[ASP.net 2.0] PasswordRecovery control met custom provider

Pagina: 1
Acties:

• Rodyman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-06-2024
Ik heb een custom MembershipProvider geschreven en nu wil ik dat de users van de website hun password kunnen opvragen door hun username in te voeren en op de submit button te drukken.

Hiervoor heb ik een PasswordRecovery control gebruikt en gehangen aan mijn membershipprovider, so far so good.

Bij het opvragen van een username die niet in de database voor komt krijg ik netjes een melding dat deze username niet voorkomt, maar wanneer ik een correcte username invoer geeft het PasswordRecovery control steevast de error: "Your attempt to retrieve your password was not successful. Please try again."

De methodes die aangeroepen worden na het opvragen van het wachtwoord zijn:
GetUser(...)
en
de get van RequiresQuestionAndAnswer. Daarna verschijnt gelijk de foutmelding.

Mijn customprovider heb ik als volgt ingesteld in web.config:

C#:
1
2
3
4
requiresQuestionAndAnswer="false" 
enablePasswordReset="false" 
enablePasswordRetrieval="true" 
passwordFormat="Clear"

Ik heb alle methodes die over te erven waren geoverride en degene waar ik (nog) geen implementatie voor heb geschreven gevuld met een "throw new Exception(...)" en er treed geen exceptie op, dus er moet iets anders fout gaan.

Volgens mij zie ik iets over het hoofd, ik heb op internet verschillende forums gezocht en wel wat gevonden, maar er was niemand die echt een oplossing bood. Wat zou hier nou het probleem kunnen zijn?

• Rodyman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-06-2024
Problem solved, in de membership gebruikte ik het veld username voor het emailadres en liet het email veld leeg, dus wist het systeem geen email adres van de user.

Van mij mag hij dicht nu. Bedankt!