Welk geheugen voor nieuwe pc?

Pagina: 1
Acties:
  • 57 views sinds 30-01-2008

• mastamasta
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-08-2025
Ik wil een nieuw systeem aanschaffen, namelijk:

- Gigabyte K8n-Sli moederbord
- AMD Athlon X2 3800+ processor
- MSI NX7600Gt videokaart
- Samsung Spinpoint 250 Gb Hadre schijf.

Nu is mijn vraag welk geheugen en vooral dan welk merk kan ik hierbij aanschaffen?
Ik heb in het verleden bij het samenstellen van nieuwe systemen vaak problemen gehad dat het geheugen niet compatible was en ik weer naar de winkel terug moest.

De website van de fabrikant van het moederbord geeft helaas niet aan welke merken geheugen compatible zijn.Ik wil er graag DDR 400 (pc3200) Dual Channel 2 x 512 mb in hebben. Dit ondersteunt het moederbord ook.

Met welk merk en type geheugen speel ik op safe en ben ik ervan gegarandeerd dat het werkt?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat je moet doen is even op de Gigabyte site de QVL van dit mobo opzoeken en kijken welk geheugen getest is zodat je dat met een gerust hart kunt kopen - en de QVLs staan mogelijk in de manual.
Nu is mijn ervaring dat Gigabyte borden eigenlijk alles wel vreten als het maar op geheugen lijkt, maar better safe then sorry natuurlijk.

[edit]
de K8NF9 die ik in mijn Tombraidercase heb (zelfde chipset, alleen geen SLI) gaat iig prima overweg met PC3200 Twinmos geheugen. Kan alleen niet voor je kijken welke chips dat er bij mij opzitten, gezien ik de dimms er niet uit kan halen.

[ Voor 35% gewijzigd door TERW_DAN op 21-07-2006 23:15 ]

• mastamasta
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-08-2025
Bedankt heb ff manual gedwonload, ga daar nu even in zoeken.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

De suggestie van Terw_Dan is een goede en staat dan ook gewoon in de PMG FAQ

Voortaan daar eerst kijken voor je een topic start :z

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.