[19" rails] is dat universeel, dus kun je merken wisselen?

Pagina: 1
Acties:
  • 258 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-02 22:16
Ik realiseer me dat mijn vraag voor de mensen hier eigenlijk te eenvoudig zal zijn, maar goed in andere subfora zullen minder mensen langs komen die met 19" kasten ervaring hebben.

Ik heb een 19" kast (5U) welke ik in het 19" rack van mijn werkgever wil gaan ophangen.
Nu heb ik de afstand tussen de palen voor- en achter in de kast opgemeten en deze afstand is zo'n 58 cm.
Ik heb al wat lopen zoeken hier en er was iemand die een rails van Dell had en iets meldde over ronde gaten ipv vierkante gaten. Hier heb ik echter verder niet veel over kunnen terug vinden.
Het rack wat ik ga gebruiken heeft in elk geval vierkante gaten en in het rack zitten veel reserve schroeven.

Er zijn kennelijk rails van 19 of 20 en 26" en van diverse merken.
De 26" heeft als afmetingen: 66cm ~ 84cm,dus die gaat volgens mij niet passen :)
De 20" heb ik geen verschuif-maten van kunnen vinden, maar ik zag oa. deze.

Ik vraag me echter wel af of dergelijke rails gaan passen op deze kast:
Afbeeldingslocatie: http://got.td-er.nl/19_inch_kast.jpg
Er zit namelijk geen schroefbevestiging aan de voorkant van de kast, wat je bij een hoop 19" kasten wel ziet. (bijvoorbeeld deze.)
Daarnaast ligt die rails kennelijk verzonken en niet helemaal tot aan de voorkant.

Kortom, gaan die Chieftec (of een andere goedkope) rails passen op die serverkast?

en zoniet, waarom niet en welke gaat dan wel passen?

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Asteroid9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:43

Asteroid9

General Failure

19" is volgens mij wel degelijk een vastgelegde standaard, maar sommige fabrikanten houden er een eigen interpretatie op na! ;)
Dell heeft inderdaad ronde gaten in zijn eigen Dell racks, als je een server bij ze besteld moet je ook even aangeven welke rails je nodig hebt.

Om op je vraag terug te komen, de gaten aan de voorzijde van de kast heb je niet per se nodig.
Handig om de server mee vast te zetten, maar zonder aardbevingen blijft hij anders ook wel zitten!

Breedte en onderlinge afstand van de gaten is ver genoeg gestandaardiseerd, no problems.
De diepte van het rek is lastiger, sommige rails zijn een flink stuk verstelbaar en anderen helemaal niet.
Soms zijn racks ook wat slordig opgeleverd en zijn ze ineens 57 of 62 cm diep, dit is verstelbaar dus gereedschap doet wonderen!
Je beste optie is de geplaatste link denk ik zo, moet wel pas te krijgen zijn... :)

- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -

Verwijderd

Ten eerste, 19" = de breedte, de diepte kan per 19" rack verschillen.

Is je 5U bak een chieftec? Zitten er in die bak wel gaten aan de zijkant? Die rails zullen wel in het rack passen, het zal eerder de vraag zijn of je de rails aan de server kunt bevestigen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2006 23:25 ]

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-02 22:16
En hoe zit dat met de breedte van de kast?
Ik heb net zitten meten en deze kast is op zijn breedtste punt 43,3 cm, oftewel 17".
Nu zijn de meeste 19" kasten die ik zie staan volgens de specs zo'n 48 cm. oftewel netjes 19" breed. Nu kan dat ook alleen het frontje zijn, die dan een stukje uitsteken voor het vastzetten.
Maar heeft die paar mm die de plek voor de rails verzonken zijn dan nog invloed?

Op dit moment zit er in het rack alleen maar 19" switch- en patch-spul en 2 plateau's waarop resp een monitor en 2 gewone kasten staan. Dus ik heb geen referentiemateriaal voor wat betreft de rails. (en ik ben de breedte vergeten te meten en de zaak is nu uiteraard dicht)

[edit]
Verwijderd schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 23:25:
Ten eerste, 19" = de breedte, de diepte kan per 19" rack verschillen.

Is je 5U bak een chieftec? Zitten er in die bak wel gaten aan de zijkant? Die rails zullen wel in het rack passen, het zal eerder de vraag zijn of je de rails aan de server kunt bevestigen.
Het merk van die kast heb ik niet kunnen achterhalen. Ik wil eventueel wel een paar extra foto's posten als dat zou helpen.
Of het op de kast zal gaan passen lijkt me inderdaad de vraag te zijn.

[ Voor 32% gewijzigd door TD-er op 21-07-2006 23:32 ]

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• TheBrain
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik ben misschien iets te pragmatisch maar als ik jou was zou ik een plaat in het rack monteren en de server hier netjes op leggen. Die platen zijn vrij goed te krijgen en je kan ze met standaard ophangmateriaal in het rack monteren.

Het mooist zou natuurlijk zijn om een railkit te vinden maar dat kan nog een hele zoektocht worden als ik de verschillende afmetingen van het een en ander zie.

Verwijderd

goede rails voor een rack komt heel precies, je moet de orginele rails hebben van het zelfde merk als je kast, anders is de kans groot dat het gewoon niet past.
Bepaalde merken hebben wel universele rails, maar die passen maar op enkele kasten.

Een goede oplossing kan zijn het eerder genoemde idee.
Pagina: 1