beter koelen van me coolmaster stacker.

Pagina: 1
Acties:

• darkphoenix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-01 17:16
Ik heb dus een coolmaster stacker STC-T01

en ik wil een betere koeling of airflow.

Afbeeldingslocatie: http://img154.imageshack.us/img154/7741/koelingga4.th.jpg dit is me kast

en ik heb ook een asus 7950GX2 die ik cool wil houden. heeft iemand tips?

Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver

Verwijderd

Een CrossFlow Fan bij de stacker doet wonderen... Ze zijn niet eens zo erg luid + je kunt die crossflow fan goed gebruiken om je kabels een beetje weg te werken (passen er een beetje achter...

Verwijderd

Begin maar eerst om je kabels goed op te ruimen, want die zien er niet uit.. :X . Tevens kan je voor je stacker een crossflow fan kopen die je op de bodem legt en een groot hoeveelheid luchverplaatsen heeft. edit ( net te laat) :P

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2006 09:34 ]

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:51

Dentheman

Zie signature

ik kan niet zien of je een intake fan hebt, als je die niet hebt zou ik er maar ééntje aanschaffen.

Maar waarom beter koelen? Wat zijn je huidige temps van je onderdelen?

Zie ondertitel

• Ikke!
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-09-2025

Ikke!

aka Netfinity

De 120 mm intake fan(s) zitten aan de voorkant, voor de 4 in 3 module(s). Zo te zien heeft hij er één.
Je kan er eventueel een tweede of derde bijkopen. Ook een stil 80 mm fannetje in je zijpaneel helpt wel om iets koelere lucht naar je cpu te blazen. Crossflowfan scheelt ook een paar graden en komt niet op de bodem, maar rechtop rechts naast je moederbord. Op die sleuf dus.

Klik mee voor GoT!........

Verwijderd

Ikzelf heb ook deze kast, en je kunt zo'n beetje overal fans kwijt. Kijk eens in het CM Stacker Topic zou ik zeggen.

Ik heb in de voorzijde 3 Papst fans als intake, waarvan 2 met tie-wraps zijn gemonteerd. Dit kan perfect en is zo gebeurd. Dan heb ik in de achterzijde een Thermaltake Fan van 60CFM, en onderin 2x80mm fans op 5v om de airflow te verbeteren. Ik zie dat jij nog steeds dat bracket erin hebt. Ook in de zijpaneel en bovenin heb ik een 80mm fan geplaatst.
Moet wel zeggen dat die fans bij elkaar zo'n beetje evenveel gekost hebben als de stacker zelf, maar met dit weer kun je niet genoeg koelen. Verder zou ik je kabels eens opruimen in de kast, zoals je het nu hebt vind ik het niet gek dat de temps tegenvallen.

Zo ziet het er bij mij ongeveer uit:

Afbeeldingslocatie: http://img90.imageshack.us/img90/5658/p1100590vi4.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img218.imageshack.us/img218/7755/p1080568mj6.th.jpg

Ondertussen heb ik een rounded IDE kabel geplaatst en de Papst die achterin zit omgedraait met de Thermaltake Fan die voorin bovenin zat, zodat de outtake iets meer werd...
Op de onderste foto waren de USB kabels nog aangesloten, aangezien ik die weinig gebruik heb ik die later weggedrukt bovenin, ook voor de airflow :P

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2006 12:18 ]

• darkphoenix
Moeten fans nu altijd de lucht naar buiten vervoeren? want onderaan heb ik plaats voor 2 X 80mm fans.
en die moeten dus de lucht naar buiten vervoeren en dus niet door de kast heen blazen?
Dus zeg maar die cross flow fan die zal dat dus doen!

[ Voor 15% gewijzigd door darkphoenix op 22-07-2006 13:14 ]

Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:53
Onderin naar binnen blazen (koude lucht daalt, dus dat wil je naar binnen krijgen), bovenin naar buiten blazen (warme lucht stijgt, dus dat moet eruit).

The devil is in the details.

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:57
Als je de FAQ had doorgelezen dan had je precies kunnen lezen hoe je het wel moet aanpakken.
DIt is meer een pats topic van "kijk hoe stoer ik ben me met me hardware".
Beetje meer moeite nemen om een topic te maken mag imo ook wel

[ Voor 5% gewijzigd door ID-College op 22-07-2006 13:20 ]

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 12:14:
Ikzelf heb ook deze kast, en je kunt zo'n beetje overal fans kwijt. Kijk eens in het CM Stacker Topic zou ik zeggen.

