mail internet verspreiden

Pagina: 1
Acties:

• B-Man
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Hoe kan ik sendmail (of qmail) configureren zodat binnenkomende mail (een queue) wordt verwerkt...

Ik wil dat een aantal pop-accounts worden gecontroleerd op mail, en die mail moet vervolgens intern verder verspreid worden.

Hoe doe ik dit? Op sendmail.org staat een scriptje, maar dan moet je ISP sendmail draaien, en daar wil/kan ik niet afhankelijk van zijn.

Verwijderd

;k zou niet weten hoe je het kunt verder verspreiden, maar in iedergeval kun je met sendmail geen mail ontvangen, hiervoor heb je fetchmail nodig

Verwijderd

Volgens mij kan je met procmail of een dergelijke tool wel je mail verspreiden... www.procmail.org :) voor meer info.
Je hebt fetchmail nodig om het van verschillende (pop/imap)servers af te trekken en dan zorgt sendmail/qmail/exim/whatever voor mta voor transport intern... Eventueel kun je dan Qpop of iets dergelijks installen om intern te kunnen poppen...

• B-Man
  • Niet online
Bedankt, het intern verspreiden is niet het probleem, maar ik wist niet hoe ik de mail uit externe pop-boxen kon ophalen..,

• B-Man
  • Niet online
Kan ik voor sendmail eigenlijk ook meerdere smarthosts opgeven ?

Trouwens: als ik in sendmail.mc een smart_host definieer, wordt deze niet in sendmail.cf gezet ? De syntax die ik gebruik is correct...
define('SMART_HOST','mail.provider.nl')

en erboven de undefine-s voor de andere RELAY's...

Als ik na het runnen van het mc script zelf even de smart host aan sendmail.cf toevoeg werkt het perfect. Ben alleen wel benieuwd hoe het kan dat de smart host definitie niet wordt gebruikt... Iemand een idee waar dat aan kan liggen ?

• B-Man
  • Niet online
iemand een antwoord op bovenstaande vraag ?
Pagina: 1