[HTML/ASP] Volgorde indexpagina's

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

• H004
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 28-05-2025
Hey,

ik twijfelde tussen programming en webdesign, maar volgens mij hoort mijn topic hier.

Mijn vraag is heel simpel, echter, ik kan het zelf niet uitproberen, omdat de webmaster in kwestie nogal lui is en met moeilijke termen gaat smijten, ik geen eigen asp-server heb, en ik het ook niet kon vinden op google of GoT. Misschien heb ik de verkeerde zoektermen gebruikt, of misschien is het gewoon te eenvoudig. Mijn vraag: als ik in de www-map van een website de pagina's default.asp en index.html heb staan, en men browst vervolgens naar deze map, welke pagina krijgt hij dan te zien? Default.asp, of index.html?

Ik weet wel (van zelf testen) dat index.html over index.php gaat, maar is dat ook zo bij bv default.asp?

Ik zit namelijk met een zeer luie webmaster (van een studentenvereniging). Hij wil dat ik een banner maak voor op default.asp, maar ik heb liever in de www-map een splash-pagina met 2 links: namelijk 1 naar default.asp in de www-map, de ander naar een pagina in een submap. Alvast bedankt!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-02 13:45
Dat is verschillend in te stellen, net hoe hij het gedaan heeft.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dat is gewoon in te stellen in de config van IIS danwel Apache danwel een andere daemon. Hier kunnen we je dus niets over vertellen; je kan het hoogstens uitproberen, of vragen of hij een opgave ervan maakt. Sowieso raar dat .html vóór .php gaat, maar goed, zowel een index.html als een index.php hebben is sowieso vaag, helemaal als je dan ook nog eens overweegt hetzelfde te doen bij .asp pagina's. 8)7

Dit heeft verder sowieso niets in Webdesign, Markup & Clientside Scripting te zoeken. In de Devschuur staat in elk forum Waar hoort mijn topic? bovenaan in de listing; als je die had gelezen had je geweten dat je voor serverconfiguratie in Windows Servers en Software had moeten zijn. Omdat ze daar echter ook geen glazen bol hebben doe ik dit topic dicht in plaats van het te verplaatsen.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Dit topic is gesloten.