Powerconsumptie meter zoals op CM Realpower 550?

Pagina: 1
Acties:

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Ik vind de Coolermaster Realpower 550 er wel cool uitzien, het meegeleverde total power consumption display vind ik er goed uitzien. Nu kom ik na wat googlen er helaas achter dat de voeding eigenlijk geen 550w levert (tomshardware) en op dit vermogen zelfs zichzelf uitschakeld (tomshwardware) en dat de aanbevolen voeding voor een x1900XT in Crossfire 650w is (club3d.com).
Weet iemand of die total power cosumption displays ook lost te kopen zijn? Heb al even gegoogle maar kon eigenlijk niks vinden en vrees het ergste...
Ik dacht btw aan een seasoic 600w voeding (positief gereviewed), dit is eigenlijk nog geen 650w maar is dit voldoende? (Core duo 2, 3x hd's, 2x brander, aantal fans in cm kast, toekomst 2x x1900xt)

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-02 11:18
Wat ik van die Coolermaster weet is dat die een aparte kabel in/aan de voeding heeft zitten die wordt aangesloten op dat display en dus zorgt voor het versturen van de 'gegevens'. Lijkt me een beetje lastig na te maken op een hardware achtige manier :) Softwarematig valt dit misschien wel te doen.

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Crash schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 13:52:
Wat ik van die Coolermaster weet is dat die een aparte kabel in/aan de voeding heeft zitten die wordt aangesloten op dat display en dus zorgt voor het versturen van de 'gegevens'. Lijkt me een beetje lastig na te maken op een hardware achtige manier :) Softwarematig valt dit misschien wel te doen.
Hmm mijn mobo laat geen wattage verbuik zien, is dat op nieuwe mobo's anders?

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:31
Nee hoor, die coolermaster meet ook het wattage wat je PC in gaat, bij de 230.. Dat kan je vanaf een moederbord nooit meten omdat het moederbord niet weet wat er allemaal verloren gaat in de voeding en losse devices.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:14

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Is het bedoeld om in te bouwen, of wil je gewoon een vermogensmeter? Bij Conrad (zal zometeen wel even het artikelnummer opzoeken) hebben ze zo'n meter die je in het stopcontact steekt, en het te meten apparaat daar weer in.

[edit]:
Energiekostenmeter Energy Monitor 3000
Bestnr.: 125320 - 89

Prijs slechts 39,95 EUR

* Kostenprognose voor een week, maand of jaar

Behalve de gebruikelijke weergave van het effectief vermogen in W en verbruik in kWh, worden op de 3-regelige display de werkfactor cosφ, het type belasting (inductief of capacitief) en de netfrequentie aangegeven. Uitlezen van opgeslagen waarden is zelfs in uitgeschakelde toestand mogelijk. Daarbij kunt u op basis van de eerste gegevens een prognose maken voor de stroomkosten over een week, een maand of een heel jaar.

# Technische specificaties:Eff. vermogensbereik 1,5 - 3000 W, resolutie 0,1 W, nauwkeurigheid ± 1% / ± 1 digit
# Verbruiksmeting 1 Wh - 9999 kWh
# Registratieduur max. 99 dagen
# Voedingsspanning 230 V ± 10%
# Eigen vermogensopname ca. 1,8 W. Met Nederlandstalige gebruiksaanwijzing.

[ Voor 67% gewijzigd door DrivinUCrazy op 24-07-2006 11:16 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• nOLoGIc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-02 05:33
DKasemier schreef op maandag 24 juli 2006 @ 11:10:
Nee hoor, die coolermaster meet ook het wattage wat je PC in gaat, bij de 230.. Dat kan je vanaf een moederbord nooit meten omdat het moederbord niet weet wat er allemaal verloren gaat in de voeding en losse devices.
Dat lijkt mij idd juist.

Misschien is deze PSU een tip. Maakt(e) ook de voedingen voor Chieftec.

Ik zou trouwens niet teveel waarde hechten aan die requirements die Club3D aangeeft. 650W lijkt me echt overdreven veel, zelfs voor 2 X1900's!

[ Voor 13% gewijzigd door nOLoGIc op 24-07-2006 11:20 ]

Pagina: 1