Ik gebruik altijd een dikke stevige kwast om de boel schoon te maken, en uiteraard, ik haal ook mijn hele koelblok eraf. Je wilt niet weten wat een Alpha PAL8045 blok voor een zooi verzamelt. Dat ding moet eraf, en onder de kraan anders is die troep er nooit uit te krijgen

Hetzelfde doe ik met al mijn fans, hup, onder de kraan en borstelen maar

Vervolgens haal ik alle kaarten eruit en behandel deze met een groffe harde borstel en duw zo hard dat menig persoon denkt dat ik de boel sloop, maar das gezichtsbedrog
Uiteindelijk na het opdrogen van enkele onderdelen ziet alles er brandschoon uit. Stop alles terug, neem een hijs van de joint en het draait weer als een tierelier.
Statische elektriciteit? Wat is dat?
Nee, zonder dollen, ik doe het al jaren zo. Een kwast is niet per definitie statisch opwekkend. Je moet wel oppassen wat voor haren erop zitten, maar het werkt voortreffelijk zo'n hele dikke zachte kwast. En ik gebruik ook zo'n houten el-cheapo vaatwas borstel waarvan je de kop kan losrukken. Deze heeft vrij harde haren en werkt perfect om je videokaart mee te borstelen en alle stofdeeltjes tussen de componenten te verwijderen. En tjah, zoals ik al zei smoke ik nogal wat, dus ik wil die plak eraf hebben. Vandaar dat ik de fans allemaal onder de HETE kraan houd, zo'n koperen spoel en een paar magneetjes kunnen heus wel wat water hebben. De lagers zijn toch ingevet dus die zijn niet nat te krijgen. ff flink schudden en hard blazen en al het water is weer weg. Vooral bij lichtgevende fans heel noodzakelijk, een wereld van verschil als ze ineens brandschoon zijn.
De rest van de kast is een kwestie van hard blazen en de stofzuiger erbij houden. Zo schoon krijgt een high-pressure luchtpomp mijn pc echt niet helaas, ze zijn overigens wel praktisch, maar meer voor een computerzaak oid waar je ECHT de meest ranzige 'vol met stof' computers tegenkomt van 20 jaar oud.
Ow en nog iets, ik ben wel eens stiekum samen met wat computerkast onderdelen onder de douche geweest!

Transparante windows kunnen dat wel gebruiken, maar vooral de Acryl voorkant van mijn Recom Stealth Black wil nog wel eens een beetje 'geel' worden na verloop van tijd. En een douche-beurt doet dan wonderen!
Tjah dat ding moet ook zo af en toe eens ff schoon heh
En jah ik ben dan wel lijp, een freak en een junk tegelijk, ik heb ook nog eens een vriendin
edit
Owjah, en vergeet ook niet naar je voeding te kijken. Als deze vol met stof komt te zitten is dat echt een ramp!

Soms is de beste manier dat ding eens open te schroeven en goed schoon te maken met een kwast en stofzuiger oid. En Wel de spanning eraf heh, ik heb ooit zo een opdonder van een pc voeding gehad toen ik 7 was ofzo, das nu nog te merken
[
Voor 29% gewijzigd door
BruT@LysT op 21-07-2006 23:32
]