Hoi,
Ik ben bezig om enkele oude pagina's aan te passen van basic-CSS-gebruik naar iets geavanceerder en vooral semantisch juistere pagina's.
oud --> nieuw
Ik wil een discografie opbouwen aan de hand van lijsten en heb hiervoor deze structuur voor opgebouwd:
IE6 heeft nu de vervelende eigenschap om nog steeds een topmarge / regel (ik kan em selecteren + afhankelijk van font-size) voor de <ul> te plaatsen indien het eerste <li> element opnieuw een lijst is (zonder dat er andere html tussen kwam.
Dus in geval van <ul class="release"> en <ol class="release_tracklist"> maar niet bij <ul class="notes">.
Is dit een bug en hoe krijg ik dit opgelost? Met font-size: 0pt zou het in principe zo goed als onzichtbaar zijn, doch dat vind ik wel een zeer lelijke oplossing...
\\edit
Als ik de ol.release_tracklist een height: 100% meegeef, vult IE de volledige <li> op waarin de ol.release_tracklist inzit. Echter nu gaat FF vervelend doen (maakt er een blok van 100% screenheight van...
)
Ik ben bezig om enkele oude pagina's aan te passen van basic-CSS-gebruik naar iets geavanceerder en vooral semantisch juistere pagina's.
oud --> nieuw
Ik wil een discografie opbouwen aan de hand van lijsten en heb hiervoor deze structuur voor opgebouwd:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| <ul class="discography"> <li class="release" id="B1215"> <ul class="release"> <li class="release_title"> (12", B1215, aug 1991)</li> <li class="release_pseudonyme">by Musicology</li> <li class="release_tracklist"> <ol class="release_tracklist"> <li class="release_tracklist_track">tracktitle</li> <li class="release_tracklist_track">tracktitle</li> <li class="release_tracklist_track">tracktitle</li> <li class="release_tracklist_track">tracktitle</li> </ol> </li> <li class="notes">Notes: <ul class="notes"> <li class="note">All black vinyl</li> <li class="note">...</li> <li class="note">...</li> <li class="note">Copyright ©1991 Third Eye Music</li> </ul> </li> </ul> </li> </ul> |
JavaScript:
1
2
3
4
| /* stripped to basic */ ul, ol, li {padding: 0; margin: 0; } ul.discography {list-style-type: none; } ... |
IE6 heeft nu de vervelende eigenschap om nog steeds een topmarge / regel (ik kan em selecteren + afhankelijk van font-size) voor de <ul> te plaatsen indien het eerste <li> element opnieuw een lijst is (zonder dat er andere html tussen kwam.
Dus in geval van <ul class="release"> en <ol class="release_tracklist"> maar niet bij <ul class="notes">.
Is dit een bug en hoe krijg ik dit opgelost? Met font-size: 0pt zou het in principe zo goed als onzichtbaar zijn, doch dat vind ik wel een zeer lelijke oplossing...
\\edit
Als ik de ol.release_tracklist een height: 100% meegeef, vult IE de volledige <li> op waarin de ol.release_tracklist inzit. Echter nu gaat FF vervelend doen (maakt er een blok van 100% screenheight van...
[ Voor 40% gewijzigd door moozzuzz op 21-07-2006 23:58 ]