Ik heb in de voorzijde 3 Papst fans als intake, waarvan 2 met tie-wraps zijn gemonteerd. Dit kan perfect en is zo gebeurd. Dan heb ik in de achterzijde een Thermaltake Fan van 60CFM, en onderin 2x80mm fans op 5v om de airflow te verbeteren. Ik zie dat jij nog steeds dat bracket erin hebt. Ook in de zijpaneel en bovenin heb ik een 80mm fan geplaatst.
Moet wel zeggen dat die fans bij elkaar zo'n beetje evenveel gekost hebben als de stacker zelf, maar met dit weer kun je niet genoeg koelen. Verder zou ik je kabels eens opruimen in de kast, zoals je het nu hebt vind ik het niet gek dat de temps tegenvallen.

Zo ziet het er bij mij ongeveer uit:

[afbeelding]

[afbeelding]

Ondertussen heb ik een rounded IDE kabel geplaatst en de Papst die achterin zit omgedraait met de Thermaltake Fan die voorin bovenin zat, zodat de outtake iets meer werd...
Op de onderste foto waren de USB kabels nog aangesloten, aangezien ik die weinig gebruik heb ik die later weggedrukt bovenin, ook voor de airflow :P
Wat is die op je TTBT?

• darkphoenix
ID-College schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 13:20:
Als je de FAQ had doorgelezen dan had je precies kunnen lezen hoe je het wel moet aanpakken.
DIt is meer een pats topic van "kijk hoe stoer ik ben me met me hardware".
Beetje meer moeite nemen om een topic te maken mag imo ook wel
Ik had misschien iets meer zelf kunnen vinden maar hoor liever echte gebruikers ervaring gericht op mijn kast, en wat is in godsnaam paterig hieraan? heb je een complex?

Verwijderd

Das een silverstone FM121, staat normaal gesproken op 110cfm @ 2400rpm, als ik ga slapen zet ik em laag. Maakt wel redelijk wat geluid op volle stand, en er zit een lelijke fancontroller bij die je nodig hebt om em te regelen (is 2pins aansluiting), die heb ik maar met dubbelzijdig tape in een PCI bracket aan de achterzijde geplakt. moest em daarvoor wel wat "kleiner maken" zodat alleen dat voorste plaatje met draaiknop nog over was.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2006 13:32 ]

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Kan die niet op je eigen fancontroller dan?
Of moederbord (belangrijker)

[ Voor 26% gewijzigd door Saturnus op 22-07-2006 13:40 ]

Verwijderd

Nee, vanwege de apparte 2pins aansluiting voor die fancontroller. De 3 pinnen die je normaal in 1 connector hebt zijn dus opgesplitst in een voor de RPM uit te lezen (mobo) en die apparte om de snelheid te regelen, daarvan hebben ze een 2-pins aansluiting gemaakt die dus alleen op die controller zit die je erbij krijgt.

• darkphoenix
Oke advies opgevolgd! ik heb een cross fan erin gezet en het is een stuk cooler.
De instalatie was k.u.t op ze zacht gezegt want ik moet eerst al de schoefjes er door heen forceren en ze zaten schuin omdat je echt haast geen ruimte heb om ze er recht in de draaien.
Maar na een paar zweet druppels en videokaart eruit en kabels opzij doen is het me gelukt en me pc heeft het deze zomer een stuk koeler!!

ps

ik gebruik stand 2-3 normaal en soms met gamen 4

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09-2025
Wat ik mij afvraag is dit :? :

Ik zou ook nog wel een extra coolertje erin willen maar mn stacker zit al vol van boven naar beneden incl. 1 4-in-3 module.
Wel heb ik nog 1 bay vrij maar dat is niet genoeg voor nog een 4-in-3 module.
Maar nu heb ik wel (HD's niet mee geteld) nog 3 andere 3,5 inch dingen namelijk een card-reader en dat power metertje van de Coolermaster Real Power en mn floppy-drive.

Nou dacht ik zou het mogelijk zijn zo'n 4-in-3 module andersom in de kast te monteren (dus met fan fan aan de binnenkant) en bovenin de 4-in-3 module mn card-reader te plaatsen of iets anders natuurlijk :9 en aan de onderkant dat powermetertje, dan kom ik precies uit en zit mn kast proppievol.
Maar kom ik dan wel uit met de bays aan de voorkant...?

Heeft iemand dit al eens gedaan...?

Zelf zou ik het graag uitproberen maar al mn onderdelen voor mn nieuwe systeem staan nog in bestelling en heb ze nog niet allemaal binnen en voordat ik nog een 4-in-3 module bestel wil ik graag wel weten of het past.

Alvast bedankt _/-\o_

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Pagina: 1