoper te maken dan bij anderen en dan de helpdesk goed duur te maken. Zolang je de helpdesk dus niet te vaak nodig hebt is het er goedkoop. Wat dat betreft mag je dus niet zeuren.
Dat van die dure helpdesk wist ik van tevoren....daar 'zeur' ik ook niet over..
Wat ik wel kwalijk vind en waar ik over val, is dat de heren bij speedlinq in het geheel niet reageren op m'n brieven en mailtjes en ik nu dus maar moet zien uit te zoeken wat er gaat gebeuren en straks dus (waarschijnlijk) zonder internetverbinding kom te zitten
"Speedlinq communiceert het liefst via mail" stellen ze... Nou, die ervaring heb ik dus niet.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 11:02:
[...]

Had/heb nog adsl via HCC die mij hadden aangesloten via BBNed (werkte prima)
Toevallig werkt speedlinq ook met BBned dus dat zal het er niet moeilijker opmaken dacht ik zo.
Eh..

Dus wel.
Heb je HCC gewoon opgezegd of heb je een portering aangevraagd bij Speedlinq?
Dat je -los daarvan- klanten op de hoogte houd van het verloop van zaken (zoals beloofd) lijkt me logisch.
Nu blijf ik in het ongewisse en krijg geen enkele reactie....
Je blinkt zelf ook niet uit in duidelijkheid ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Een laatste aangetekende brief sturen met daarin de vermelding dat je het gestorte geld van de modem terug eist en dat ze je niet meer hoeven te voorzien van 1 van hun produkten, aangezien ze in gebreke zijn geblijven. Nu een normale provider opzoeken :)

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:03
Verwijderd schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 11:28:
Een laatste aangetekende brief sturen met daarin de vermelding dat je het gestorte geld van de modem terug eist en dat ze je niet meer hoeven te voorzien van 1 van hun produkten, aangezien ze in gebreke zijn geblijven. Nu een normale provider opzoeken :)
Gewoon geld laten storneren en een brief (aangetekdn) dat je na wan prestatie niet meer hun product wilt afnemen!

Verwijderd

jjbstolk schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 15:53:
[...]

Gewoon geld laten storneren en een brief (aangetekdn) dat je na wan prestatie niet meer hun product wilt afnemen!
Veel mensen doen het op die manier en het is tevens de meest onverstandige manier. Mocht het voor de rechter komen trek je altijd aan het kortste eind.

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-02 23:16
Misschien ben ik hiervoor niet aan het goede adres, maar is het geen idee om een soort productsurvey voor software producten te maken? Dan kunnen mensen hun ervaringen posten over software, maar bijvoorbeeld ook over hun ADSL verbinding.

_@/'

Verwijderd

Het is inderdaad heel erg slim om een abo op te zeggen wegens wanprestatie als ze nog niet eens kunnen leveren en ze nog niet in de gelegenheid zijn gesteld een eventueel leveringsprobleem (wat zich openbaart op de leveringsdatum) te verhelpen ja...

Daarnaast hebben bedrijven standaard vier weken de tijd om een brief te beantwoorden. Volgens mij heeft Speedlinq die tijd nog niet gekregen. That said: er zijn betere providers, en dat is een understatement.

• misterx11
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:52
heb zelf sinds een paar dagen speedlinq maar bij mij werkt het tot nu toe perfect afgezien van een klein opstartprobleem.

Welkomstbrief na de 1e week na aanmelding ontvangen router een paar dagen voor oplevering,
Heb wel na de oplevering van de lijn door kpn ( hadden een telefoon lijn bij mij in het huis genomen die vlak naast de computer uit de muur kwam en die monteur had het getest en er bleek een dsl signaal op te zitten dus ik vervolgens alles aangesloten maar geen dsl signaal ik onder de vloer :S de lijn maar ff gevolgd vanaf het isra punt blijkt dat die hele lijn niet aangesloten is kpn _/-\o_ )
Dus alles maar ff vanaf het isra punt aangesloten en toen bleek dat ik wel dsl verbinding had maar geen internet dus ff helpdesk gebeld en die gaven mij het advies om bij de configuratie van de router niet het comfort abbonement zonder bellen te selecteren maar het all-in abbonement zodat die makkelijk een ip kon krijgen dus ik opgehangen en dat geprobeerd maar helaas geen ip. Dus nog een keer 10 min a 70 eurocent aan de lijn gehangen en bleek dat het probleem niet bij mij lag maar dat er geen data signaal over de lijn gestuurd kon worden en of ik de modem aan wou laten staan zodat hun konden proberen er wat aan te doen . En de dag erna maar eens geprobeerd of het werkte en warempel het internet werkte ook :)
Pagina: 1